Znamka Dacia, ki deluje v okviru naveze Renault-Nissan-Mitsubishi, je z nekoliko pomanjkljivimi informacijami razkrila svoj naslednji model, že večkrat omenjani in napovedovani Bigster. Gre za SUV razreda C, znotraj katerega iz omenjene skupine že nastopajo Renault Austral, Nissan Qashqai ali Mitsubishi Eclipse Cross.

Bigster bo dolg 4,57 m in naj bi ponujal do 667 l prtljažnega prostora. Od drugega nivoja opreme naprej (Expression, od skupno štirih) bo mogoče naslonjala klopi podirati v razmerju 40:20:40, na strehi bodo že vzdolžni nosilci in pri vseh izvedbah navajajo vlečno moč, kar kaže, da bo poudarek na čim večji prilagodljivosti in vsestranskosti avtomobila. Vsekakor so pri snovanju gradili na Dusterju, le da bo novinec za četrt metra daljši in z 1,71 m tudi precej visok (širok pa 1,81 m). Podatka o medosni razdalji nisem našel, domnevam, da je podobna kot pri Dusterju.
Tudi pri dizajnu, tako zunanjosti kot notranjosti, in uporabljenih tehnoloških rešitvah je povsem jasno, od kod so izhajali. V vsakem primeru bo na sredi 10-palčni zaslon, pred voznikom pa bo meril 7 ali 10 palcev, odvisno od nivoja opreme. Večji skupaj z navigacijo denimo prihaja na tretjem nivoju (Extreme), kjer bo tudi odklepanje in zagon brez ključa, panoramska streha (brez potrebe, lahko bi jo izpustili in znižali ceno), boljši zvočniški sistem in pomoč pri spuščanju po klancu. V najvišjem nivoju (Journey) bosta na voljo tudi brezžično polnjenje telefona in aktivni regulator hitrosti, ki ga, če me spomin ne vara, v modelih Dacia, še nismo videli.
Novinec bo deloma elektrificiran, vendar znotraj hibridnih pogonov, ne bo kakšne priključne možnosti. Najbolj zanimiva opcija utegne biti povsem novi Hybrid 155, ki ga bomo sploh prvič srečali v katerem koli avtomobilu omenjene skupine. Ta za zdaj tudi ohranja dokaj široko paleto pogonskih sklopov, kar je pohvalno, še posebej v primerjavi s kakšno drugo, ki ima zelo skope možnosti in tudi povsod povsem enake. Novi hibrid podobno kot obstoječi 145 združuje bencinski motor – tokrat menda s prostornino 1,8 litra, česar sicer uradno sporočilo podjetja ne navaja – in dva elektromotorja oz. drugi od teh je bolj zaganjalnik. Bencinski zmore 107 »konjskih moči,« električni pa 50, moč med njiju razporeja menjalnik, ki ima štiri prestave za prvega in dve za drugega. Slednjega napaja baterija s kapaciteto 1,4 kWh, koliko bo lahko vozilo poganjal brez pomoči bencinskega, pa je seveda odvisno od več dejavnikov, po mestu ali naselju najbrž precej, zunaj manj.
Poleg hibrida bodo na voljo še tri možnosti motorizacije. 1,2-litrski prisilno polnjeni trivaljnik, ki ga v Duster vgrajujejo kot TCe 130, bo prisoten tudi tu, v kombinaciji z blagohibridno pomočjo, šeststopenjskim menjalnikom in pogonom na vsa štiri kolesa, ter s pogonom na prednji kolesi v nekoliko močnejši izvedbi TCe 140. Oba imata baterijo s kapaciteto 0,8 kWh in izkoriščata rekuperacijo pri zaviranju. Še zadnja možnost je Eco-G 140, enak motor, vendar prilagojen, da deluje na plin (LPG). Medtem ko blagohibridni lahko vlečejo prikolico do tone pol mase, polni hibrid zmore tono vlečne moči.
V Slovenijo naj bi Bigster pripeljal junija prihodnje leto (2025). Osnovna različica z blagim hibridom naj bi stala manj kot 25 tisoč evrov, s polnim hibridom pa pod 30 tisoč evrov.














Brez komentarjev