Cyberpunk 2077 drsi v največjo igričarsko polomijo leta
Matjaž Ropret 18. decembra 2020 ob 12:24

Cyberpunk 2077 poljskega podjetja CD Projekt Red je bila morda najbolj pričakovana igra leta. S precejšnjo naglico pa se spreminja v največjo letošnjo polomijo na igričarskem področju. Sony jo je odstranil iz tržnice za Playstation in kupcem vrača kupnino, razvijalec sam pa je nezadovoljnim igralcem že v začetku tedna obljubil vračanje denarja.

Igro so v osnovi napovedali že pred osmimi leti, nato je bil izid predviden za lani, a so ga nato napovedali za letošnji april. Nakar so ga prestavili na september, nato november in minuli teden (10. decembra) je Cyberpunk 2077 končno izšel. Sloni sicer za zgodbi Mikea Pondsmitha, ki je sodeloval tudi kot svetovalec pri razvoju igre. Dogaja se v »Nočnem mestu« (Night City), ki naj bi v bistvu predstavljal Los Angeles v prihodnosti. Uporabnik se vživi v vlogo plačanca z imenom V in se poda na različne kriminalne naloge. Na začetku si lahko izbere eno od treh osnovnih zgodb (nomad, »postopač« ali »poslovnež«) ter izgled in lastnosti svojega (anti)junaka, ki je lahko moški ali ženska. Nato gre počasi skozi naloge. Te vključujejo tako dialoge in različne odločitve, kot tudi določene konkretnejše aktivnosti (streljanje, pretepanje, itd). Vsaj na začetku kakšnega hudega tempa igra nima in pri določenih nalogah ni na prvi pogled očitno, kaj mora igralec storiti, je pa zgodba dovolj zanimiva, da pritegne.

Toda ključna težava igre so grafična podoba, obilica hroščev in nestabilnost. Po eni strani je sicer grafika atraktivna, še posebej na najnovejši strojni opremi, ki podpira drugo generacijo naprednega senčenja (Ray Tracing). Toda po drugi strani je slabo optimizirana in z veliko očitnimi napakami, saj so predmeti na napačnih mestih, prekrivajo druge, določeni deli ozadja na trenutke postanejo čudni. Predvsem pa je igranje na manj zmogljivih računalnikih in še posebej konzolah prejšnje generacije zaradi omenjenih napak, počasnega, zatikajočega se premikanja ali »sesuvanja« težavno ali celo nemogoče.

Tako je najprej razvijalec sam obljubil vračilo kupnine (nekje med 60 in 70 evrov, odvisno od platforme) vsem, ki z igro niso zadovoljni. Nato pa je sledila še poteza, ki jo zelo redko ali skoraj nikoli ne vidimo. Sony Interactive Entertainment (SIE), oddelek japonskega velikana, ki skrbi za Playstation, je igro umaknil iz tržnice za te konzole. Kupcem pa zagotovil vračilo denarja, pri čemer se je prav tako zataknilo zaradi prevelikega navala, vendar bodo to verjetno sčasoma uredili. »V SIE nam je pomembna čim večje zadovoljstvo uporabnikov, zato bomo začeli ponujati popolno povračilo vsem, ki so v tržnici Playstation Store kupili Cyberpunk 2077,« so zapisali v Sonyju. Za zdaj niso povedali, kakšna je morebitna prihodnost te igre na Playstationu.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

V CD Projekt Red, pred leti so zabeležili veliko uspešnico z naslovom The Witcher 3: Wild Hunt, so medtem priznali, da bi morali posvetiti več pozornosti temu, da bi igra na konzolah tekla bolje. Morda bi morali njen izid še dodatno zamakniti, kar v igričarskem svetu ne bi bilo nič presenetljivega. Nedavno je denimo Microsoft za celo leto, na konec 2021, prestavil igro Halo Infinite svojega studia 343 Industries, ki bi morala biti že zdaj nosilna za še svežo konzolo Xbox Series X.

Dodatek: Vračilo kupnine je vsem nezadovoljnim igričarjem obljubil še Microsoft, vendar za zdaj ohranil igro v tržnici za konzole Xbox.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
2 komentarja
  • Ni cudno. Ps4 in XOne sta itak sam se za v smeti. To niso vec konzole kakrsne so bile včasih…Pc pa je itak razred zase

    • To absolutno ne drži. PS4, PS4 Pro, Xbox One S in Xbox One X so še vedno odlične konzole, kar dokazuje množica iger, ki na njih tečejo brez težav in v lepi grafiki (s HDR), pa tudi drugi vidiki, denimo predvajanje pretočnega videa in ploščkov (UHD) blu-ray. CP 2077 je pač slabo napisana igra.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja