Renault je na vnovič obujenem avtosalonu v Ženevi predstavil reinkarnacijo svoje legende. Kot so napovedovali že nekaj časa, se jeseni na ceste, tudi slovenske, vrača »petka«, s polnim imenom Renault 5 e-tech electric. Tokrat le še v popolnoma električni izvedbi v treh različicah, zmogljivejši z večjo baterijo in šibkejših z manjšo. Avto na fotografijah deluje kot izjemno uspela oživitev nekdaj izredno priljubljenega modela, odločilna za tokratni prodajni uspeh pa bo seveda cena.
Začnimo od zadaj. Renault ni ničesar povedal o tem, koliko naj bi avto stal, se pa ves čas neuradno omenja vstopni prag pri 25 tisoč evrih. Pričakujemo seveda lahko, da bo najmočnejša izvedba z večjo baterijo, ki prihaja v prodajo najprej, dražja, koliko pa je zelo nehvaležno ugibati. Če sta orientacija zdaj že ukinjeni Zoe in glavni konkurent, Peugeot e-208, potem najbrž ne bom pretirano zgrešil, če napovem ceno okrog 35 tisočakov, in upam, da sem jo postavil previsoko, ne prenizko.
Oblikovalci so seveda zgledovali po nekdanjem Renaultu 5, še najbolj drugi generaciji, ki je prišla v prodajo pred slabimi štirimi desetletji. Novinec ima bolj sofisticirane linije in prehode, več malih detajlov, še posebej s svetili, široke boke, igrali so se z barvnimi kombinacijami, veliko podrobnosti in uporabe različnih geometrijskih likov je tudi v notranjosti, kjer se za razliko od električnih Megana in Scenica osrednji zaslon na enotnem »bloku« drži digitalnih merilnikov samo v zgornji liniji, ne spušča se tudi navzdol proti sredinski konzoli. Že sama oblika naj bi izžarevala dinamično plat avta, kajti tudi pri tem poudarjajo, da bo zabaven skozi ovinke. Med drugim so za baterijsko vozilo zelo dobro nadzorovali maso in jo pri vseh izvedbah obdržali pod tono in pol.
Motor | 110 kW (150 KM), 245 Nm 90 kW (120 KM), 225 Nm 70 kW (95 KM), 215 Nm |
Zmogljivosti | 150 km/h, cca 8 s od 0 do 100 km/h (najzmogljivejša različica) |
Baterija | 52 kWh (močnejši motor) ali 40 kWh (šibkejša motorja) |
Doseg (WLTP) | do 400 km ali do 300 km |
Polnjenje | 11 kW izmenični (AC), 100 ali 80 kW enosmerni tok (DC) |
Dimenzije | 3,92 x 1,77 x 1,5 m, medosna razdalja 2,54 m |
Masa praznega vozila | 1.450 kg ali 1.350 kg |
Prtljažnik | 326 l |
Prva torej prihaja izvedba z baterijo kapacitete 52 kWh in motorjem moči 110 kW (150 KM) v višjih nivojih opreme Techno in Iconic Cinq. Prihodnje leto nato še tisti z manjšo baterijo (40 kWh), motorjema s 70 in 90 kW in tudi osnovno opremo Evolution. (Zanimivo je, da bodo vse različice imele 18-palčna kolesa z gumami 195/55, le pri osnovni opremi bodo platišča jeklena in na njih okrasni pokrovi.) Polnjenje bo v vseh primerih na izmeničnem toku do 11 kW (ne do 22 kW, kot smo bili pri Renaultu navajeni), medtem ko bo na enosmernem, torej na hitrih polnilnicah, pri večji bateriji najvišja moč 100 kW, pri manjši pa 80 kW. Renault 5 bo nudi tudi možnost priklopa zunanjih porabnikov (V2L) do 3,7 kW moči in celo doma (V2G). Pri čemer naj bi priklop za oddajo energije v omrežje deloval z izmeničnim tokom in torej ne bi zahteval polnilnice z enosmernim tokom (DC), kot jo večina drugih avtomobilov s tovrstno možnostjo. Všeč mi je, da je tokrat priključek za polnjenje ob strani, ne spredaj, kjer se mi ne zdi niti najbolj praktično niti najbolj primerno mesto z vidika morebitnih poškodb (ob trkih).
Avto je dolg 3,92 m, s čimer je za 9 cm krajši od Clia in za 30 cm daljši od Twinga. Višinsko je ravno med njim, kajti z natanko 1,5 m je od Clia za 6 cm višji, od Twinga pa za 5 cm nižji. Prtljažnika je za 326 l oz. 277 dm3 po metodi VDA. Prostorsko bo verjetno blizu Clio, mogoče v rahlem zaostanku.
Znotraj, podobno kot v drugih avtih, dominirata zaslona, za digitalne merilnike in osrednji. Prvi je v osnovi različici 7-palčni, v višjih dveh pa 10-palčni, medtem ko ima osrednji v vseh primerih diagonalo 10 palcev, vendar osnovna oprema ne bo deležna infozabavnega sistema OpenR Link, temelječega na Googlu.
Ni težko predvideti, kakšna bo ob zelo verjetnem navdušenju nad avtom glavna kritika nekaterih – da ni in tudi ne bo (narejen je namreč na namenski konstrukcijski osnovi za električna vozila razreda B, imenovani AmpR Small) na voljo z motorji na notranje zgorevanje. Vendar je verjetno prav zato takšen, kot je, poleg tega pa je bilo od predstavitve prvega koncepta naprej jasno, da bo to povsem električni model, ki naj bi pomagal začrtati novo pot za francoskega proizvajalca. Kako uspešno, bo nazadnje odvisno od cen. Megane e-tech electric ni ustvaril najboljše uverture, toda Scenic e-tech electric, novi evropski avto leta, in »petka« lahko v glavnem dejanju vtis popravita.
Brez komentarjev