»Čudežno kolo« iz Decathlona izkorišča številne prednosti električne zasnove
Matjaž Ropret 26. junija 2022 ob 13:15

Zmrdovanju najbolj zagrizenih rekreativnih kolesarjev navkljub lahko priznamo, da so električna kolesa prinesla mini revolucijo. Marsikomu omogočajo mobilnost, ki se je sicer ne bi imeli, in tudi sama kolesa so deležna velikanskih spremembe v primerjavi s klasičnimi. Pokazatelj tega je tudi koncept znamke Decathlon B’TWIN Concept_01, ki so mu nadeli kar naziv Čudežno kolo (Magic bike).

Gre za mestno kolo z nekaj zelo zanimivimi in uporabnimi lastnostmi. Že oblika, opcijske modularne »košare« (morda malo prenizke), sprednji pas svetil, »smernika« na koncu krmila in še nekateri drugi detajli nezgrešljivo pričajo o tem, kako drugačno, precej bolj atraktivno in vsestransko lahko izgleda električno kolo. V krmilu je seveda zaslonček, pa tudi sprejemnik brezžičnega signala, da se zadeva samodejno odklene, ko se približa lastnik s telefonom (ki je seveda prijavljen prek aplikacije). »Tačka« v slogu tistih, ki jih poznamo z mopedov, je hkrati tudi ključavnica. Ko gre v položaj za stojalo, namreč zaklene kolo, in če bi ga poskušal premakniti kdo brez telefona za avtorizacijo, se sproži zvočni in svetlobni alarm. Upajmo, da je to dovolj, da prestraši morebitnega tatu.

Kot vsa tovrstna z motorjem in baterijami opremljena kolesa tudi »čudežno« pomaga kolesarju do hitrosti 25 km/h. V nosilec za baterije je mogoče vstaviti enega, dva ali tri module, kar seveda določa doseg oz. za koliko km pomoči je na voljo. Vsaka o baterijskih modulov zagotavlja 30 km. V okvirju kolesa je tudi prostor za napajalnik, da tega ni treba imeti nekje v nahrbtniku.

Za pogon so razvili sistem z zobatim jermenom, ki samodejno skrbi za spreminjanje prenosa (»prestave«). Drugačno je tudi zaviranje. Za ta namen je namreč samo ena ročica, na desni strani, zavorna sila pa se prenese v razmerju 60 odstotkov na sprednje in 40 odstotkov na zadnje kolo. Tak sistem naj bi bil enostavnejši za uporabo in bolj učinkovit.

Decathlon žal še ni povedal ničesar o dobavljivosti in ceni tega kolesa.

Fotografije: Decathlon

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.