Cupra Born je ID.3 s pridihom bakra in športnosti
Matjaž Ropret 25. maja 2021 ob 16:40

Seatova podznamka Cupra je predstavila svoj prvi električni avto – Born. Pred leti, ko so pokazali prvo študijo, se je bil to Seat el Born, poimenovan po znameniti barcelonski četrti, zdaj pa izgubil predpono v imenu in nastopa pod »samostojnim« športnim oddelkom. Enako kot Volkswagnov model, iz katerega izhaja, bo na voljo s tremi kapacitetami baterij, bo pa pri največji motor za odtenek močnejši, in poleg tega obljubljajo posebej karakterju znamke prilagojeno podvozje.

V Cupri so se tokrat odločili za srednjo pot med njihovimi klasičnimi modeli (Ateca ali Leon), ki so športno prilagojeni Seati, in samostojnimi, kakršen je Formentor (pa tudi ta je znotraj pretežno Leon). Nobena skrivnost ni, da gre za oblikovno in po nastavitvah malce predrugačen ID.3. Avta imata tudi skoraj natanko enake mere (dolžina Borna je 4,32 m), poleg vsega ostalega kar ju druži. Oblikovno sta od strani skoraj identična, je pa Born spredaj bolj zašiljen, in zadaj so mu namenili podobno svetlobno povezavo čez celotno širino, kot smo jo že srečali pri Tarracu in Leonu.

Poudarek je na športnosti brez lokalnih izpustov, so pa verjetno besede šefa znamke Waynea Griffithsa o »prelomnem električnem avtu« nekoliko pretirane. Sicer počakam s končnimi sodbami do takrat, ko z Bornom naredim kakšen krog, a v čem drugem kot morda vozni dinamiki česa novega ta model v resnici ne prinaša. Med drugim ima možnost dinamično nastavljivega podvozja, širša in večja kolesa kot »izvorni« avto, in, kot rečeno, za ščepec več moči. Slednje sicer samo pri motorju s 150 kW, ki gre lahko za nekaj časa v način e-boost in tako doseže 170 kW, s tem pa pospeši do 100 km/h v 6,6 s. Ta »turbo« bo mogoče od prihodnjega leta naprej (realno prej avta niti ne bo v prodaji) naročiti pri srednji in večji bateriji, ki imata 58 ali 77 kWh. Najmanjša s 45 kWh je v kombinaciji s 110 kW motorjem. Uradno naj bi Born ponujal 340, 420 ali 540 km dosega, vendar so to šele ocene proizvajalca. Seveda pa so nekje tam, kot pri že znanem modelu.

Poleg dodatne športnosti Born prinaša določene oblikovne elemente in poudarke, kot jih najdemo pri drugih modelih Cupra. Notranjost je sicer v določeni meri povzeta po ID.3, kar se mi zdi malce škoda, vendar je razumljivo z vidika stroškov. So pa zračniki, izpostavljena letev pred sovoznikom, osrednji zaslon in še kaj nekoliko drugačni. Predvsem pa je veliko bakrenih poudarkov, kajti to barvo so v Cupri privzeli za svojo.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Borna bodo v nemškem mestu Zwickau začeli izdelovati septembra, kdaj točno bo naprodaj, še ne povedo. Prav tako so neznanka cene, zagotovo pa bodo višje kot pri ID.3.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja