Znamka Dacia, ki deluje pod okriljem koncerna Renault-Nissan-Mitsubishi, je osvežila svoj edini električni model. Spring ima po novem več moči in baterijo vrste LFP, skupaj s prejšnjo prenovo tako postaja resno zanimiv, vendar v Sloveniji zaradi carin na vozila, izdelana na Kitajskem, ne bo naprodaj.
Sprva je Spring, eden najcenejših električnih avtomobilov, prišel v prodajo z vsega 45 »konjskimi močmi« ali drugače, bolj pravilno povedano, 33 kW. Leto kasneje so dodali izvedbo 65 s toliko »konji« oz. 48 kW. Tako je ostalo tudi po vizualni prenovi, s katero je avto postal bistveno bolj simpatičen.
Zdaj so ga osvežili še po tehnični plati. Osnovna izvedba bo po novem imela 52 kW ali 70 KM, zato bo tudi nosila oznako 70, višja z oznako 100 pa bo deležna 75 kW (100 KM) in bo od 0 do 100 km/h pospešila v slabih sedmih sekundah. Zamenjali so tudi baterijo, ki sicer ostaja pri podobni kapaciteti, 24,3 kWh, zaradi česar se tudi uradni doseg 225 km ne spreminja, vendar je vrste LFP, s čimer so optimizirali temperaturno upravljanje, dolgoživost in stroške, hkrati so še povečali moč polnjenja z enosmernim tokom na 40 kW (prej 30 kW). Na izmeničnem toku se avto še naprej polni enofazno s 7 kW.
Slovenski uvoznik, ki prenovljenega Springa že prej ni imel v ponudbi – lani so razprodali še nekaj zadnjih primerkov začetne generacije –, tudi zgoraj opisanega ne bo imel v ponudbi. Čaka namreč na nov model, ki ga bodo izdelovali v Evropi, zasnovan pa bo na enaki osnovi kot novi Renault Twingo. Zdajšnji Spring namreč prihaja s Kitajske, zato zanj veljajo dokaj visoke uvozne carine.
Ne bo pa novi verjetno to, kar je Dacia prav tako predstavila hkrati z osveženim Springom. namreč koncept Hipster, »popolno« kocko na kolesih, dolgo vsega tri metre, vendar s prostorom z štiri potnike in še nekaj prtljage. Seveda električno in polno zanimivih domislic, kot so priključne postaje za telefon namesto zaslona, različni dodatki z enostavnim pritrjevanjem (na enajstih mestih po vozilu) in podobno.
Risbe: Dacia












Brez komentarjev