Avtomobilske novosti, ki jih bodo predstavili na novem sejmu v Münchnu
Matjaž Ropret 2. septembra 2021 ob 06:21

Prihodnji teden, med 7. in 12. septembrom bo v Münchnu potekal na novo osnovani avtomobilski salon IAA Mobility 2021. Koncept dogodka bo precej drugačen kot v preteklosti, a vseeno bo del še vedno potekal na razstavišču, kjer bodo nekateri proizvajalci prvič v živo pokazali določene kar pomembne modele.

Avtomobilski salon IAA (Internationale Automobil Ausstellung) je do zadnje tovrstne izdaje l. 2019 na vsaki dve leti potekal v Frankfurtu in se je izmenjeval s pariškim, ki so ga nazadnje organizirali l. 2018. (lani je zaradi koronskih razmer odpadel, ali in v kakšni obliki se bo vrnil prihodnje leto, pa je še negotovo). Še pred pandemijo pa je bilo jasno, da se je mega razstava ob Majni izpela in da je čas za nekaj novega. Če že. Mnogi so tako ali tako prepričani, da je obdobja sejmov pretežno konec.

IAA Mobility bo tako precej razširjena razstava, saj na njej ne bodo zgolj avtomobili in kar je povezano z njimi, ampak bodo na razstavišču in na več lokacijah v središču bavarske prestolnice na ogled še druga prevozna sredstva (električna kolesa, skiroji in še marsikaj) ter koncepti glede mobilnosti. Za sodelovanje se je denimo odločilo več kot 70 proizvajalcev koles. Približno tisoč razstavljavcev ali posebej izbranih govorcev bo predstavilo svoje poglede na to, kako in s čim se bomo vozili v prihodnje.

»Mobilnost je ena glavnih družbenih tem. Povsod po svetu iščejo boljše rešitve za svoje potrebe po premikanju naokrog in podjetja razvijajo marsikaj zanimivega. Z vsem tem se bodo lahko seznanili obiskovalci IAA Mobility, ključni poudarek pa bo na rešitvah, ki nas peljejo k nevtralnemu vplivu na okolje,« je v pripravljeni izjavi poudarila predsednica združenja nemških avtomobilskih proizvajalcev, ki je soorganizator sejma, Hildegard Müller.

Kratkoročno pa nas seveda najbolj zanima, kaj otipljivega si lahko prihodnji teden obetamo v Münchnu. Kateri novi avtomobili bodo prvič razstavljeni in si jih bo mogoče ogledati v živo, četudi so nekatere že predstavili. Nekateri pa celo še bodo, kot v »starih« časih, menda doživeli premiero prav na sejmišču.

Audi Skysphere concept
Static photo, Colour: Stage Light

To je električni odprti dvovratnik, ki s svojimi linijami menda nakazuje Audijev dizajn prihodnosti. »Z njim znamka predstavlja vizijo za napredni luksuzni segment prihodnosti, v katerem bo notranjost postala prostor doživetij, vozilo pa naprava za doživetja.« Huh. Kot še nadaljujejo v Audiju, omenjeno omogočajo avtomatizirana vožnja, povsem drugačna zasnova notranjosti in celovit digitalni ekosistem. Pogonski sklop, če Skysphere izdelovali, bi imel 465 kW moči in baterijo s kapaciteto čez 80 kWh za več kot 500 km teoretičnega dosega.

BMW iX in i4

To sta prva »prava« električna BMW-ja po i3, predstavljenem l. 2013. Oba na domačem trgu prihajata v prodajo novembra, v Sloveniji pa verjetno februarja. Pomembnejši se zdi i4, ki je poenostavljeno povedano električna ustreznica seriji 4 Gran Coupe, vendar tudi dovolj blizu seriji 3, da utegne zanimati kupce tega avta, in hkrati dokaj neposredna konkurenca Tesli Model 3. Zanj sicer trdijo, da je »prvo električno vozilo blagovne znamke, ki je osredotočeno samo na vozno dinamiko.« Lahko bo imel 250 ali 400 kW in v vsakem primeru več kot 500 km dosega po WLTP. Cena vstopnega modela i4 eDrive40 bo v Sloveniji 54.300 evrov.

Po drugi strani je iX velik SUV, po zunanjih merah nekje tam kot X5, notranja prostornost pa naj bi bila celo primerljiva z X7. Tu bo dosega glede na izvedbo 425 ali kar 630 km.

Cupra Born in UrbanRebel

Španska športna znamka naj bi končno tudi v fizični obliki pokazala svoj prvi povsem električni avto, ki je pravzaprav Volkswagen ID.3 v bolj dinamični podobi in z nekaj več moči v motorjih. Born bo verjetno tudi dražji od nemškega bratranca.

UrbanRebel pa je za zdaj bolj predogled prihodnjega oblikovanja pri Cupri. Napovedoval naj bi urbano električno vozilo, ki bo v prodajo prišlo l. 2025, čeprav bolj izgleda kot križanec med reli specialko in dirkalnikom za prvenstvo turnih avtomobilov. V Cupri sicer načrtujejo, da bodo dosegli letno proizvodnjo pol milijona urbanih električnih vozil za različne znamke znotraj koncerna Volkswagen.

Dacia Jogger

Popolnoma nov model v Daciini paleti bodo sicer po spletu predstavili že jutri, še enkrat pa potem na novinarski konferenci v torek zjutraj. Sodeč po silhueti na vabilu in tudi po informacijah, ki so že ušle iz podjetja, bo to enoprostorec ali SUV za »aktivne družine«. Zelo verjetno naslednik velikega in poceni, a v vseh pogledih zelo nizkocenovnega Lodgyja. Novinec naj bi imel več tehnologije, boljšo varnost in širši nabor motorjev, morda tudi kakšno hibridno možnost.

Kia EV6 in novi Sportage

Z EV6 dražijo že vsaj pol leta in jeseni prihaja v prodajo, upamo pa, da se bomo v Münchnu lahko vsaj usedli vanj. To je sicer precej velik avto, ki po obliki ni SUV, po merah pa bolj ali manj je. Ponujal bo več moči kot tipični električni avti, pri katerih se cena začne okrog 45 tisoč evrov (z izjemo Tesle).

Sportage pa so za Evropo predstavili včeraj, kajti tokrat naša celina dobiva ločen model. Ta je za približno 3 cm daljši do prejšnjega (4,51 m), a krajši od globalnega modela. V prtljažnik bo po novem 500 l prostornine, notranjost bo zelo podobna tisti iz EV6, pri motorjih pa bosta na voljo po dva bencinska (1.6) in dizelska z blagim hibridom, pravi hibrid in priključni hibrid. Popolnoma električnega Sportagea pa verjetno ne bo.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Mercedes-Benz EQE

Naslednji iz družine EQ končno ne bo SUV temveč limuzina v slogu razreda E, ki bo konkurirala Tesli Model 3, vodilnemu tovrstnemu električnemu avtu. Prav veliko podatkov ni znanih, ne bi pa bilo presenetljivo, če bi videli enake kapacitete baterij kot pri kakšnem drugem Mercedesovem modelu, denimo EQC.

Mobilize Limo

Mobilize je znamka, ki sta jo leta 2018 ustanovila Skupina Renault in Jiangling Motors Group. Ponujala bo avtomobile, namenjene taksistom, ponudnikom javnega prevoza oseb in voznim parkom, in to izključno za najem, ki bo vključeval različne pakete in rešitve mobilnosti po meri. Limo je 4,67 metra dolgo štirivratno limuzino s povsem električnim pogonom, dosegom približno 450 km ter »gladko vožnjo brez tresljajev.« Prtljažnik ima prostornino 411 litrov, kar je mogoče rahlo malo za taksiste, vendar naj bi bil dovolj dolg tudi za velike kovčke.

Renault Megane  e-tech

Glavna Renaultova novost, ne samo na tem sejmu, ampak tudi v prihodnjih mesecih, bo povsem novi in povsem električni Megane. Ta je zasnovan na novi platforma za električna vozila, ki bo kasneje osnova še za druge nove modele, ima novo baterijo, motor in tudi povsem svež infozabavni sistem, menda razvit v partnerstvu z enim od tehnoloških velikanov. Glede baterije in motorja je zanimivo, da se na fotografijah predserijskega modela vidi napis 60 kWh (kapaciteta baterije) in 160 kW (moč motorja). Z obojim bi bil Megane kar lepo v teritoriju srednje opcije pri Volkswagnovem ID.3.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja