Nizozemsko sodišče je Applu prepovedalo, da pokvarjene izdelke v garanciji zamenjuje s takimi, ki niso povsem novi. Podjetje namreč običajno uporabnikom namesto nove naprave v zamenjavo da »obnovljeno« ali »na novo proizvedeno«.
Zgodba se je začela leta 2015, ko je Nizozemka kupila iPad Air 2 in zraven doplačala garancijo prek programa Apple Care. Po štirih mesecih so se začele pri tablici pojavljati težave s priklopom v brezžična omrežja, ki jih v Applu niso znali odpraviti. Sodišče že pred tem razsodilo, da proizvajalec v času garancije ne sme kupcem dajati obnovljenih naprav (angl. refurbished), kar je sicer njegova stalna praksa. To so izdelki, ki jih kupci vrnejo, podjetje pa jih popravi in obnovi, da izgledajo kot novi. Zato je Apple ubral novo taktiko. Proizvajati je začel naprave, pri katerih je uporabil (tudi) komponente iz vrnjenih (angl. remanufactured). In te telefone ali tablice uporabljal kot nadomestne za garancijska »popravila«.
Omenjena potrošnica nad nadomestnim iPadom ni bila navdušena, zato je vložila tožbo in dosegla prepoved tudi tega načina. Kot je znano Apple zelo redko dejansko popravlja telefone in tablice, ki jih kupci prinesejo na servis, temveč jih običajno zamenja, popravilo pa opravi šele kasneje, da dobi nove naprave za zamenjavo.
V tujini so sicer jabolčni izdelki priljubljeni tudi zaradi garancije Apple Care+, ki jo je mogoče skleniti ali v trgovini (kjer jih podjetje ima) ali ob nakupu prek spleta. V povezavi z Applovimi lastnimi trgovinami je to za potrošnike priročna možnost. Z njo pa so zamenjave zaradi razbitih zaslonov in drugih poškodb bistveno cenejše kot bi bile brez. V Sloveniji vsaj uradno tovrstne dodatne garancije ni mogoče skleniti, po pripovedovanjih uporabnikov pa jo lahko tudi Slovenci dokupijo v kateri od trgovin Apple Store v tujini.
Brez komentarjev