Apple rabi stare cene, Samsung pa nove telefone
Matjaž Ropret 27. novembra 2018 ob 06:43

Govoric in špekulacij o Applu in Samsungu ter njunih prihajajočih izdelkih nikoli ne manjka. V zadnjih tednih pa je vse to še potenciarno. Iz dneva v dan se namreč valijo nove informacije in domnevni dokazi o veliko slabši prodaji novih telefonov iPhone od Applovih pričakovanj. Na drugi strani pa curljajo novi in novi podatki o družini Galaxy S10, potem ko devetici prav tako nista dosegli visoko zastavljenih ciljev in so ju zasenčili nekateri drugi telefoni. V Cupertinu bodo očitno morali razmisliti o svoji cenovni strategiji, v Seulu pa se osredotočiti na resne izboljšave in inovacije. Mogoče se tudi povezati s kom za razvoj programske opreme.

Apple je ob lanski desetletnici paradnega izdelka na prodajne police poslal res izpopolnjen fon. Vsaj znotraj tega, kar smo do takrat zahtevali od teh naprav. Toda hkrati je dvignil cene v višave, letos pa je s to taktiko nadaljeval. Ne samo pri telefonih, tudi pri prenosnikih, tablicah in še čem. In če se mu je lani zaradi dodelanosti desetice, njene ekskluzivnosti v primerjavi z ostalimi modeli v paleti in dovolj veliko bazo zagretih ljubiteljev znamke izšlo, je vse več indicev, da se mu letos ne bo več popolnoma. Modela XS in XS Max kljub precenjenosti še vedno imata kupce, saj je dovolj potrošnikov z veliko denarja in željo po bahaštvu z najnovejšimi in najdražjimi igračami. XR je področje, kjer se je najvrednejši korporaciji zataknilo, kjer je precenila svojo privlačnost na trgu. »Dostopnejši« od letošnjih telefonov v nobenem pogledu ni slab (z izjemo precejšnjih in nepotrebnih robov okrog zaslona ter velikosti), kot kaže pa se potencialnim kupcem enostavno zdi predrag in raje posegajo po starejših modelih (osmici, sedmici, …), kljub njihovi »zastareli« obliki, mogoče pa celo po androidni konkurenci.

Podatki poznavalcev razmer pravijo, da se iPhone XR prodaja slabše od pričakovanj.

Apple naj bi tako bistveno znižal naročila za proizvodnjo novincev. Različni anonimni viri blizu kitajskih proizvodnih obratov, ki jih citirajo tuji mediji in analitiki, govorijo o zmanjšanju načrtovanih količin za tretjino. Pa tudi o morebitnem znižanju cen – ne na Applovi strani ali v njegovih trgovinah, temveč pri operaterjih in drugih trgovcih, kar smo za črni petek že videli – in celo o vrnitvi iPhone X v ospredje. Vodilni v podjetju pa so ob četrtletnih rezultatih napovedali, da odslej ne bodo več razkrivali števila prodanih izdelkov. Le zakaj? V vsakem primeru se zdi, naj imajo analitiki prav ali ne, da so v Applu dosegli cenovni zid in da si bodo dodatno višanje težko privoščili. Toda ves čas so stavili na povprečno prodajno ceno kot sredstvo za doseganje rasti, ki jo zahtevajo borzniki z Wall Streeta, ne na čim višje količine in tržne deleže. Če bi hoteli, bi z iFoni zlahka preplavili tudi srednji razred, vendar nikoli niso želeli tega »razvrednotenja« najbolj zaželenih mobilnikov na trgu. Ako bo XR res neuspeh in bo zaradi tega Apple korigiral svojo strategijo, to sicer ne bi bilo prvič, vendar so se doslej večinoma ušteli pri manj pomembnih modelih (denimo 5C), ne pri predvidenih nosilcih prodaje.

Samsung se medtem ubada z drugačnimi premisleki. Res je, prav tako mora nižati ceno svojim Galaxyjem devete generacije, vendar bolj zaradi njihove neizrazitosti med ostalo konkurenco. V prejšnjih letih so telefoni te družine izstopali, ponavljanje oblike in neprepričljive tehnološke izboljšave pa so pustile priprta vrata Huaweiju in še komu ter lastnike predhodnikov odvrnile od menjave. Z deseticami bo treba, tega se v korporaciji zavedajo, pokazati nekaj udarnega. Zato toliko govora o prepogljivih zaslonih, drugačnih materialih (keramiki), novem dizajnu in prenovljenem uporabniškem vmesniku. Pa seveda kopici fotografskih objektivov na zadnji strani.

Tudi Galaxy S9 ni dosegel visoko zastavljenih ciljev.

Fotografija je tisto področje, četudi so te lastnosti najglasneje izpostavljali, kjer je Samsung v bistvu najbolj zaostal za konkurenco. Če so bili še pri S7 spredaj, so potem zaspali (S8 je imel identičen fotoaparat) in se ukvarjali z nepotrebnimi strojnimi izboljšavami, na primer spremenljivo zaslonko, ki v praksi ni prinesla nobene koristi, medtem ko so ostali razvijali trike na osnovi procesorske moči. Tako zdaj skoraj vsi iz prve lige ponujajo naprednejši HDR, portretne učinke, digitalni zum, nočni način in tako naprej. Korejske inženirje čaka veliko dela. Enako velja tudi za programerje. Tudi na tem področju je Samsung zadnji dve leti nesmiselno izgubljal čas in energijo z navidezno pomočnico Bixby, čeprav bi lahko takoj uvidel, da nima materiala (beri vhodnih podatkov) za tekmo z Amazonom, kaj šele Googlom. Zato je potencialna rešitev, kot predlaga analitik Richard Windsor, prav povezava z Googlom.

Samsung in Google sta namreč ustvarjena za skupaj. Prvemu res ne gre programska oprema, obvlada pa strojno, o tem ni nobenega dvoma. Drugi blesti pri softveru, njegovi hardverski poskusi pa so skoraj taka polomijada kot Samsungovi softverski. Telefoni Pixel blestijo v fotografiji, toda pesti jih kopica drugih težav, med drugim nezanesljivost, in še vedno so naprodaj v zelo omejenem obsegu. Če bi Google opustil telefonske ambicije in svoje programske inovacije ekskluzivno ali z nekajmesečno prednostjo pred drugimi prepustil Samsungu, bi lahko dobili sanjske telefone. Najbrž se to ne bo zgodilo, toda glede na to, da eden ni nič bližje preboju kot pred nekaj leti, drugi pa po več letih dominacije izgublja tla pod nogami ter mu z vseh strani grozijo kitajski izzivalci, ki so ga z domačega trga že bolj ali manj pregnali, bo mogoče čas za ekstremne poteze.

Zaradi vsega opisanega se 2019 nakazuje kot leto, ko bomo lahko priča še bolj prelomnim spremembam na telefonskem trgu. Nič presenetljivega ne bo niti kakšen izstop, tako med manj poznanimi »kitajci« kot med igralci iz prve ali vsaj druge lige.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja