ASUS ROG Phone 5: So izdelali predimenzionirano igričarsko pošast?
Marjan Kodelja 12. marca 2021 ob 12:49

Asus je zaradi vraževerja, pogostega med narodi Vzhodne Azije, preskočil številko »4« in predstavil tri igričarske pametne telefone ROG Phone 5, pri katerih je vse prilagojeno gladkemu delovanju zahtevnih mobilnih iger.

Telefoni so v vseh pogledih posebneži, kajti Asus jih je namenil sicer manjšemu krogu navdušencev, ki pa jim ni žal denarja za ustrezen in njihovim potrebam prilagojen »kompozit« strojnih in programskih zahtev. Čeprav se tudi nekateri drugi pametni telefoni hvalijo z igričarsko primernostjo, jim v resnici niso blizu. Dovolj velika posebnost je že ta, da ima telefon ROG dva priključka USB tipa C. Spodaj in na levem robu, da je polnjenje udobno med uporabo v pokončnem ali vodoravnem položaju. Razveselili se boste vrnitve priključka za slušalke (3,5 mm) in na dotik občutljivih bočnih ultrazvočnih površin, s katerimi je mogoče skoraj enako udobno igrati brez krmilnega ploščka. ROG Phone 5 ima dve na desnem boku, medtem ko imata modela Pro in Ultimate dodatni še na levem. V vodoravnem položaju so tako na voljo štiri navidezni »gumbi« oziroma celo šest s hladilnim dodatkom, saj ima ta še dva!

Nobena od treh različic ne varčuje z delovnim pomnilnikom (RAM). Večini bo zadoščalo 12 GB, 16 GB različice Pro je že »luksuz«, medtem ko ultimativnih 18 GB nima večjega smisla, saj tolikšnega prostora aplikacije (še) ne podpirajo. Shramba je velika 128, 256 ali 512 GB pri dražjih dveh. Razlika med njimi je še v oblikovanju, kajpada je s futurističnim belim kovinskim ohišjem Ultimate daleč najlepši. Ta in Pro imata na hrbtišču namesto RGB osvetlitve še manjši zaslon (POLED) za poosebljanje naprave svojemu slogu. Resne praktične vrednosti pa vsaj po mojem mnenju ni.

V drugem so si telefoni enakovredni. Procesor Snapdragon 888, podpora za omrežja 5G in 17,22-centimetrski (6,78) zaslon AMOLED! Želeli bi ločljivost večjo od polne visoke (1080p), vendar bi to pomenili (pre)velik skok v porabi. Hitrost osveževanja znaša 144 Mhz, odzivni čas 1 ms – enako kot pri predhodniku – bistveni napredek je namreč hitrost vzorčenja 300 Hz. Prevedemo v razumljivo poved. Telefon 300-krat na sekundo preveri, ali ste se dotaknili zaslona. Odlične kakovosti sta prav tako naprej obrnjena stereo zvočnika, čeprav si boste »pravi« igričarji veliko raje nadeli slušalke. Zato je vrnitev 3,5 mm priključka dobra novica. Še posebej ker so ga opremili z digitalno analognim pretvornikom (DAC) za zvok visoke kakovosti.

Asusove igričarske telefone odlikuje uporabniški vmesnik, ki se od modela z zaporedno številko »2« na videz ni veliko spremenil. Za vsako igro posebej omogoča profil s prilagojenimi nastavitvami, da iz zmogljivosti telefona iztisnete kar največ! Prilagajate lahko namen ultrazvočnih površin na bokih, medtem ko je izboljšano še igranje s pomočjo premikanja naprave.

ROG Phone 5 je zmogljiv pametni telefon tudi v drugih lastnostnih, morda z izjemo fotografije, na kateri razumljivo ni poudarek. Baterija kapacitete 6000 mAh, razdeljena na dve ločeni celici, presega baterije trenutno najboljših premijskih pametnih telefonov in obenem dovoljuje hitro polnjenje z močjo 65W. Edino brezžičnega polnjenja ni. Glede na tehnične podatke je fotografski del solidni ravni, vsaj po mojem mnenju pa v sodobni sklop ne sodi bližinska kamera s 5-milijonskim tipalom. Glava kamera ima dobro 64-milijonsko tipalo, širokokotna 13-milijonsko in sprednja 24-milijonsko. Z drugimi besedami, fotografski sklop je enak lanskemu.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Pri nas naj bi bili na voljo konec tega ali v začetku naslednjega meseca za 899 evrov in naprej. Ozek namen je obenem njegova največja težava. Za omenjeni denar dobite igralno konzolo in ostane še nekaj stotakov za igre. Za ceno modela Ultimate krepko preko tisočaka, pa si lahko zgradite solidni igričarski namizni računalnik. Predvsem pa nima večjega smisla za igranje iger v oblaku, pri katerih strojna zmogljivost nima vpliva. Po drugi strani je telefon zanimiv in kdor ga bo imel, bo med vrstniki izstopal. Vprašanje je le, ali ste za to pripravljeni plačati?

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja