Bo Xiaomi z električnim avtom pretresel svet?
Marjan Kodelja 14. septembra 2023 ob 11:33

Da nas želi povezati z najsodobnejšo tehnologijo, je odličen slogan, pa vendarle v sebi nosi namen po prevladi. Prevladi na področju digitalnih naprav za dom in osebno uporabo, kjer nam ima Xiaomi veliko ponuditi. A ne vsega. Zgovorno je, da od 2000 izdelkov v svoji paleti, le dobro četrtino nudi na evropskih trgih. Bo med njimi tudi električni avtomobil?

S predstavniki podjetja Xiaomi sem se pogovarjal v predsedniškem apartmaju zagrebškega hotela Sheraton, po katerem so v ta namen na strateška mesta postavili izdelke s področja pametnega doma in povezanih naprav. Na vhodu smo nas pričakali električni skuterji, v kuhinji nadvse zanimiv kuhinjski robot, dozirnik vode in hrane za hišnega ljubljenčka in drugi kuhinjski aparati. V sosednjih prostorih usmerjevalniki in kamere ter tako naprej še naprave za osebno rabo, mednje sodijo na primer masažni aparati, zobne ščetke in brivniki, zabavna elektronika, kjer mi je poleg televizorja v oko padel še majhen projektor ter naprave za kakovostno bivalno okolje, kjer so kraljevali osvežilci zraka in robotski sesalniki. Praktično so pokazali vse, kar je naprodaj na naših prostorih, s čimer želijo prepričati kupce in je možno povezati v njihovo aplikacijo in upravljati na daljavo. Pri tem ni nepomembno, da so strežniki v Evropi in da podjetje Xiaomi v vsem pogledi spoštuje evropsko uredbo o varstvu podatkov GDPR.

Xiaomi je zelo zanimivo podjetje. Od leta 2010, ko je bilo ustanovljeno, se drži preproste vizije, ponuditi tehnološko kakovostne izdelke, po kolikor je le mogoče dostopnih cenah. To dosegajo na dva načina. Prek vgradnje elektronskih komponent s tolikšnim časovnim zamikom, da so še vedno nove, pa vendarle jim je cene že nekoliko padla, ter z omejitvijo zaslužka (marže) na največ 5 odstotkov. Obenem so odprti za nove ideje. Ko so kupci skirojev izrazili željo po kompresorju za polnjenje zračnic, so izdelali majhnega, priročnega in obenem ne predragega. Ravno tako vlagajo v druga podjetja, teh je že več kot štiristo. Ozadje je preprosto. Ko vidijo zanimiv izdelek, se skušajo s podjetjem dogovoriti o tesnem sodelovanju. Pomagajo mu priti do kupcev, ta pa zanje izdela podobnega, ki ga tržijo pod svojim imenom. Tako so nastali robotski sesalniki, se še čudite, zakaj so kitajski roboti različnih izdelovalcev tako zelo podobni, in še marsikaj drugega.

Statistični podatki kažejo, da je trenutno na strežnike povezano, kar pomeni, da so aktivni in v uporabi, več kot 600 milijonov Xiaomijevih telefonov in več kot 60 milijonov televizorjev.

Marsikdo se je z Xiaomijem prvič srečal, ko je na cesti zagledal njihov skiro izrazitega videza. Zadnje čase pa so dejavnejši še na področju telefonov. Od petih družin, le najboljše, MIX ni na slovenskem trgu. Kar je po svoje škoda, saj v njej najdete najbolj dovršene naprave, med katere sodi tudi prepogljivi Fold 2. Za Xiaomi je sicer najbolj pomembna družina Redmi Note, kajti teh telefonom proda največ, saj odlikuje verjetno med vsemi njihovi modeli najboljše razmerje med ceno in nudenim. Omenim lahko še manjšo zanimivost. Xiaomi s svojimi telefoni ni prisoten na trgu Avstralije in Združenih držav. To me spominja na zgodbo Huaweia, ki pred leti ravno tako ni prodajal telefonov onstran Atlantika, vendar se podobnost tu konča. Ker se Xiaomi osredotoča zgolj na izdelke za končne uporabnike, verjetno nikogar strateško ne ogroža.

To se lahko razmeroma kmalu spremeni. Ne toliko na relaciji do Združenih držav, kot na relaciji do Evrope. Že dolgo krožijo govorice o razvoju električnega avtomobila, in če se bodo držali načela o omejitvi marže, potem znajo biti cene nadvse zanimive. Znano je, da bo Xiaomi na Kitajskem avto predstavil že naslednje leto, nato bo sledil nastop na večjih Azijskih trgih in šele v tretjem valu ga lahko pričakujemo v Evropi. Če se bo prej izkazalo za uspešnega. Neuradno naj bi bila dva modela. Model z manjšim dosegom po nadvse zanimivi ceni kot neposredni tekmec Tesli 3 in BYD Sealu, ter dražji model s podaljšanim dosegom, za katerega krožijo nepotrjene govorice, da bo imel baterijo s kapaciteto več kot 100 kilovatnih ur. Da mislijo resno, so potrdili na dogodku. Ne neposredno. Omenili so, da Xiaomi zanima področje avtonomne vožnje. Poleg robotike, kjer je zdaj po robotskem psu v osredju prototip humanoidnega robota Cyberone.

Tako kot zadnje čase vsi, tudi Xiaomi razmišlja o ekologiji in vplivu izdelkov na okolje. Morda ravno ne lovijo odvrženih ribiških mrež v morjih, a zato na druge načine skušajo zmanjšati ogljični odtis. Poleg uporabe recikliranih materialov so na primer izdelali zložljive sončne celice, ki jih je preprosto prenašati in lahko v dobrih razmerah zagotavljajo 100 vatov električne energije za polnjenje mobilnih naprav.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
1 komentar

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja