Dacia Jogger: Prvi vtisi o sedemsedežniku za manj kot 20 tisočakov
Marjan Kodelja 1. aprila 2022 ob 06:15

Jogger nudi natanko tisto, kar potrebujete, nič manj in predvsem tudi ne več, zato je cena prijaznejša do družinskih proračunov. Bo Dacia postala priljubljena znamka tudi v C segmentu družinskih vozil?

Ko gre za vozila romunske tovarne, (gostilniške) debate skoraj brez izjeme potekajo po sledečem kopitu. Naj kupim novo Dacio ali za približno podoben znesek dve leti star model druge znamke, ki je zelo verjetno izdelan iz boljših materialov in nudi več opreme. Bojim se, da tovrstno razmišljanje ni (več) na mestu. Vedno bodo kupci, ki jih ne mikajo rabljena vozila in ker tem vrednost ne pada hitro kot nekoč, argument o podobnem znesku ne drži vode. Kajpada razlike med Dacio in ostalim znamkam ostajajo. Tako glede vgrajenih materialov, kakovosti izdelave, videza in opreme. Toda ravno tako ni mogoče zanikati, da se je z njenimi vozili mogoče udobno prevažati!

Pričakovan izgled

Kot so nam povedali na predstavitvi, je naročenih že 150 vozil, vendar dobave še niso stekle. Jogger je velik avto videza karavana, ki pa je hkrati nekoliko višje postavljen in ne skriva spogledovanja s športnimi križanci (SUV). Lepota je (skoraj) vedno subjektivna. Čeprav na lepotnem tekmovanju nikakor ne bi mogel zmagati, kot tudi ne v pridobivanju zvezdic Euro NCAP, ni popolnoma napačen. Zanimiva podrobnost je manjši dvig karoserije za 40 mm tik za prednjimi vrati, ki avtomobilu daje nevsakdanji videz, a hkrati doda nekaj prostora potniški kabini – predvsem potnikov v drugi in morebitni tretji vrsti. Lepotni dodatki – kromirani zaključki in meglenke – so stvar izbrane opreme, toda če gremo na nož, na zadnji cent, potem ne odločajo skoraj o ničemer, kajti motor je enak ne glede opremske različice. Kompromisi, ki vplivajo na ceno, so opazni tudi pri oblikovanju, kajti spredaj Jogger ne skriva izvora v precej manjšem modelu Sandero. Uporabljeni materiali in vgrajeni deli so takšni, kot pač so, in jih lahko v tem cenovnem razredu pričakujemo. Kljub temu nič ni ropotalo ali škripalo, edina nevšečnost je bilo nadležno zvočno opozorilo o odprtih vratih prtljažnega prostora. Na videz in na dotik so bila zaprta, a kljub temu se je opozorilo izklopilo šele, ko sem jih odprl in močneje zaloputnil.

Dovolj prostora za sedem sedežev

Notranjost vozila je preprosta (in malce dolgočasna), čeprav je odlagalnih površin za kar 23 litrov. Na dolgih vožnjah s polnim avtomobilom, gotovo nekaj, česar smo lahko veseli. Kakovost izdelava je solidna, a so podrobnosti, ki bi z malce truda in skoraj brez stroškov lahko bile narejene bolje. Na primer plastični zložljivi mizici na hrbtu voznikovega in sopotnikovega sedeža sta že na videz ceneni, takšen je ravno tako občutek, ko ju odpiraš in zlagaš. Na podlagi slabe ure dolge vožnje je sicer težko dati podrobno oceno, toda kljub temu, so se mi zdeli sedeži dokaj udobni. Predvsem pa je v potniški kabini dovolj prostora. Kot zanimivost. Razdalja od sedalnih površin do stropa je spredaj 935 mm, v sredini 910 mm in pri morebitnih dveh sedežih v tretji vrsti še vedno 855 mm. Ta sicer nista standardno vgrajena, staneta dodatnih 900 evrov in ju je mogoče iz vozila po potrebi popolnoma odstraniti. Ko pa sta v vozilu, prtljažnega prostora ni veliko, a več kot pri nekaterih avtomobilih s sedmimi sedeži. Brez njiju je prostornina prtljažnega prostora 700, medtem ko s preklopljenimi sedeži druge vrste naraste na 1819 litrov.

