Cupra Formentor ima prepoznavne gene, a vseeno izstopa
Matjaž Ropret 4. februarja 2021 ob 11:20

Kdor se je kdaj zanimal za nakup Seata, je verjetno srečal tudi izvedbo Cupra. To oznako so dodajali najbolj začinjenim, najbolj športnim različicam, pred časom pa so vse skupaj prenesli na samostojno znamko in ta je zdaj v prodajne salone poslala prvi lasten model, imenovan Formentor. Ta seveda temelji na Seatovem Leonu, a je vsaj na zunaj dovolj drugačen in edinstven, da pritegne zanimanje. Cupra sicer še vedno ponuja tudi Ateco s podobnimi merami in namembnostjo, toda Formentor precej bolj nagovarja čustva in bo ponujal celoten obseg motorjev in oprem, ne zgolj različice na vrhu seznama, ki je ne pokriva matični Seat.

Direktor znamk Cupra in Seat pri Porsche Slovenija Edvard Strajnar poudarja, da znamki skupaj nagovarjata širšo skupino kupcev kot prej Seat posamično. Pri čemer se Cupra osredotoča na zmogljivost, oblikovanje in življenjski slog. Tako Formentor po Stajnarjevih besedah prinaša emocionalen dizajn in združuje videz SUV-ja, oblikovno zasnovo kupejev in občutek kompaktnih modelov. Slednje lahko potrdim, saj v novem modelu nisem imel občutka, da sedim bistveno višje kot v Leonu, pa tudi veliko nepotrebnega prostora nad glavno ni bilo (kot na primer v Ateci). To je tudi logično, kajti Formentor je zgolj za 5 cm višji od Leona (1,51 m), pri čemer gre vsaj nekaj na račun nekoliko višje oddaljenosti od tal. Hkrati je za 5 cm daljši (4,45 m) in 4 cm širši (1,84 m), kar mu kljub hitro padajočemu zadku omogoča za 70 l večji prtljažni prostor. Ta namreč meri 450 l v primerjavi z Leonovimi 380 l oz. pri priključnem hibridu 420 l namesto 270 l (tu se še bolj poznata dodatna višina in dolžina). Samo oblikovanje nezgrešljivo temelji na Leonu in predvsem poskuša ustvarjati vtis s športnostjo in svojo pojavnostjo. Znotraj je okolje še bolj podobno tistemu v Leonu, so pa vsepovsod, kot zunaj, opazni barvni in drugi dodatki znamke Cupra. Prevladuje nekakšna bakrena barva (mogoče bi ji lahko rekli tudi »rosegold«), kar daje nekaj prepoznavnosti.

Namen tega avta je ponuditi športne občutke in dinamiko običajne kombilimuzine v bolj prostornem (in za koga udobnejšem) SUV-ju. Kolikor sem imel priložnost preizkusiti v kratki prvi vožnji, je skozi ovinke res eden najbolj uživaških »terencev«. Ponuja tudi več voznih profilov, med kateremi voznik lahko preklaplja z namensko tipko (z znakom Cupra) na volanu. Profili spremenijo odzivnost motorja, delovanje prilagodljivega tempomata, nastavitev podvozja, tudi zvok. Z »običajnim« je avto dokaj umirjen, športni profil se mi zdi po prvih vtisih najboljša izbira, saj avto ponuja prave zmogljivosti, odličen zvok in vodljivost, še vedno pa ni preveč brutalen, kot je morda v načinu Cupra. Potem je še način za terensko vožnjo, navsezadnje ima precej različic pogon na štiri kolesa in je primernih za vožnjo zunaj cest, in pa individualni profil, ki ga je mogoče prilagajati po svoje. Znova hvalim obliko volana, ki je res super, tudi tipka za zagon (na drugi strani kot tista za profile) je na zanimivem mestu. Za volanom sta lopatici za menjalnik, ki pa ju vsaj v najmočejši različici skoraj ni treba uporabljati, ker je navora vedno na pretek. Položaj voznika je izvrsten. Kot rečeno, res nisem imel občutka, da se vozim v visokem avtomobilu, kar mi je zdelo všeč.

Tehnološko je v Formentorju vse tisto, kar od najnovejših avtov pričakujemo. Velik zaslon na sredini armaturne plošče, ki je prevzel vlogo upravljanja skoraj vsega. Potem zaslon pred voznikom, tokrat z nekaj več različnimi prikazi in dodatnimi informacijami, kakršne so smiselne v športnem avtu (graf delovanja sil, odstotki moči, ipd). Vozniška pomoč obsega aktivni ohranjevalnik razdalje z možnostjo predvidevanja, »potovalni« pomočnik, opozorila za vozila ob strani ter pomoč pri speljevanju s parkirnega prostora, samodejno ustavljanje in še kaj. Kot v ostalih novih modelih iz koncerna je na voljo aplikacija za pametni telefon (Cupra Connect), v kateri je mogoče videti najpomembnejše informacije o avtu in na daljavo urejati določene zadeve.

Pri takem avtu je kajpak pomembna motorna paleta. Ta obsega sedem možnosti, 22. februarja pa naj bi predstavili še eno, petvaljni motor za Formentor VZ5. Za zdaj sta v Sloveniji naprodaj 2.0 TSI 4Drive z 228 kW (310 KM) in vstopni, dobro poznani 1.5 TSI (110 kW oz. 150 KM). Pri slednjem se mi zdi malo škoda, da ga niso za potrebe te znamke nekoliko »navili«, res pa je, da kasneje prihaja prav tako bencinski 2.0 TSI 4Drive s 190 »konji«, torej bolj umirjena možnost, če je tista na vrhu pretirana in predraga (tudi za vzdrževanje). In še ena vmesna izvedba s 180 kW (245 KM). Dizel bo zgolj en, vseprisotni 2.0 TDI s 110 kW in prav tako štirikolesnim pogonom. Potem pa sta tu še dve izvedbi priključnega hibrida z 1,4-litrskim motorjem in največjo močjo 150 ali 180 kW (204 ali 245 KM). Zgolj dizelski in vstopni bencinski motor je mogoče kombinirati z ročnim menjalnikom, sicer pa je standard samodejni (DSG).

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Cene za Formentorja se začnejo malo nad 30 tisočaki, 2.0 TSI z dobrimi tristo »konji« in že kar spodobno opremo stane nekaj manj kot 43 tisoč evrov. Tudi močnejši hibrid stane najmanj 42 tisočakov. Seveda lahko opcijska kolesa in drugi dodatki hitro še precej povišajo ceno, to je povsem običajno pri tovrstnih znamkah. Kupci lahko računajo na nekaj popusta (do dva tisoč evrov neposredno in 1500 evrov pri financiranju), v primerjavi s (kombilimuzinskim) Cupro Leonom pa je Formentor v primerljivi izvedbi za približno pet tisoč evrov dražji.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja