Apple Vision Pro: Šokiran sem, šokiran!
Matjaž Ropret 25. oktobra 2024 ob 17:04

V verjetno vsakomur znanem prizoru iz znamenitega filma Casablanca (1942) policijski načelnik Renault (Claude Rains) zapre lokal in lastniku Ricku Blaineu (Humprey Bogart) pojasni, da je »šokiran – šokiran! – nad tem, da tam potekajo igre na srečo,« medtem ko mu krupje v roko porine njegove dobitke. Enako »presenečeni« smo lahko nad vse več informacijami o slabi prodaji Applovega naglavnega »prostorskega računalnika« Vision Pro, za katerega menda niti ne snujejo (več) naslednika.

Dobro obveščeni ameriški medij The Information je poročal, da Apple od poletja naprej postopno zmanjšuje proizvodnjo te naprave za navidezno oz. dodano resničnost, ki pa je v podjetju ne želijo uvrščati v to kategorijo skupaj z denimo naglavniki oz. očali podjetja Meta. Tako naj bi dnevna proizvodnja zdaj znašala le še tisoč kosov, približno pol začetne količine, do konca leta pa bi jo lahko celo povsem ustavili. Kljub temu bi po poročanju omenjenega medija obstoječa zaloga zadostovala za celo prihodnje leto, nakar bi l. 2026 podjetje predstavilo ali osveženo različico Vision Pro ali povsem nov izdelek v tej kategoriji.

Podatkov o prodaji sicer Apple doslej ni razkril, a tudi druge dostopne informacije ne govorijo v prid temu, da je naprava uspešnica. Eden od pokazateljev je število aplikacij zanjo, ki jih je, če odštejemo prilagojene z iPada, po podatkih podjetja Appfigures vsega skupaj le nekaj več kot 500, v zadnjih mesecih pa se je njihov razvoj skoraj povsem ustavil. Septembra so v Appfigures zabeležili le dve novi.

Prodajni neuspeh naprave Vision Pro, ki naj bi bila sicer namenjena tako zabavi kot produktivnosti, zamenjevala naj bi denimo delovno okolje z več monitorji, nikakor ni presenetljiv. Prvi oviri sta bili že omejena dosegljivost in cena. Sprva je bil na voljo zgolj v ZDA, nato so prodajo razširili še na nekaj držav. V Nemčiji, kjer je naprodaj, stane minimalno štiri tisoč evrov, z večjo količino podatkovnega pomnilnika (osnova je 256 GB) še nekaj sto evrov več.

Tudi druge, bistveno cenejše naprave za navidezno ali obogateno resničnost imajo že leta probleme z naborom vsebin, a so zanimive vsaj za igričarje (denimo linija Meta Quest ali Sony Playstation VR), medtem ko se Apple na to področje sploh ni zares podal, kaj šele osredotočil, ali pa zaradi enostavne uporabe in specifične funkcionalnosti (kot je snemanje iz prve osebe ter prikazovanje informacij v vidnem polju pri očalih Ray-Ban Meta). Vision Pro tako nima kakšne vsebine (denimo prilagojenih ali posebej zanjo posnetkih filmov) in aplikacije, ki bi jo naredila boljšo za to specifično uporabo od nečesa drugega (telefona, računalnika, televizorja, kina). Je tudi brez krmilnikov, za uporabo je menda težka in neudobna, trajanje zunanje in s kablom povezane baterije pa je dokaj kratko.

Zdi se, da gre za klasičen primer tehnološke igrače, pri kateri je prvih nekaj minut z njo nepredstavljivo osupljivih, navdušenje traja še kakšen teden ali morda mesec, nato pa se poleže, na plano pride ugotovitev, da pripomoček ni niti posebej uporaben niti ne more zares zamenjati kakšnega drugega, in tako zadeva obleži v omari. Če želi Apple to kategorijo obdržati pri življenju, bo moral na novo razmisliti o konceptu in načinih, kako spodbuditi zanimanje.

Naslovna fotografija: DepositPhotos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja