Ko so razvili športno zapestnico Microsoft Band, je bilo podjetje iz Seattla optimistično o prihodnosti telefonov s sistemom Windows. Veljala je za eno boljših, zato je bila aplikacija Health Dashboard narejena tudi za sistema iOS in Android. Nato je šlo navzdol, nehali so delati telefone, vzporedno z njimi pa so konec leta 2016 tudi ustavili prodajo zapestnic. Zagotavljali pa so delovanje obstoječih, a tudi s tem bo konec 31. maja, ko bo aplikacija umaknjena s tržnic, strežniki, ki podpirajo delovanje storitve, pa ugasnjeni.
Microsoft bo obstoječim uporabnikom omogočil prenos zbranih podatkov, vprašanje pa je, kaj bodo ti lahko z njimi počeli. Zapestnica bo menda delovala tudi po tem datumu, beležila korake, srčni utrip in športne dejavnosti, verjetno pa to pomeni, da jih pač ne bo več mogoče prenesti v oblak. Prav tako je uporabnik ne bo smel resetirati, saj ponovna aktivacija ne bo mogoča. Uporabnikom, ki so se prvič povezali v storitev med začetkom decembrom in začetkom marca so ponudili delno vrnitev kupnine, ta pa je na voljo tudi uporabnikom z zapestnicami še v garanciji. Za druge pa velja, da so jo uporabljali dovolj časa, da se jim je nakup po domače povedano “izplačal”. Microsoft je vse skupaj izvedel na dokaj pošten način in uporabniki ne bodo močno prikrajšani. Razen seveda onih, ki bi radi zapestnico uporabljali še naprej, dokler se ne bi nepopravljivo pokvarila. Ostaja pa slab občutek. Dobra štiri leta je minilo od predstavitve prve različice zapestnice, nato je sledila še ena, zdaj pa že ukinitev. Razumem, da se Microsoftu zadeva ne izplača, ampak vseeno, kaj to pomeni za manjše ponudnike športnih zapestnic in ur. Bodo prisiljeni iti po isti poti, le da zaradi pomanjkanja denarja ne bodo mogli prav ničesar ponuditi dotedanjim uporabnikom ali pa bodo morali spremeniti poslovni model ter poleg plačila za napravo zahtevati tudi plačilo za uporabo storitve.
Zadeva ni tako nedolžna, kot je morda videti oziroma, pa kaj potem, če se Microsoft umika, saj tako ali tako ni bil s srcem pri stvari. Ponudnike naprav za beleženje dejavnosti lahko namreč delimo v dve skupini. V eni so izdelovalci telefonov, ki jih vidijo kot dodatek v ponudbi, širjenje ekosistema naprav. Telefoni in nosljive naprave uporabljajo isto aplikacijo in storitev za zbiranje in hranjenje podatkov, zato jim je vseeno, koliko zapestnic in ur prodajo, da se jim posel “izplača”. Na drugem bregu pa so ponudniki specializiranih naprav za beleženje dejavnosti. Ti morajo razvijati naprave, jih prodajati, nato pa skrbeti za redno nadgrajevanje aplikacij in delovanje storitev. Dokler prihodek iz prodaje pokrije strošek delovanje strežnikov in razvoja gre, če pa se kje zalomi, potem se začnejo težave, ki lahko v skrajnem primeru pripeljejo tudi do propada podjetja.
Športne ure in zapestnice delujejo po enakem konceptu. Zabeležene podatke sinhronizirajo z aplikacijo na telefonu in naprej z oblakom. Lokalno delovanje ni podprto, pravzaprav tudi želeno ni. Razlog temu je v zbiranju podatkov, ki jih ponudnik storitve lahko trži v brezosebni obliki in tako dodatno služi. Kljub temu pa bomo tudi v industriji nosljivih naprav priča združevanju in propadom. Še kakšno od ozko specializiranih podjetij, ki ne izdeluje ničesar drugega, bo v prihodnosti prisiljeno zapreti vrata ali pa ga bo kupil večji tekmec in prekinil podporo za del ali kar za vse njegove izdelke. Upajmo, da bo v takšnih primerih omogočena ohranitev zbranih podatkov, saj imamo uporabniki športnih storitev bolj malo možnosti, da zanje poskrbimo sami.
Brez komentarjev