Apple: Veliko hrupa za nič (do jeseni)
Matjaž Ropret 25. marca 2019 ob 21:18

Applov menedžment se je s pomočjo zunanjih zvezdnikov prebil skozi še eno razvlečeno predstavitev, na kateri je bili edini fizičen izdelek kreditna kartica iz titana in ki ga lahko strnem v naslednje štiri točke:

  1. Naročnina na digitalne revije Apple News+, ki bo za začetek na voljo v dveh, do konca leta pa v štirih angleško govorečih državah
  2. Kreditna kartica Apple Card, prebivajoča na iPhonu, ki jo bodo od poletja naprej lahko dobili »upravičeni« potrošniki v ZDA.
  3. Naročnina na igre Apple Arcade za sisteme iOS, macOS in tvOS, ki prihaja jeseni za še neznani mesečni znesek.
  4. Applova naročniška storitev videa na zahtevo Apple TV+, ki prihaja jeseni za še neznani mesečni znesek.

Najmanj polovica dogodka je bila povsem usmerjena v ameriški trg, pri storitvah, ki bodo na voljo globalno, pa nismo izvedeli ključnih informacij. Je pa nekaj zadev popolnoma očitnih.

Apple po eni strani poskuša priti do dodatnih prihodkov, ker posel z iPhoni ne prinaša več rasti. Zato take in drugačne vsebine, kjer lahko vzame svojih 30 ali celo 50 odstotkov provizije. In obenem začenja še bolj intenzivno izkoriščati svojo več stomilijonsko bazo zvestih uporabnikov, ki jim bo lahko poslej prodal še kakšno dodatno naročnino poleg tistih na oblačno shrambo iCloud in muzikalično zbirko Apple Music. Po drugi strani pa hoče s temi naročninami vplivati še na obratni vidik. Kdor bo naročen na te storitve, po možnosti še povezan v družinsko uživanje v vsebinah (kot že za obstoječe, bo tudi za nove storitve veljalo, da jih lahko uporablja šest članov »družine« oz. skupine Family Sharing), ne bo imel nobenega razloga, da naslednjič ne kupi znova iPhona, iPada, Macbooka, …

Osebno se mi sicer zdi najbolj zanimiva naročnina na igre. Te so na mobilnih napravah postale pravi casino. Ves čas vlečejo igralca h kupovanju srečk, metanju žetonov v avtomate, preizkušanju sreče, če bo naslednji znotrajigrični nakup vendarle omogočil napredovanje iz začaranega kroga. Praktično ni več mogoče odigrati igre, ne da bi bil konstantno bombardiran s takimi in drugačnimi »ponudbami«, kaj šele v njej kam priti brez vsega tega plačevanja, ki je popolna vreča brez dna. Če bo naročnina, ki naj bi prinesla »več kot sto ekskluzivnih iger«, na voljo za pošteno ceno in bo odpravila to absurdno kupovanje napredka, se takoj za. Pa še ime Apple Arcade je vsaj izvirno za razliko od News+ ali TV+.

Od Applovega konkurenta Netflixu po pravici povedano ne pričakujem veliko. Menda prihajajo serije, pri katerih sodelujejo Oprah Winfrey, Steven Spielberg, Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Octavia Spencer, J. J. Abrams, Jason Momoa, M. Night Shyamalan, Jon M. Chu in drugi TV ter filmski zvezdniki, ki jih poznam ali pa tudi ne. Toda samo zvezdniška imena niso nikakršno zagotovilo za kvalitetne, zabavne, napete, poučne serije. In preostali katalog bo moral biti bistveno boljši od Netflixovega (kar bo težko) ali Amazonovega (to pa niti ne) ali cena konkretno nižja, da bo ljudi vse skupaj zanimalo.

Poleg tega želi biti Apple agregator za vse ostale naročnine, kot so HBO in mnoge, ki jih pri nas ne poznamo, skozi svojo aplikacijo Apple TV. Ta bo od maja naprej na voljo tudi za pametne televizorje različnih znamk, ne samo na istoimenski napravi. Toda občutek imam, da bo to prav tako delovalo samo v ZDA in da pri nas tako ali tako ne bi bilo relevantno, ker je pač televizijski trg čisto drugačen kot tam.

O kartici nima smisla razpredati, razen tega, da sem presenečen, da se Apple še vedno ni podal v ponujanje storitev mobilne telefonije kot navidezni operater, ki bi ga kupci iPhonov preprosto izbrali prek vgrajene kartice SIM. Toda očitno je banke lažje pregovoriti, naj omogočijo konkurenco samim sebi, kot telekomunikacijske operaterje. Novičarska storitev pa lahko funkcionira v državi, kjer obstaja dovolj kakovostnega tiska, da je deset dolarjev na mesec dejansko velik prihranek. Ne razumem sicer, zakaj se drugod po svetu ne bi mogli naročiti kiosk s tujimi revijami, ampak taka vprašanja so se zmeraj izkazala za retorična, zato bodi dovolj.

Apple je torej organiziral dogodek, na katerem nas je zgolj pripravil na prave informacije, te pa prihajajo jeseni. Zeh.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Fotografije: Apple

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
3 komentarji
  • Malo da te dopolnim kar se TV tiče.

    Apple je naredil aplikacijo Apple TV. https://www.apple.com/apple-tv-app/

    Ta aplikacija bo delovala na Ipadih, Iphonih ter za začetek na Samsungovih pametni televizijah.
    Kasneje bi naj ta aplikacija delovala tudi na drugih pametnih televizijah, Rokuju in na Fire Sticku.
    V jeseni pa bi naj ta aplikcija delovala tudi na Macih (PC-ji niso bili omenjeni).
    Preko te aplikacije se bo mogoče preko te aplikacije naročati na posamezne kanale recimo HBO, Showtime,… .
    Kaj bo od teh kanalov na voljo pri nas ni znano tudi cene za US še niso znane.
    Ta aplikacija bo na voljo maja.

    Apple TV+ pa bo deloval v sklopu te njihove aplikacije.

  • So pohiteli z najavami plačljivih storitev sedaj, ko jim je upadla prodajal mobitelov. Da se jim mudi pa je dokaz, saj nimajo še cen za storitve (razen Apple News+) in najavili so storitve za prihodnost. Čisto netipične Apple poteze. Ponavadi so zadeve na voljo takoj ali hitro po predstavitvi.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja