Dizel ali elektrika, odločitev je tvoja
Marjan Kodelja 16. marca 2023 ob 06:33

Fiat je na predstavitvi novega Scuda presenetil z izborom pogonov. Podobno kot pri nekaterih drugih izdelovalcih avtomobilov sta na voljo samo dva. Zanimivo pa je, da boste tokrat zaman iskali bencinskega.

Fiat Scudo, italijanska priredba dvojčkov Citroëna in Peugeota, je videti prav prikupen. Če mi dovolite uporabiti to (osladno) besedo. Zdi se mi ravno prav velik in vizualno ne preveč robusten, da zna marsikoga pritegniti. Ne glede na izvedbo.

Bolj kot v izvedenki malega gospodarskega vozila, se mi zdi Scudo uporaben kot velik družinski avtomobil. Potniškega modela e-Ulysse nam sicer na predstavitvi niso pokazali, kot tudi ne različic z električnim pogonom, a smo zato videli furgona in njegovo izvedbo z drugo klopjo za potnike. Pri tem je zanimivo, da je na vrhu preprosto zložljive klopi mreža, ki loči potniški od tovornega dela. Drugače ne vidim veliko razlik med Fiatovim in drugimi kombiji, ki sem jih v zadnjih mesecih vozil. Njegove prednosti so očitne. Prostornost in še enkrat prostornost. Seveda je v prvi vrsti dostavno vozilo, zato so bočna drsna vrata dovolj velika za nalaganje evro palet. Zadnja vrsta so dvokrilna, kar je ravno tako primerno namenu. Ker je namembnost dovolj široka, napovedi o 100 prodanih vozilih do konca leta, tako niso previsoko leteče.

Alternativa dizelskemu pogonu je 100 kilovatni elektromotor z baterijami zmogljivosti 50 ali 75 kilovatnih ur (bruto) in dosegom po WLTP ciklu 230 oziroma 330 kilometrov. Pri tem se Fiat opira na evropske statistične podatke, da 83 odstotkov dostavnih vozil dnevno prevozi manj kot 200 in 93 odstotkov manj kot 300 kilometrov ter da 90 odstotkov polnjenj poteka preko noči doma ali v prostorih podjetja. Polnjenje na domači polnilnici poteka z močjo 7,4 kilovata ali z močjo 11 kilovatov, a bo treba višjo moč doplačati. Polnjenje na hitrih polnilnicah poteka z močmi do 100 kilovatov.

Tokrat vozila nisem vozil, zato se odpoveduje ocenam voznih lastnosti, omeniti pa velja še to, da je lahko opremljeno z vsaj osnovnim naborom varnostnih sistemov, med katerimi so izpostavili prepoznavo prometnih znakov, opozarjanje na nenamerno spremembo voznega pasu, kamero za vzvratno vožnjo in nadzor oprijema s podlago. Fiat je menda delal na tem, da je občutek vožnje podoben občutku vožnje z osebnim vozilom, pri čemer jim je v pomoč velikost in kompaktnost Scuda. 

Dizelski pogon:1,5-litrski, 73 ali 88 kW (100 ali 120 KM), šeststopenjski ročni menjalnik, poraba (WLTP) 6,6 l/100 km
 2,0-litrski, 107 ali 132 kW (145 ali 180 KM), šeststopenjski ročni ali osemstopenjski samodejni menjalnik, poraba (WLTP) 6,6 – 7,3 l/100 km.
Električni pogon:100 Kw (136 KM), baterija 50 ali 75 kWh, doseg 230 ali 330 km, poraba (WLTP) 25,7 kWh/100 km
Dolžina in višina (L2; L3):4.959 mm; 1.895 mm
 5.309 mm; 1.935 mm
Nosilnost (L2; L3)1.013 – 1.102 kg (e-Scudo 1.001 – 1.226 kg), 5,8 m3;
 1.085 – 1.333 kg (e-Scudo 1.002 – 1.198 kg), 6,6 m3
Vstopna cena (dizel)28.645 €
Vstopna cena (elektrika)40.269 €
Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja