Bančne storitve v klepetalni aplikaciji Viber za komitente Addiko Bank
Matjaž Ropret 20. marca 2019 ob 06:41

Na eni strani imamo diverzifikacijo, povečevanje izbire, na drugi pa centralizacijo, kopičenje funkcionalnosti na enem mestu. So ponudniki, ki zagovarjajo prvi pristop, njihov moto je čim več storitev, tem bolje za nas. V banki Addiko gredo s storitivijo Addiko Chat Banking v drugo smer, bančništvo so namreč integrirali v priljubljeno aplikacijo za klepetanje Viber.

»Stranke zahtevajo moderne storitve in njihovo opravljanje na način, kot ga hočejo same,« je na predstavitvi uvodoma poudaril predsednik uprave Addiko banke Slovenija Andrej Andoljšek. Govorniki so veliko besed namenili tudi enostavnosti storitve in njeni zabavni plati (navidezne nalepke!), celo kakšno o revoluciji smo slišali. Realnost je pač ta, da so storili, kar sem napisal v uvodu. Viber omogoča, da prek njegovih programskih vmesnikov dodajaš določene funkcionalnosti. Tako so v omenjeni banki vključili ukaze za svoje najbolj uporabljane funkcionalnosti, kot so pregled stanja in prometa, izvajanje plačil in še nekatere, dodali pa so še novost – neposredna nakazila prijateljem iz imenika.

V praksi to deluje tako, da se v Viberju spodaj prikažejo ikone za te storitve, ob pritisku na eno od njih pa gre »ukaz« v pogovorno vrstico. Bot (banka) nato odgovori, ali s prikazom informacij ali pa s povratno zahtevo (vnesi sklic, potrdi PIN in podobno). Izvedba malo drugačna kot v klasični bančni aplikaciji, ampak v osnovi gre za isto stvar. Viber pa pri tem kliče bančni podnivo. Prednosti sta v teoriji dve. Kdor že uporablja to klepetalno storitev, mu ni treba zapuščati priljubljene aplikacije, da opravi še bančne zadeve, in na telefonu ima lahko eno aplikacijo manj. To pa je tudi bolj ali manj vse. Večje razlike v hitrosti ali enostavnosti ne vidim. Kdor zdaj ni uporabnik VIberja se mu ni treba na novo prijavljati, ampak naj si preprosto namesti aplikacijo za bančništvo, t. i. mobilno banko, in jo veselo uporablja. Še možnost slikaj in plačaj bo imel na voljo, ker je v Addiko Chat Banking (še) ni. Menda nekoč bo, kdaj, pa ne vem.

Še nekaj drugih možnosti ponuja integracija, kot je neposredno preverjanje, kje v okolici so bankomati, dobivanje sporočil banke in že omenjeni P2P Payments. Pri tem je treba samo izbrati kontakt iz imenika določiti znesek in namen, potrditi kodo PIN in plačilo je na poti. Če je prejemnik prav tako registriran v storitev.

Registracijo je treba za zdaj opraviti v spletni banki, kjer komitent dobi kode, ki jih nato vpiše v Viber. Čez čas bo te mogoče pridobiti tudi v mobilni banki, ker pa je, kot rečeno, smisel v tem, da se dodatni bančni aplikaciji na telefonu izognemo, je spletna možnost čisto v redu. Uporaba klepetalne banke nič ne podraži mesečne naročnine, v Addiku pa kljub digitalizaciji poudarjajo, da njihove poslovalnice še nekaj časa ne gredo nikamor.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja