Citroen e-C3 se v Franciji in Nemčiji res začne pri 23.300 evrih, a tak, kot ga hočeš, stane 29 tisoč evrov
Matjaž Ropret 5. februarja 2024 ob 16:26

Vsaj v Franciji in Nemčiji (drugod nisem preverjal) je Citroen objavil cenik oz. konfigurator za težko pričakovani »poceni električni avto« e-C3. Ta ima na obeh trgih izhodiščno ceno 23.300 evrov, kakršno so tudi napovedali, vendar to, tudi pričakovano, ni konec zgodbe.

Za osvežitev spomina. Povsem novi e-C3 – model bo sicer na voljo tudi kot »klasični« C3 z bencinskim motorjem – bo električni naslednik priljubljenega modela nižjega razreda, dolg skoraj natanko 4 m (4.015 mm), s 310 litri prtljažnika, integriranimi sanmi za strešne nosilce pri višji opremi in, kar je predvsem pomembno, baterijo s kapaciteto 44 kWh, ki naj bi zagotavljala 300 km dosega po ciklu WLTP. Glede na izkušnje s Peugeotom e-208 in ostalimi modeli iz skupine Stellantis z enakim pogonskim sklopom, tudi Citroenovimi, ki premorejo 45 kWh zaloge v bateriji, bi napovedali do 250 km realnega dosega v toplejših temperaturah in do 200 km pozimi. Baterija je sicer vrste LFP (litijev železov fosfat), ki ji polnjenje do 100 odstotkov ne povzroča degradacije, zaradi česar ne bo problema ves čas izkoriščati polnega dosega (seveda je predpogoj ustrezna možnost polnjenja). Poleg polnjenja z izmeničnim tokom (6 m dolg kabel je menda priložen, kar je precejšnja redkost) je na voljo tudi hitro z enosmernim, pri čemer je največja moč 100 kW, od 20 do 80 odstotkov pa naj bi trajalo 26 minut. Moč elektromotorja znaša 83 kW (113 KM) in navor 120 Nm. Pospešek od 0 do 100 km/h bo trajal natanko 11 s, najvišja hitrost pa bo omejena na 135 km/h. Za primerjavo, omenjeni Peugeot e-208 (govorimo še za stari model, ne za prihajajočega prenovljenega z novim pogonskim sklopom) do 100 km/h pospeši v dobrih osmih sekundah, najvišja hitrost pa je 150 km/h.

Doslej smo si e-C3 lahko ogledali zgolj statično, predstavitve z možnostjo voženj še niso pripravili. Takrat je naredil dober vtis, zunaj deluje dokaj robustno, znotraj pa lično in uporabno. Še posebej nam je všeč, kako so izvedli nizek »projekcijski« zaslon za merilniki. Osrednji je sicer tudi prisoten, a zgolj pri višji opremi, nižja predvideva integracijo voznikovega pametnega telefona, podobno kot denimo Dacia Sandero.

Poglejmo torej nemški cenik. Mimogrede, čakamo še odgovore, ali lahko v Sloveniji pričakujemo enake oz. podobne cene ter kdaj bo avto naprodaj. Osnovna različica You torej stane 23.300 evrov in njena oprema med drugim vsebuje šest zračnih blazin, aktivno pomoč pri zaviranju v sili, držanje na voznem pasu, prepoznavanje prometnih znakov, ročno klimatsko napravo, LED dnevne luči in žaromete spredaj, omenjene digitalne merilnike, parkirna tipala zadaj, regulator in omejevalnik hitrosti, priključke USB-C, 16-palčna jeklena platišča in enofazni polnilnik za izmenični tok z najvišjo močjo polnjenja 7,4 kW. Edina opcija, poleg kovinske barve, ki jo je mogoče doplačati pri tej opremi, je trifazni polnilnik (do 11 kW) za 400 evrov, kar se zdi dokaj razumna cena.

Različica Max po ceniku velja 27.800 evrov, torej 4.500 evrov več, vendar prinaša zares obilico opreme in avto povsem predrugači. Že na zunaj, saj doda dvobarvno karoserijo (z belo streho), omenjene integrirane strešne nosilce (kot pri karavanih ali SUV-jih), 17-palčna lita platišča in 3D-LED luči zadaj. Notranje oblazinjenje je drugačno in na sredini je 10,25-palčni zaslon z navigacijskim sistemom, možnostjo Android Auta in Carplayja ter radijskim sprejemnikom DAB+ in prikazom vzvratne kamere. Klimatska naprava je samodejna. Določeni detajli so obarvani belo, rumeno ali rdeče. Na voljo je odlagališče za pametni telefon z brezžičnim polnjenjem, priključki USB-C so tudi zadaj, voznikov sedež je nastavljiv po višini, brisalci so samodejni, vzvratno ogledalo premore samozatemnitev, naslonjalo zadnje klopi se podira v razmerju 60:40 in stekla zadaj so zatemnjena. Za 700 evrov je mogoče doplačati še »zimski paket«, ki doda ogrevane sprednje sedeže, ogrevan volan, ogrevano vetrobransko steklo in prednje meglenke. Tudi tu je na voljo trifazni polnilnik za 400 evrov. Ko prištejemo vse to in morda še katero od barv, se cena povzpne čez 29 tisoč evrov.

Če hočete moj hiter komentar, bi raje kot dva popolna ekstrema na vsaki strani oz. osnovno izvedbo bolj zaradi izpostavljanja njene cene kot zaradi česa drugega videl ali še eno stopnjo vmes ali izhodiščno različico za 25 tisoč evrov z nekoliko več opreme. Mnoge od naštetih zadev, ki so danes pretežno samoumevne (po višini nastavljiv sedež, samozatemnitveno ogledalo, klop v razmerju 60:40, zatemnjena stekla, polnjenje telefona na zadnji klopi, tudi samodejna klimatska naprava in še kaj) ne bi smele povišati cene za več kot tisočaka in pol. Citroenov predstavnik je pred časom napovedoval tri pakete dodatne opreme, od katerih naj bi vsak stal po 1.100 evrov, in ti bi verjetno odpravili večino mojih pomislekov, toda o njih vsaj v Nemčiji za zdaj ni ne duha ne sluha.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja