Če vam trgovec odgovori z »NE«, se nemudoma zahvalite in POSLOVITE!
Marjan Kodelja 21. septembra 2020 ob 06:28

Naprave ne boste uporabljali le v garancijski dobi, naj traja leto, dve ali celo več, zato je izrednega pomena, kaj potem? Če odgovor ni pravi, je dvoumen, ali izostane, se raje odločite za drug izdelek s svetlejše začrtano prihodnostjo.

Dolgoživost naprav bi morala biti med najpomembnejšimi lastnostmi, na osnovi katerih se odločate za nakup v množici podobnih. Vsem kupcem, ne le naravovarstvenikom in peščici čudakom, ki se nočemo sprijazniti s hitenjem v trgovino po izteku okrnjene življenjske dobe po diktatu izdelovalcev in pod taktirko zagovornikov potrošniškega kapitalizma. Razumem, če hočete novo napravo, ki nudi nekaj novega in uporabnega. Ne mislim pa se sprijazniti s prisilnim kupovanjem, ker ni nikogar, ki bi jo znal popraviti.

Entropija sistema je nekaj čisto običajnega

Naprave so podvržene okvaram. Pokvaril se bo določen odstotek naprav zabavne elektronike najbolj uglednih ponudnikov, čeprav skrbijo za kakovost izdelave bolj kot manjši in redno opravljajo teste dolgoživosti naprav in komponent. Enako lahko rečem za gospodinjske aparate. Vsi se kvarijo, le da je razlika v poprodajni storitvi. Ne samo, kako kakovostna je, temveč, ali sploh je.

Zadnja desetletja smo priča razkroju samostojnih servisnih podjetij, kar je še posebej izrazito na manjših trgih, kot posledica težnje izdelovalcev po omejevanju, kdo lahko popravlja njihove izdelke, konstrukcije izdelkov, ki jih je težje popravljati ter skrivanja orodij in navodil za popravilo. Zaradi propada neodvisnih serviserjev, ki bi znali in bi se želeli poglobiti v izdelke, ki so v manjšem številu prisotni na slovenskem trgu, nekateri ostajajo ali ostajamo z okvarjeno napravo, ki bi se jo dalo popraviti. Velja tudi za kupljene v tujih spletnih trgovinah. Popravila v tujini težave namreč rešujejo bolj kot ne le na papirju, saj se jo marsikomu preprosto ne ljubi ukvarjati s tem.  

Kocine bi vam morale iti pokonci in takoj bi se morali zahvaliti in posloviti, če vam prodajalec na vprašanje o servisu po preteku garancijske dobe odgovori, da servisa za ta izdelek v Sloveniji ni oziroma vam to pove med vrsticami, saj neposredno ne sme!

V garanciji pomagajo, …

Zavedam se, da med preizkusi ne morem oceniti, še manj izmeriti, koliko časa bo preteklo do prve resnejše okvare, ki je kupec ne more odpraviti sam. Zagotovo bo do nje prišlo, vprašanje je le, kdaj. To sem med drugim večkrat omenil pri modelih robotskih sesalnikov Roborock, enega namreč imam že skoraj tri leta. Kot kaže ne brez razloga in zagotovo ne, ker bi imel kaj proti kitajskim podjetjem. Ravno nasprotno. Večina njih izdeluje kakovostne izdelke, ki se zlahka kosajo s tekmeci. Vendar zahtevamo več kot le dostopne cene lepih in zmogljivih izdelkov. Želimo, da zanje poskrbijo skozi celo njihovo življenjsko dobo.

Da servisa ni, nekaterih slovenskih podjetij ne ovira, da ne bi prodajala naprav. Dokler so v garancijski dobi, jih v primeru okvare zamenjajo. Od izdelovalca dobijo več kosov, kot so jih naročili in plačali, ali imajo drugačen dogovor. V nobenem primeru se ne belijo glave, kaj potem, kajti takrat to ne bo več njihova težava.

…, kaj pa potem?

S50 vse pogosteje javlja napako 13, ki pomeni težave s polnjenjem baterije. Če imate srečo, potem pomaga čiščenje kontaktov na robotu in priključni postaji ali povrnitev robota na tovarniške nastavitve. Lahko je težava v bateriji, a ta je preprosto rešljiva. Na spletu kupite novo in jo sami zamenjate, saj je vsak sposoben odviti nekaj vijakov. Nakar se stvari zapletejo. Razlog napake je lahko odpoved enega od treh sicer cenenih elementov na matični plošči. Naročite jih lahko na spletu, popravilo ni zahtevno, če znaš, a bo večina to z veseljem prepustila usposobljenemu serviserju.

Tri leta, kolikor je robot star, kupljen je na spletu, saj jih v Sloveniji tedaj nihče ni nudil, je malo za tovrstne aparate. Da se bo verjetno pokvaril, me ne moti, tudi Irobotova Roomba se je, vendar so jo popravili in deluje že več kot osem let. Najti servis za Roborockovega (ali Xiaomijevega) robota pa se izkaže za misijo nemogoče. Naprej sem ustno izvedel, da specializiranega servisa ni in nato prejel še uradni odgovor na vprašanje od predstavnika trgovine mishop.si, da se moram glede popravila obrniti na prodajalca. Čeprav sem jim jasno povedal, da je bil robot kupljen na spletu, da ni več v garanciji in da le iščem nekoga, ki bi znal odpraviti »napako 13« tu v Sloveniji. Ko sem jih vprašal, ali to pomeni, da je kupec po preteku garancijske dobe prepuščen sam sebi, sem še enkrat prej podoben odgovor. Med vrsticami »žal nam je, a znajti se boste morali sami«.

Trgovci nas ves čas obsipavajo z leporečnimi slogani o hudih zmogljivostih in norih cenah naprav in nam želijo dopovedati, da je z nami nekaj narobe, če jih ne bomo kupili. Naj kupim naslednika robotskega sesalnika S50, čeprav ne nudi ničesar novega in ni dosti boljši, le zato, ker mi starega nihče ne zna ali ne more za pošten denar popraviti? Ali to pomeni, da je enako z drugimi izdelki te in še nekaterih blagovnih znamk, ki v Sloveniji nimajo generalnega uvoznika in uradnega servisa? Nor bi bil, če bi to storil, saj bi se čez nekaj let zgodba ponovila.

Naslovna fotografija: Deposit Photos

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
1 komentar
  • Mogoče so na poizvedovanje bolj grobo odgovorili. => “Znajdi se”.
    Od bolj priznanih znamk pa dobiš pod nos cenik, kjer te že manjši poseg stane več kot pa nova igračka.
    Potegneš črto in ugotoviš, da je bil prvi vsaj pošten do tebe. Drugi bi ti pa samo ponovno spraznil denarnico.
    Bi se pa na splošno morali pogovarjat o sedanji kakovosti aparatov. Okvara se zgodi.
    Vendar na splošno se pa ne bi smeli pogovarjati o tem, da je treba po 2-3 letih aparat zavreči, ker mu je potekel rok trajanja.

Dodaj odgovor za Hans Jürgen Prekliči odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja