Citroen stavi na kompaktno družinsko vozilo z dostopno ceno
Matjaž Ropret 17. februarja 2025 ob 12:46

V prodajo prihaja podaljšana izvedba Citroenovega malčka, ki bo prevzela ime C3 Aircross, a s predhodnikom nima dosti skupnega. Na voljo bo tudi pri drugi znamki koncerna Stellantis, namreč kot Opel Frontera. V obeh primerih naj bi kupec dobil dosti vsebine za dokaj zmerno ceno.

C3 Aircross je v novi generaciji bolj oglat, morda na pogled manj igriv, in tudi večji, saj je zrasel na 4,39 m. Bil naj bi dovolj prostoren za prvo vozilo v družini, tudi zaradi 460 l prtljažnika in možnosti sedmih sedežev pri bencinski oz. hibridni različici, medtem ko bo električna (označena kot e-C3 Aircross) omejena na pet sedežev. Prostornina prtljažnika je podobna kot denimo pri Fordovem električnem Explorerju, Škodinemu Elroqu, Kii Niro ali EV3 ter Hyundaijevi Koni. Na strehi so tudi že vzdolžni nosilci za pritrditev prečk strešnega prtljažnika.

Na voljo bodo tri pogonske možnosti (cenik). Osnovno predstavlja znani prisilno polnjeni trivaljni bencinski motor s 74 kW (101 KM) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Cena zanj znaša 18.490 (oprema You) ali 20.690 evrov (Plus), najvišjega nivoja opreme Max se tu ne da dobiti. Naslednja opcija je hibridna, tudi to že poznamo, gre za isti motor, vendar s 100 kW (136 KM), ki mu pomaga še elektromotor z 21 kW, tega napaja baterija z 0,89 kWh bruto kapacitete, menjalnik pa šeststopenjski samodejni z dvojno sklopko. Z njim se da v določenih okoliščinah, denimo skozi naselja pri nizki hitrosti, voziti tudi povsem električno. Tu ni osnovne opreme, začne se s srednjo Plus za 23.550 evrov, najvišja Max stane 25.050 evrov.

Električna izvedba je pogonsko enaka manjšemu modelu e-C3, kar pomeni elektromotor z močjo 83 kW (113 KM) in baterijo vrste LFP s 44 kWh zaloge. Uradni doseg po WLTP znaša med 303 in 307 km, sam bi računal na realnih cca 250 km. Na hitri polnilnici naj bi se od 20 do 80 odstotkov napolnil v 26 min. Pri teh izvedbi so v ponudbi vse tri opreme in cene se začnejo pri 26.690 evrih, za srednji nivo je treba dodati dva tisočaka, z opremo Max pa avto stane 29.990 evrov. Po subvenciji države je pravzaprav električni C3 Aircross nekoliko cenejši od hibridnega, saj je denimo končna cena srednje opremljenega s kovinsko barvo in 11-kilovatnim polnjenjem približno 22.500 evrov. Priporočamo, da vsekakor doplačate 400 evrov za trifazni vgrajeni polnilnik, kajti v osnovi avto premore enofaznega z najvišjo mogočo močjo polnjenja na izmeničnem toku 7,4 kW, česar pa doma ne boste dosegli.

Oprema You  vsebuje večino nujnih varnostnih in asistenčnih sistemov, dnevne luči in sprednje žaromete LED, ozek (odbojni) voznikov zaslon, klasični regulator hitrosti in ročno klimatsko napravo, ne pa denimo osrednjega zaslona ali kamere za vzvratno vožnjo, to dobite s srednjo opremo Plus, kot tudi, med drugim, samodejno klimatsko napravo, omenjene vzdolžne strešne letve, nastavljanje višine prtljažnega prostora, ambientalno osvetlitev, električno zložljiva stranska ogledala, boljše sedeže, priključke USB-C, samodejno vklapljanje brisalcev in »dolgih« luči ter dodatno zatemnjena stekla zadaj. Dalo bi se trditi, da ta oprema že zadošča za marsikoga, ki ni preveč zahteven. Manjkata pravzaprav le navigacija (načrtovalnik poti s postanki za polnjenje) in aktivni regulator hitrosti, ki pa ga pri tem avtu tako ali tako ni mogoče dobiti. Oprema Max doda denimo še opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, sprednja parkirna tipala, aluminijasta platišča, črno ali belo streho, zadnje žaromete LED, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, drugačne tkanine in dekoracije, navigacijo ter brezžično polnjenje telefona.

Različica z daljšim dosegom naj bi imela baterijo s kapaciteto 54 kWh, vendar ni povsem jasno, kakšna točno naj bi bila, in ali je govora o bruto ali o neto kapaciteti. Povsem možno je, da bodo uporabili enako, ki jo srečujemo v večini modelov skupine Stellantis, denimo v e-C4, in ima 51 kWh uporabne (neto) kapacitete. Ta baterija je vrste NMC, torej taka, ki je ni priporočljivo ves čas polniti do 100 odstotkov, zato se bo razlika v dosegu poznala predvsem na kakšni daljši vožnji, ko boste dejansko šli od doma s povsem polno baterijo. Zaradi razlike v kemiji ta različica, vsaj predvidevam, tudi ne bo težja od »osnovne« z baterijo LFP, torej dodatna energijska zaloga ne bo vplivala na višjo porabo. Koliko bo dražja od izvedbe z manjšo baterijo, lahko za zdaj zgolj ugibam, glede na cene e-C4, ki se začnejo pri 31.900 evrih in gredo do 33.900 evrov, pa morda ne veliko. Mimogrede, pri tem modelu za približno 27 tisoč evrov dobite dobro opremljen, udoben, v kabini prostoren (prtljažnika je solidnih 380 l) avtomobil z najmanj 300 km dosega (416 km po ciklu WLTP), ki je vozniško in glede sofisticiranosti podvozja vsaj za razred nad C3.

Kot rečeno, obstaja dvojčica Citroena C3 Aircross, to je Opel Frontera. Njej so ji spremenili masko ter sprednje in zadnje luči, z boka pa se hitro vidi, da gre za enako vozilo. Notranjost je bolj oplovska in morda celo deluje modernejša s skupaj združenima zaslonoma. Opel nudi zgolj hibridno (vendar to v dveh nivojih moči) ter električno izvedbo, pri čemer je izhodiščna cena za slednjo prav tako 26.690 evrov (oprema Edition), višja oprema GS pa stane 29.490 evrov. Glede na to, da tu ni vmesne, šele slednja prinese večino tistega, kar danes v avtu pričakujemo. Pri Oplu trifiazni polnilnik stane 350 evrov (cenik).

Fotografije: Stellantis

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja