Le malo zatem, ko je uvoznik v Sloveniji predstavili Citroena C4 X, tudi v električni izvedbi, so v matični korporaciji Stellantis napovedali novo različico z večjo baterijo in zmogljivejšim motorjem, kar bo veljalo tudi za krajšega in petvratnega e-C4. Zanimivost pri vsem skupaj pa je, da bosta obe možnosti sobivali v prodaji, nova torej ne bo nadomestila obstoječe.

Citroen e-C4 je v ponudbi že več let, nedavno se mu je pridružil še limuzinski (rahlo kupejevski) e-C4 X z nekoliko več prostora v kabini in prtljažniku (a manj uporabno odprtino prtljažnika) ter drugačno obliko zadka, oba pa vsebujeta znani pogonski sklop, ki smo ga v tem času srečali v mnogih avtomobilih omenjenega koncerna. Torej z motorjem moči 100 kW (136 KM) in baterijo kapacitete 50 kWh, od katerih jih lahko izkorišča 45 kWh. S tem je uradni doseg približno 350 km, dejanski pa nekje med 250 in 280 km v ugodnih temperaturah. Že nekaj časa je napovedan nov sklop z večjo baterijo, ki ima tudi drugačno kemijsko sestavo, in močnejšim ter učinkovitejšim motorjem. Oboje letos dobivata tudi omenjena Citroena. Kapaciteta baterija je tako narasla na 54 kWh, od katerih jih je mogoče izkoriščati (t. i. neto kapaciteta) 51 kW, torej gre v praksi za šest kilovatnih ur prirastka. Motor pa ima 115 kW oz. 156 KM.
V koncernu so baterijo opisali kot kompaktno in poudarili, da ima serijsko vgrajeno toplotno regulacijo s kroženjem tekočine in toplotno črpalko (kolikor vem, je sicer oboje veljalo že za »staro«). Razporejena je na 102 celici in 17 modulov, njena kemijska struktura je nekoliko drugačna. Takole so zapisali: »Namesto, da bi ta visokonapetostna litij-ionska baterija vsebovala 60 odstotkov niklja, 20 odstotkov mangana in 20 odstotkov kobalta, je njeno razmerje niklja precej višje (80 odstotkov niklja, 10 odstotkov mangana in 10 odstotkov kobalta). S tem se izboljša njena energetska gostota, kar zagotavlja večji doseg in daljšo življenjsko dobo.«
Doseg naj bi tako po ciklu WLTP dosegel 420 km, kar je za 17 odstotkov več kot pri obstoječi bateriji, povprečna poraba naj bi po tem merjenju znašala 12 kWh na 100 km. Trdijo tudi, da bo pri temperaturi okrog nič stopinj Celzija doseg v mestnem prometu za približno 30 km daljši. Polnjenje na izmeničnem toku bo serijsko trifazno in s tem 11-kilovatno, na enosmernem pa bo najvišja moč še naprej 100 kW, s čimer Stellantis počasi začenja zaostajati za konkurenco.

Kdaj točno novi različici prihajata v prodajo in koliko bo njuna cena višja, pri uvozniku še niso mogli povedati. Verjetno pa bo treba vsaj še nekaj mesecev počakati, navsezadnje tudi nekaterih drugih modelov, napovedanih s tem novim pogonskim sklopom še ni zares na vidiku.
Pri takem avtu, kot je e-C4 in še bolj skoraj četrt metra daljši e-C4 X, je vsaj po mojem mnenju skoraj nujna večja baterija. Že zaradi percepcije. Dovolj sta velika in tudi draga, da si ju je mogoče zamišljati kot prvi avto v družini. Ta pa mora ponujati dovolj dosega, da je uporaben v čim več okoliščinah, tudi za daljše izlete in pot na morje. Zato se mi tudi zdajšnje povečanje baterije še ne zdi zadostno – konkreten test sicer morda lahko vsaj delno ovrže moje predpostavke – in bi rad videl kapaciteto čez 60 ali celo čez 65 kWh. Enako seveda velja tudi za prihajajoča Stellantisova karavana, Peugeot e-308 SW in Opel Astra Electric Sports Tourer. Vsekakor pa bi morala biti razlika med obema opcijama večja. Ampak, pustimo se presenetiti.
Fotografije: Stellantis
Brez komentarjev