Audi Q3 se je digitaliziral in postal družinski (#VIDEO)
Matjaž Ropret 26. januarja 2019 ob 10:54

Med prestižnimi športnimi terenci v razredu, ki ga definirata Nissan Qashqai ali Volkswagen Tiguan, vodilno mesto drži Audi Q3. Toda  po sedmih letih so prvo generacijo tega avta tekmeci prehiteli glede prostora, udobja, tehnologije in še česa. Zato je zdaj čas za naslednika, ki izboljšuje vse našteto in še kaj zraven.

Preden ga predstavim še tu, si lahko pogledaš najnovejšo epizodo mojega vloga, kjer sem tudi povedal in pokazal nekaj ključnih lastnosti novega Q3 (zraven pa je še moja ocena zvočnikov Bowers & WIlkins pri televizorju Philips OLED903, o čemer bom pisal kdaj drugič).

Novi Q3 je skoraj deset cm daljši od starega, tudi ostale mere so malce večje, razen višine, ki je za pol cm nižja. Zaradi tega je več prostora v notranjosti in prtljažnik je že v osnovi zrasel za 70 l na 530 l prostornine. Toda vsi modeli imajo za 15 cm premično zadnjo klop, tako da je mogoče v skrajnem primeru (kot težko še kdo sedi zadaj) pridobiti dodatnih 150 l prostora. Prav tako je nastavljiv naklon klopi, v sedmih stopnjah. Naročiti pa se da tudi klop z ločenim podiranjem srednjega naslona, kar je uporabno za prevažanje daljših zadev, denimo pozimi smuči. Prtljažnik ima nastavljivo višino dna in pod dno je mogoče pospraviti polico.

Avto se na zunaj zdi bolj možat, ob straneh ima zdaj že značilna Audijeva »ramena«, zaščitni znak te znamke je tudi osemkotna maska. Ta se na obrobi armaturne plošče ponovi v notranjosti. To zaznamuje digitalnost, saj je zaslon pred voznikom, ki nadomešča klasične merilnike, serijski, sredinski zaslon na dotik pa bodo tudi priporočili vsem kupcem. V osnovni opremi ga sicer ni, toda slovenski uvoznik je pripravil paket opreme (Trend), ki ga za dobra dva tisočaka vsebuje, in bo tudi naročal vse avte v svojo zalogo z jim. Oba zaslona je sicer mogoče naročiti v še večji izvedbi in na osrednjem je treba navigacijo bogato doplačati, toda da se priključiti telefon in uporabljati Android Auto ali Applov Carplay. Spodaj sta dva priključka USB, A in C, lahko pa tudi brezžični polnilnik telefona.

Ker je Q3 nov model, je kajpak prevzel večino asistenčnih sistemov od drugih sodobnih Audijev. Ker pa je to avto s štirimi krogi na maski, je večino tega tudi treba doplačati. V osnovni opremi je sistem Audi Pre Sense Front, kar je v bistvu drugo ime za sistem zaviranja v sili oz. opozarjanja na oviro. Če avto kaj zazna (pešca, kolesarja, …), začne piskati in poskuša ustaviti. Poleg tega vsak kupec dobi še opozarjanje na vozila v mrtvem kotu in pa sistem, ki zapre vsa okna, kadar se mu zazdi, da se dogaja nekaj nenavadnega. Priporočam še dokup Prilagodljive asistence za vožnjo, kar je skupna oznaka za radarski tempomat in vodenje po voznem pasu. Pa tudi kamera se mi zdi smiselno doplačilo, če že je veliko zaslon v avtu.

Novi Q3 ima na začetku tri bencinske in dva dizelska motorja, razen osnovnega bencinskega 35 tfsi (kar je v bistvu preimenovan 1.5 tsi iz modelov drugih znamk v koncernu VW) z 1,5 l prostornine so vsi dvolitrski. Moč pa je od 150 do 230 »konjev«, dokler ne pride še kakšna športna izvedba. Osnovna bencinska motorizacija je zadostna, ni pa z njo avto ekstremno hiter, še posebej ne s samodejnim menjalnikom s-tronic. Tega, ki ima vedno sedem stopenj, se da izbrati pri vseh motorjih. Razen pri osnovnem pa je pri ostalih štirih tudi opcija stalnega štirikolesnega pogona Quattro. Cene se začnejo pri 35 tisoč evrih, z omenjenim paketom Trend, ki prinaša osrednji zaslon in še nekaj drugih skoraj nujnih zadev (naslon za roke, dvopodročna klimatska naprava, parkirna tipala, tempomat, …), in kovinsko barvo je tako vstopnica (brez morebitnih popustov) nekje okrog 38 tisoč evrov, za 40 tisočakov pa je pravzaprav 35 tfsi s sprednjim pogonom in ročnim menjalnikom že čisto spodobno opremljen in zagotovo primeren za družinsko uporabo. Navzgor pri prestižnih znamkah, kakršna je Audi, ni omejitev.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
1 komentar
  • RayBan-ke, malo snega… polomljena netekoča slovenšcina – ljubljanščina in si car. Kje so dobri časi kulturnega voditeljstva.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja