BMW-jevo predvidevanje, s čim se bomo vozili čez dvajset let
Matjaž Ropret 8. septembra 2021 ob 12:51

BMW je na sejmu IAA Mobility v Münchnu predstavil dvojico vozil prihodnosti, eno pod svojo in drugo pod znamko Mini. Kot običajno, sta tudi ta koncepta zelo futuristična in imata malo povezave z dejanskimi avtomobili, vsebujeta nekatere simpatične elemente in tudi precej ne ravno očem prijaznega oblikovanja.

Prvi koncept je i Vision Circular. To naj bi bil »kompaktni BMW za leto 2040, ki je popolnoma osredotočen na trajnost in prestiž.« Vsega štiri metre dolg štirisedežni avto je (oz. bi bil) seveda popolnoma električen in bi kljub majhnih meram ponujal veliko prostora. Zanimivo je, da ima še vedno volan, čeprav bi si za tako oddaljeno prihodnost lahko predstavljali, da bi vsaj delno znal voziti sam.

Glavna poanta tega koncepta, kar odraža tudi ime, pa je zasnova in izdelava v duhu krožnega gospodarstva. V angleščini so izpostavili ključnike RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE in RE:CYCLE. V slovenščini bi lahko rekli ponovno premisli, zmanjšaj, pouporabi in recikliraj. Cilj naj bi bil zmanjšati vpliv na okolje, tako pri uporabi materialov kot pri samo proizvodnji, ki bi potekala drugače, bolj trajnostno kot zdajšnja. Za skoraj vse, kar je mogoče v avtu videti in se dotakniti, bi uporabili reciklirane materiale. In zagotovili tudi, da bi se po koncu življenjskega dobe avtomobila marsikaj dalo na novo uporabiti drugje.

Skupna lastnost tovrstnih konceptov je tudi v tem, da je njihova kabina enoten prostor, kar daje vtis zračnosti, in da imajo zadnja vrata z odpiranjem nazaj. Tako skupaj z zračnostjo ustvarijo veliko odprtino, in ko avto stoji ograjen na razstavnem prostoru, se dobro vidi vanj. Dvomim pa, da bi bila morebitna serijska izvedba kakorkoli podobna tem konceptnim primerkom.

Druga atrakcija je bil mini kombi Mini Vision Urbanaut, ki služi kot koncept izrabe prostora pri mobilnosti, kot je bomo (mogoče) deležni v prihodnosti. Ta koncept je Mini oz. BMW predstavil že na svojem dogodku lani, vendar zgolj v risbah, tokrat pa so ga dejansko postavili na razstavni prostor. Tudi tu je med drugim poudarek na recikliranih in naravnih materialih, denimo plutovini za tla in volan ter pouporabljeni tkanini za prevleke sedežev.

Prav tako naj bi bila izraba prostora bistveno boljša, navsezadnje reč deluje skoraj kot dnevna soba, potem pa je tu še prilagajanje osvetlitve, zvoka in drugih elementov počutju uporabnikov. Ali drugače, s tem naj bi potnike avto sprostil, jim dal zagona za pustolovščine ali spravil v dobro voljo. Odveč je govoriti, da bi bil na električni pogon, pri vizijah prihodnosti praktično ne srečamo več omembe motorjev na notranje zgorevanje.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.