Dva pogonska agregata

Jogger uporablja platformo CMF-B, ki si jo na primer deli s Cliom ali Capturjem in je s 1200 kilogrami pravzaprav dokaj lahek. Pogonska sklopa sta za zdaj dva. Litrski bencinski motor s 110 konjskimi močni in kombinirani bencinsko-plinski pogon z dosegom nad 1000 kilometri in 100 konjskimi močmi. Oba sta opremljena s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Prihodnje leto naj bi bil na voljo še priključni hibrid s 140 konjskimi močni in samodejnim menjalnikom.

Z dobrimi 4,5 metri dolžine, medosno razdaljo 2,9 metra in višino 20 cm od tal se Jogger dobro obnese na vseh podlagah. O čemer sem se kakopak prepričal. Dodatne opreme ni pretirano veliko, poleg serijsko nameščenih šestih varnostnih blazin (po dve za voznika in sovoznika ter stranski varnostni zavesi v drugi vrsti), so na voljo še elektronska ročna zavora s pomočjo za speljevanje v klanec, opozorilo mrtvega kota, zaviranje v sili ter parkirna tipala spredaj in zadaj. Na voljo je še običajni ohranjevalnik in omejevalnik hitrosti. To pa je načeloma bolj kot ne vse. Od izbrane različice je ravno tako odvisna vrsta (in velikost) zaslona infozabavnega sistema in njegove funkcije.

Prvi vtisi za volanom

Ker vozilo ni bilo na razpolago za res dolgo vožnjo po različnih cestiščih, je težko natančno oceniti vozne lastnosti, toda prve občutke sem pridobil. Čeprav Jogger glede tega v ničemer ne izstopa, kombinacija medosne razdalje in višine podvozja obeta relativno udobno vožnjo tudi po makadamskih cestah in celo kolovozih. Pravzaprav podvozje dobro kompenzira večje neravnine, kar je dokazala vožnja po dolenjskem gričevju (zaradi pomanjkanja časa so obiski zidanic izostali). Ne pretirano močan pogon, ki pri nižjih prestavah nudi zadovoljivo dosti moči (in navora), kar boste cenili predvsem med vožnjo navkreber, postane pri višjih nekoliko len. Pretresljive poskočnosti zato ni pričakovati. Ne vem zakaj, toda ni me ravno prepričala odzivnost volana. Kot bi bil nekoliko tog, čeprav med hitrejšo vožnjo v ovinek vseeno omogoča dokaj natančno krmiljenje. Marsikaj pri tem avtomobilu je namreč treba gledati skozi prizmo relativnosti in cena, toda če me je kaj zmotilo, potem je bila to slaba zvočna izolacija in pretirano tuljenje motorja med višjimi obrati.

Avtomobil (skoraj) vedno opisujemo z upoštevanjem cene, kar je še posebej pomembno pri Daciah, saj je ravno cena njihova najmočnejši adut. Ne pozabite, da je Jogger velik avtomobil, a vseeno boste zanj glede na izbrani motor (bencinski ali kombiniran s plinom), nivo opreme (Esential, Comfort ali Extreme) in številom sedežev (5 ali 7) odšteli med 15.090 in 19.090 evrov, kar za zdajšnje razmere ni veliko. Temu primerni so letošnji načrti. Med 300 in 400 prodanih vozil, med katerimi jih bo predvidoma 60 odstotkov s petimi in 40 odstotkov s sedmimi sedeži. Če jih bodo le uspeli dobaviti.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.