Poleg novejših procesorjev, saj nova generacija grafičnih kartic prispe šele prihodnje leto, so se odločili za nadgradnjo zaslonov in prenovo ohišja igričarskih prenosnikov in za preskok v kakovosti ter videzu ohišja telefona ROG Phone 8!
Igričarski oddelek podjetja Asus je na sejmu CES 2024 predstavil nadgrajene računalnike in nekaj dodatkov zanje, ki, kakopak bi drugače sploh lahko bilo, nadgrajujejo igralno izkušnjo. Na odgovor, kaj od tega bo prišlo na police slovenskih trgovin, kakor tudi na cenovne podrobnosti, bo seveda treba še počakati. Letos je občutiti tudi manjši predah, ko gre za gole grafične zmogljivosti, kar so izdelovalci izkoristili za kozmetične popravke ter nadgradnje tistega, česar je bilo mogoče nadgraditi.
Peščica računalnikov z »manjšimi« popravki
Najbolj prevetrena sta Zephyrus G14 in G16, ki poleg na novo zasnovanega, lepšega, kompaktnejšega, lažjega (1,5 oz. 1,95 kg) in tanjšega kovinskega ohišja (15 milimetrov), odlikuje odločitev za zaslonsko tehnologijo OLED. To je sploh prvič, da bo v komercialnih izdelkih za igričarski svet uporabljena ta zaslonska tehnika, za katero je še nedavno veljalo, da je zaradi počasnejšega osveževanja in nižje svetilnosti v tem pogledu manj primerna. Bodisi so ovire odpravili, govorijo o 120- in 240-herčnem osveževanju ali pa so preprosto skočili v bazen, ne da bi prej preverili, kako globoka je voda. Čas bo razsodnik, a sem prepričan, da si odličnih in natančnih barv ter visokega kontrastnega razmerja ravno tako želijo igričarji. Kar se tiče izbora procesorja, gre takole. V večjem modelu častni krog teče Intel Ultra 9 (185H) podprt z grafično kartico Nvidia Geforce RTX 4090, medtem ko ima manjši AMDjev procesor Ryzen serije 8000.
Zaslon je obenem bistvo nadgradnje 16- in 18-palčnih modelov Strix in Strix Scar. Zanimivi so predvsem Strix Scar, saj dobivajo zaslone s tehniko osvetlitve mini LED z 2000 območji zatemnitve in vrhnjo svetilnostjo 1100 kandel. Enako velika modela Strix ohranjata zaslon Nebula, a brez oznake HDR, ki nekako priča o uporabi naprednejše tehnike. Drugače pa gre za razmeroma podobne lastnosti. Poleg zaslonskega razmerja 16:10, ki mimogrede postaja standard še v tej kategoriji prenosnikov, to pomeni razločljivosti 2,5K, 240-herčno osveževanje, odzivni čas 3 ms in podobno. Medtem ko je pri vseh možno izbirati procesorje do Intel Core i9 (do 65 vatov), so manjše razlike še v tem, da imajo modeli Scar več pomnilnika, večje diske in grafično kartico do Nvidea Geforce RTX 4090 (pri Strix do RTX 4080).
ROG me je presenetil še z enim računalnikom, za katerega nisem čisto prepričan, da bo privandral do naših logov. NUC je majhen oziroma mini osebni računalnik s procesorjem do Intel Core Ultra 9 in grafično kartico do Nvidia RTX 4070. Gleda na majhnost in razmeroma visoke zmogljivosti, brez njih kajpada v teh kategoriji naprav ne gre, bo zanimivo videti, kako so rešili hlajenje.
ROG Phone 8 ni več samo igričarski!
Poleg novih računalnikov in dodatkov z oznako ROG je prej kot običajno luč sveta zagledal ROG Phone 8. Izboljšave so tokrat tako zunaj kot znotraj. Zunaj ni težko spregledati oblikovno dovršenega ohišja. Po zaslugi ožjih robov, debelina le teh me je lani še najbolj motila, je kljub enako velikemu 17,2-centimetrskem (6,78-palčnem) zaslonu, manjši od lanskega modela. Osveževanje je pričakovano največ 165-herčno, s tem, da je dinamično le na intervalu med 1 in 120-herci. Zanimiva je še vrhnja svetilnost 2500 kandel, kar obljublja najmanj dobro izkušnjo igranja na prostem. Poleg modela Pro je še običajni, ki na hrbtišču nima drugega manjšega zaslona za zanimive vizualne učinke.
Sistem hlajenja tretje generacije procesorja Snapdragon je dobil nekaj kozmetičnih popravkov, je pa zato nadgrajen zunanji aktivni hladilnik Aeroactive Cooler X. Čeprav je podobno kot lanski model opremljen z dodatnima tipkama za udobnejše igranje, je manjši in menda učinkovitejši. Piko na i zmogljivostim daje baterija s kapaciteto 5500 miliamperskih ur s 65-vatnim polnjenjem. Po uradnih podatkih zadošča 39 minut za polnjenje od 0 do 100 odstotkov. Kot se za napravo višjega cenovnega razreda spodobi, je končno omogočeno še brezžično polnjenje.
Dolgo leta je ROG govoril, da kamere na igričarskem telefonu niso najbolj pomembna komponenta. Zdaj, ko so razširili krog morebitnih kupcev, so morali poskrbeti še zanje. 50-milijonski glavni kameri s 6-osno stabilizacijo delajo družbo 13-milijonska širokokotna, 32-milijonska s 3-kratno optično povečavo in spredaj še 32-milijonska selfi kamera s tipalom RGBW.
Brez komentarjev