Apple in Epic Games drug proti drugemu v rokavicah – boksarskih
Matjaž Ropret 18. avgusta 2020 ob 06:45

Kdor je pričakoval, da bodo v Applu mirno gledali, kako podjetje Epic Games proti njim vlaga tožbe in v javnosti pridobiva podporo za boj proti »izkoriščevalskemu monopolistu,« je predvideval narobe. Kot že kdaj v preteklosti, se je najvrednejše podjetje na svetu odzvalo odločno in ne kaže najmanjše namere za odstopanje od svojih poslovnih praks in načel. Navsezadnje bi to povzročilo hude razpoke v skrbno varovanem in zaprtem ekosistemu za mobilne naprave (iOS). Tako so sinoči udarili z grožnjo po ukinitvi razvijalskega računa Epic Games in nasploh dostopa do razvijalskih orodij za iOS in tudi MacOS, ter namignili še, da lahko odtegnejo celo podporo za vse igre, ki temeljijo na pogonu Unreal Engine. Tega seveda razvija Epic.

V kolikor Epic Games ostane brez računa za razvijalce v tržnici App Store, gredo iz nje vse njegove aplikacije. In hkrati ostane brez možnosti uporabe razvijalskih orodij, ki jih potrebuje, da sploh pripravi igre za Applovo platformo. Hkrati naj bi Apple še »grozil« z odstranitvijo vseh iger, ki so zasnovane na pogogu Unreal Engine, iz svoje tržnice. UE je ena od dveh največjih grafičnih platform za igre, druga je Unity. Da bi Apple te grožnje 28. avgusta uresničil, se do takrat ne bi smelo spremeniti nič glede izvirnega greha – posodobitve za igro Fortnite, ki je omogočila neposredni, Epicov plačilni sistem za nakupe znotraj aplikacije namesto Applovega, edinega dovoljenega v pravilih uporabe. Če omenjeni založnik umakne to posodobitev oz. spravi Fortnite nazaj na prejšnjo različico (na telefonih, na katerih je ostal nameščen), potem Apple ne bo izvršil tega, s čimer grozi. Ta načrtna posodobitev in kršitev pravil v tržnici App Store je bila seveda osnovni povod za začetek tega ravsanja.

Epic je znova v trenutku odgovoril s tožbo in tokrat zahteva še začasno odredbo, da mu Applova poteza »maščevanja« ne bi povzročila »težko popravljive škode.« Seveda poslovne, saj bi izgubil prihodke tako od svojih iger kot od razvijalcev, ki uporabljajo njegov pogon za svoje igre. V osnovi tudi gre za denar. Predvsem za to, kdo je upravičen do lahkega zaslužka z igrami in kdo ne. Epic in drugi razvijalci oz. založniki iger tega denarja ne privoščijo Applu in Googlu, ali pa vsaj v zelo zmanjšanem deležu, toda istočasno jih ne motijo enaki deleži, ki si jih vzamejo upravljavci platform, na igralnih konzolah. Apple pa prepričan, da je zaradi vsega dela, ki ga ima s tržnico, zaradi promoviranja iger in zaradi prinašanja teh stotinam milijonov uporabnikov, absolutno upravičen do svojega 30-odstotnega deleža. Povračilni ukrepi pa seveda na sodišču ne bodo pomagali Applovi obrambi.

Apple tudi želi obdržati App Store in iOS povsem pod svojo kontrolo. Kot »varno« okolje, kjer zaupanja vreden upravljavec pregleduje aplikacije, ponuja neprebojen način plačevanja, kjer ni možnosti za čudne aplikacije in prevare in kjer je vse enostavno in prijazno. V Epicu si prizadevajo – če verjamemo, da celoten teater ni samo zaradi denarja – za razbitje tega »monopola«. Želijo možnost vzpostavitve alternativne tržnice z aplikacijami in s tem tudi alternativne plačilne sisteme, brez Applovega »davka«. Uporabniki naj bi s tem imeli več konkurence in bi plačevali manj, toda v Applu svarijo, da bi to pomenilo tudi kaos in da bi bilo za uporabnike v splošnem slabše, ne boljše.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Vsekakor pa je Applov načrt, tudi z grožnjami in malce mafijskimi metodami, prisiliti Epic, da bo storil korak nazaj ali se celo popolnoma umaknil. Ne glede na to, kaj si mislimo o igričarskem založniku, ali se bori za dobro vseh uporabnikov ekosistema ali pretežno za svoje dolarje, ga v jabolčnem podjetju želijo čim bolj odvrniti od tožb. Definitivno nočejo na sodišče, kajti to bi lahko razsodilo v prid večje odprtosti in velikih sprememb v tržnici App Store. Enako bi lahko storili regulatorji v Evropi in ZDA. Po drugi strani pa Epic s tovrstnimi akcijami lahko izgublja prihodnje stranke za svoj Unreal Engine, tudi če iz borbe izide kot zmagovalec.

Naslovna fotografija: Deposit Photos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.