Baterijska zaloga za 700 km vožnje z enim polnjenjem
Matjaž Ropret 25. septembra 2024 ob 16:11

Peugeot je pred skorajšnjim pariškim avtomobilskih salonom, kjer ju bodo prvič prikazali, razkril nekaj več informacij o modelih e-3008 in e-5008 z večjo kapaciteto baterije. T. i. različici s podaljšanim dosegom (angl. Long Range) bosta imeli 700 in 668 km uradnega dosega po ciklu WLTP, več moči in še nekaj izboljšav v primerjavi z že znanimi izvedbami.

Električna izvedba priljubljenega modela 3008 je skupaj z novo generacijo bencinske oz. hibridnega (dizelskega ni več) prišla v prodajo pred poletjem, takrat z baterijo neto kapacitete 73 kWh (bruto 77 kWh) in močjo 157 kW (210 KM) v motorju, ki poganja prednji kolesi. Že takrat so napovedali izvedbo s podaljšanim dosegom, ki naj bi premogla 98 kWh baterijske zaloge. Zdaj so podali dejanske podatke in kapaciteta je malenkost manjša, znaša 96,9 kWh (neto, bruto je menda okrog 103 kWh). Moč motorja pa so zvišali na 170 kW oz. 230 KM.

Vgradnjo večje baterije je omogočila zasnova STLA Medium, pri kateri so že v osnovi imeli v mislih omogočiti čim več prostora med kolesi, in ki so jo prilagodili še za hibridne izvedbe. Kljub 15 mm debelejši oz. višji bateriji tako prtljažni prostor ni okrnjen, kot ni pri izvedbi priključnega hibrida, ki po novem ponuja več kot 20 kWh zaloge v bateriji ali skoraj 100 km povsem električne vožnje.

Poleg dodatnega dosega, z manjšo baterijo ima e-3008 527 km po uradnih podatkih in sedemsedežni e-5008 502 km, novinca prinašata tudi nekoliko hitrejše polnjenje. Najvišja moč na enosmernem toku sicer ostaja 160 kW, toda krivulja je očitno boljša, kajti od 20 do 80 naj bi se baterija napolnila v ugodnih 27 min, medtem ko pri obstoječem po navedbah Peugeota (testirali avta žal še nismo) traja 30 min, pri čemer je količina pretočene energije manjša. Napovedujejo tudi nov sistem za predgretje baterije, ki bo verjetno tudi pripomogel k hitrejšemu polnjenju, dobile naj bi ga vse različice (verjetno od določenega datuma izdelave naprej).

Oba modela v podaljšanim dosegom v prodaji pričakujemo prihodnje leto in seveda upamo, da bo cena podobno atraktivna, kot se slišijo podatki.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja