BMW-jev »ljudski« SUV v novi generaciji tudi na elektriko, a bencin in dizel ostajata
Matjaž Ropret 1. junija 2022 ob 18:38

Nemški BMW je predstavil novo generacijo svojega najmanjšega mestnega terenca z oznako X1, ki v prodajo prihaja proti koncu leta. Tokrat bo na voljo tudi v povsem električni različici (iX1) in kot priključni hibrid.

Nekateri proizvajalci so povsem ločili baterijske in klasične platforme, drugi, kot so znamke iz skupine Stellantis in tudi BMW, so se odločili, da je bolje ponujati enak model v vseh možnih izvedbah. Tako bo X1 na zunaj v osnovi v vseh različicah enak, seveda z določenimi drugačnimi detajli pri električnem in hibridu, kupec pa se bo odločil, kateri pogon oz. energent mu najbolj ustreza. Osnovna bosta še vedno bencin in dizel.

Avto je sicer večji kot prej, v dolžino meri natanko štiri metre in pol (+53 mm), v širino ga je 1845 mm (+24 mm) in v višino 1642 mm (+44 mm). Povečali so tudi medosno razdaljo, za 22 mm, in koloteke (+31 mm) ter izboljšali aerodinamiko, iX1 dosega za SUV zelo soliden količnik zračnega upora 0,26, in zvočno zatesnjenost. Zaradi več cm zunaj in znotraj je pridobila tudi prostornina prtljažnika. Ta pri izvedbah z motorji na notranje zgorevanje znaša 540 l ali 1600 l pri povsem podrti klopi (naslone je sicer mogoče zlagati v uporabnem razmerju 40:20:40), medtem ko električne in priključno hibridne izvedbe ponujajo v osnovi 490 in s podrto klopjo 1495 l.

Za notrajnost pravijo, da je izdelana po zgledu večjega modela iX. Kakopak je vse digitalno, velika, ukrivljena plošča z dvema zaslonoma se razprostira od sredine armaturne plošče proti vozniku. Pod njo je (po zgledu nekega drugega proizvajalca) prostor za polnjenje telefona v pokončnem položaju, naslon za roko je »lebdeč« in ima vgrajeno nadzorno ploščo s prestavno »ročico«, tipke za glasnost in druge funkcijske gumbe.  

Osnovni bencinski motor bo že znani 1,5-litrski turbinski trivaljnik s stotimi kilovati (136 KM) v modelu sDrive18i, poleg njega bo na voljo še dvolitrski štirivaljnik z blagim hibridom in 160 kW moči (218 KM) v modelu xDrive23i (ta ima, kot pove že ime, tudi pogon na vsa štiri kolesa). Dizelski opciji sta obe dvolitrski, toda šibkejša (sDrive18d) s 110 kW (150 KM), močnejša (xDrive23d) pa s 145 kW oz. 197 KM.

Oba pogona za priključnega hibrida v modelih xDrive25e in xDrive30e sta enaka kot pri modelu serije 2 Active Tourer, o katerem smo pisali nedavno. Močnejši ponuja 240 kW (326 KM) skupne moče obeh motorjev – bencinskega s pogonom na sprednji in elektromotorja s pogonom na zadnji kolesi -, šibkejši pa 180 kW (245 KM). Baterija ima kapaciteto skoraj 15 kWh in obljublja do 93 KM povsem električnega dosega. Enofazno polnjenje gre lahko do 7,4 kW moči.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Največja novost pa je povsem električni iX1 (xDrive30). Ta ponuja elektromotorja na vsaki od osi, kar prav tako pomeni pogon na vsa štiri kolesa. Skupna moč znaša 230 kW (313 KM), kar prinaša pospešek od 0 do 100 km/h v 5,7 s in najvišjo hitrost 180 km/h (večja bi verjetno preveč praznila baterijo, zato so jo omejili, kot večina proizvajalcev). Baterija z neto kapaciteto 64,7 kWh naj bi glede na test WLTP zagotavljala med 413 in 438 km dosega. Polnjenje na izmeničnem toku gre vse do 22 kW (kot pri Renaultovih modelih), na enosmernem pa do 130 kW.

Fotografije: BMW

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.