BMW-jev priključni hibrid z malo večjo baterijo od običajnih
Matjaž Ropret 19. maja 2022 ob 17:04

Poleti prihaja v prodajo BMW-jev mali enoprostorec serije 2 Active Tourer v dveh priključno hibridnih izvedbah, ki obljubljata do 90 km dosega na elektriko.

Ena od dveh serij 2 pri nemški znamki (ali del serije 2, kajti to oznako nosijo tudi kupeji) je nekakšna izjema v trenutnem avtomobilističnem svetu. Medtem ko marsikateri proizvajalec opušča enoprostorske oblike in so tudi glede modela Active Tourer pred časom krožile podobne informacije, so lani predstavili nov generacijo. Resda tokrat z le enim predstavnikom, vsaj za zdaj ni več podaljšane izvedbe Gran Tourer, so pa naslednika nekoliko povečali, zaradi česar ponuja več prostora tako v kabini kot v prtljažniku. Slednji pri osnovni postavitvi klopi, ki je premična za 13 cm, zdaj pri bencinskih in dizelski izvedbi ponuja 470 l prostornine, pri priključnih hibridih pa 406 l oz. 1455 ali 1370 l ob podrti klopi. Prejšnja generacija je imela 400 in 1350 l, torej je tudi Active Tourer, opremljen s hibridno tehnologijo, najmanj na ravni predhodnika.

V prvi generaciji je BMW ponujal eno priključno izvedbo – 225xe. Ta je bil svoje čase tudi eden bolj pogostih priključnih hibridov na cestah, morda bo to zaradi potencialno dobrega dosega uspelo tudi nasledniku, ki bo na voljo kot 225e XDrive in 230e xDrive. Tu je še druga izjema, kajti hibridni sklop vsebuje baterijo z neto kapaciteto 14,9 kWh (bruto 16,3 kWh), s tem pa po merilnem ciklu WLTP obeta med 82 in 93 km dosega brez vklapljanja bencinskega motorja. Zaradi tega je tudi uradni podatek o bencinski porabi izjemno nizek, namreč med 0,6 in 0,8 l na 100 km, kar bi seveda veljalo, če bi od polnjena na 100 odstotkov prevozil 100 km in potem avto spet napolnil. Pri večini priključnih hibridov se po naših izkušnjah da izključno na elektriko prevoziti približno 40 km, morda do 50 km v idealnih razmerah, tipična neto kapaciteta baterij pa je med 10 in 12 kWh. Zato lahko pri novem BMW-ju pričakujemo kakšen km več, če že ne ravno 90, morda celo dovolj za vsakodnevno pot v službo in nazaj (če je v službi možnost polnjenja, še toliko bolje).

Pri obeh priključnih hibridih v navezi ali pa samostojno delujeta 1,5-litrski bencinski trivaljnik z dvojno turbino, ki poganja prvi kolesi, in elektromotor, ki poganja zadnji kolesi. Gre torej celo za štirikolesno gnana avtomobila, kadar sta v uporabi oba motorja. Pri 225e bencinski motor doseže 100 kW (136 KM) moči in elektromotor 80 kW (109 KM), kar da skupno moč 180 kW (245 KM), medtem ko so številke pri 230e nekoliko višje, saj bencinski motor zmore 110 kW (150 KM) in elektromotor 130 kW (177 KM), skupno torej 240 kW oz. 326 KM. S tem je pospešek do 100 km/h vsega 5,5 s, šibkejša izvedba do iste hitrosti potrebuje 1,2 s več.    

Polnjenje je žal enofazno, so ga vsaj pohitrili na maksimalno 7,4 kW, kar je mogoče doseči na javnih polnilnicah oz. ob ustrezni priključni moči morda tudi na domači. V tem primeru se baterija napolni v dveh urah in pol. Na klasični vtičnici pri zmogljivosti 2,3 kW (ob varovalki 10A) bo polnjenje trajalo osem ur. Drugače povedano, čez noč bo avto napolnjen.  

Cen BMW še noče razkriti, stane pa običajni Active Tourer (218i) z enakim bencinskim motorjem kot bo v 225e najmanj 34500 evrov. Če so vodilo konkurenčne znamke, bo priključni hibrid kar nekaj tisočakov dražji, a zato lahko za koga tudi bolj zanimiv.  

Fotografije: BMW

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.