Evropska unije je spletnega trgovca Temu pozvala k spremembam določenih praks, ki po njenih ugotovitvah kršijo potrošniško zakonodajo. Sprožila pa je tudi preiskavo zaradi potencialnih kršitev Akta o digitalnih storitvah (DSA).
Unija je skupaj z Mrežo za varstvo potrošnikov (CPC) izvedla preiskavo praks, ki jih uporablja priljubljena kitajska spletna trgovina, in na osnovi ugotovitev slednjo pozvala k odpravi več kršitev. Temu ima en mesec časa, da poda svoje odgovore oz. ugovore ter predloge sprememb. V preiskavi so našli več primerov in načinov, kako ta trgovina zavaja potrošnike in poskuša vplivati na njihove nakupne odločitve z nepoštenimi ali nedovoljenimi prijemi.
Med tovrstnimi praksami je bila ena najbolj pogostih prikazovanje lažnih popustov. Trgovina namreč pogosto ustvarja vtis, kot da je izdelek na voljo s popustom, čeprav v resnici ni. Naslednja taktika je ustvarjanje pritiska na kupca. Med drugim s prikazovanjem trditev o omejenih zalogah ali omejenem času, znotraj katerega bo na voljo »nizka« cena (kar sicer redno počno tudi druge kitajske spletne trgovine). Temu tudi pogosto sili kupce, da zavrtijo »kolo sreče« za dostop do same trgovine, in skriva pomembne podatke o pogojih sodelovanja v tej nagradnji igri.
Nasploh so pomanjkljive ali zavajajoče informacije stalna praksa. Trgovec prikazuje nepopolne ali napačne podatke o pravicah potrošnikov glede vračila izdelkov in povračila kupnine. Poleg tega tudi ne razkrije vnaprej, da mora nakup doseči določeno vrednost, preden ga je sploh mogoče zaključiti. Kot marsikje drugje, so tudi v tej trgovini zelo pogosti opisi in ocene izdelkov, za katere je mogoče upravičeno sumiti, da niso avtentični. Nanazadnje pa Temu skriva kontaktne podatke, tako da ga kupci ne morejo enostavno kontaktirati, če se z izdelki ali storitvijo pojavijo kakšne težave.
EU in CPC sta od upravljavca trgovine zahtevala tudi dodatne informacije o tem, kako izpolnjuje zahteve zakonodaje glede jasnega obveščanja potrošnikov, kdo je prodajalec izdelka, zagotavljanja, da ocene izdelkov niso predstavljene na zavajajoč način, da so cene in popusti izračunani pravilno in da so okoljske trditve natančne in utemeljene.
Poleg tega so odprli še preiskavo v sklopu Akta o digitalnih storitvah. Tudi tu se bodo med drugim osredotočili na tiste vidike storitve, ki povečujejo navezanost potrošnikov nanjo (denimo z igrami). Nadalje pa še, koliko Temu dejansko preprečuje, da se izdelki, ki jih v EU ne bi smeli prodajati, po začetnem umiku ne bi znova pojavili v prodaji (npr. pod drugim imenom). In na kakšen način Temu poskrbi, da spoštuje DSA v svojem priporočilnem sistemu.
Naslovna fotografija: DepositPhotos
“Med tovrstnimi praksami je bila ena najbolj pogostih prikazovanje lažnih popustov. Trgovina namreč pogosto ustvarja vtis, kot da je izdelek na voljo s popustom, čeprav v resnici ni.” – Isto delajo pri mimovrste, bigbangu, harvey normanu tudi, pa kaj potem
Temu bi morali prdpovedati prodajati izdelke če nimajo Eu certifikata in ne samo nalepko gor prilepljeno. Prodaja se predvsem plastična šara in zelo slaba kvaliteta izdelkov. Tudi vse plačilne kartice ne moreš uporabljati,samo tiste pri katerih so vsi podatki in tr računi.