Androidna Urbana ima velik problem
Matjaž Ropret 7. oktobra 2019 ob 12:30

Aplikacija Urbana je od vsega začetka nekje vmes med digitalizirano prihodnostjo in frustracijami. Uporabnikom ljubljanskega javnega prevoza in parkirišč daje možnost, da se prevažajo in parkirajo samo s telefonom v žepu, brez dodatne istoimenske kartice, pa še na daljavo lahko kaj urejajo. Vendar samo ob določenih predpostavkah, me katere se je zdaj uvrstila še »ne posodabljaj telefona na Android 10.« Toda take težave so se nakazovale že od vsega začetka.

Poročal sem že, da nadgradnja telefona na Android 10 iz aplikacije Urbana izbriše obstoječi uporabniški račun (ki to sploh ni, je samo samodejno generirana identifikacijska številka) in ustvari novega. S praznim stanjem, za prenos starega pa je treba zaprositi po elektronski pošti in pri tem vedeti prejšnje številke. Kdor si jih ni shranil oz. nima e-pošte z njimi (aplikacija na začetku ponudi možnost pošiljanja teh podatkov), je v težavah. Situacija sicer ni kritična, prenos sredstev je dokaj hiter, lahko pa tudi na novo začneš z novim ID-jem, verjetno nihče nima prav velikih zneskov dobroimetja, pa vendarle je vse skupaj zoprno, nadležno in predvsem trapasto, ker smo že na začetku opozarjali, da bi moral obstajati uporabniški račun v oblaku, ki bi omogočal sinhronizacijo stanja ob menjavi telefona, kartice SIM in, kot se je zdaj izkazalo, posodobitvah operacijskega sistema. Ali pa sploh ob vsaki »transakciji«. Že to, da je zadeva vezana na SIM, se mi ne zdi potrebno. Zadevo so s temi »ukrepi« zakomplicirali samo zato, ker nimajo vsi terminali na avtobusih in parkomati internetne povezave.  

»Z opisanimi primeri smo seznanjeni. Aplikacija Urbana ob nadgradnji na android 10 namreč ne more pridobivati podatkov o ID-ju aplikacije pred nadgradnjo, zato se kreira nov ID. Posledično je pri nadgradnji potreben prenos dobroimetja.« Tako v Javnem holdingu Ljubljana (JHL) priznavajo, da se Urbana ob omenjeni posodobitvi operacijskega sistema »resetira«. In nadaljujejo, da »preučujejo rešitve, ki bodo omogočale avtomatski prenos sredstev ob menjavah kartic SIM, menjavah mobilnih telefonov in ob nadgradnjah sistema android.« Kar nam posredno daje vedeti, da popravka aplikacije, ki bi preprečila spremembo ID-ja, ne bo. To lahko sklepamo tudi iz naslednjega odgovora JHL: »Možnost, ki jo omenjate, ne obstaja, ker je sprememba ID posledica prehoda na Android 10 in na to nimamo vpliva. Kako bo z naslednjimi nadgradnjami, tudi še ne vemo. Za zdaj velja, da je nov ID ob nadgradnji nujnost.«

Vsi ti odgovori sprožajo dodatna vprašanja. Ne vem, koliko uporabnikov ima androidna Urbana, vendar pričakujem, da jih bo več kot nekaj deset ali sto slabe volje, ko bodo prišle posodobitve za Samsunge, Huaweije in ostale telefone. V JHL ne odgovarjajo, kakšen načrt imajo, da se takrat to ne bi zgodilo, razen zgornjega pojasnila, da preučujejo rešitve. Iste razloge kot za odločitev glede odklopljenega, »off-line« ID-ja, mogoče jim lahko rečemo tudi izgovori, so snovalci aplikacije navajali tudi pri odsotnosti mesečnih ali dijaških vozovnic s telefonske Urbane. Naj imamo o oblačnih rešitvah, njihovi varnosti in zanesljivosti tako ali drugačno mnenje, tovrstni zapleti dokazujejo, da so neizbežne. Če seveda želimo, da sistem dobro deluje. Aplikacija za plačevanje (pa tudi, če samo avtobusa, kolesa in parkiranja) ne more delovati kot klasična denarnica, iz katere lahko bankovci izginejo, potem pa upamo, da nam jih nekdo vrne.

Že pred nadgradnjo na Android 10 mi je mobilna Urbana vseskozi povzročala skrbi. Nikoli ji nisem povsem zaupal, da ne bom nekoč, ko bom prišel v Ljubljano, imel praznega stanja, kar se je nazadnje tudi zgodilo, a na srečo še doma. Ali pa, da terminal ne bo hotel prepoznati ure, zato sem z njo dokaj hitro obupal. Zame še posebej zoprno je tudi to, da sem vedno moral imeti enako kombinacijo telefona in kartice SIM. Pri vsem tem bi JHL lahko objavil kakšno opozorilo, pojasnilo, opravičilo, a tega nisem zasledil. Upam, da bodo uporabnike še pravočasno obvestili, kaj in kako, ali pa, še bolje, iznašli rešitev za opisani problem.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Mimogrede – medtem je vendarle prišla posodobitev za aplikacijo NLB Pay, ki tej mobilni denarnici omogoča delovanje na Androidu 10. Letošnja Googlova nadgradnja je nasploh povzročila pravi vihar. Veliko bančnih in plačilnih aplikacij je nehalo delovati, med njimi menda vse mobilne denarnice slovenskih bank, ne samo NLB-jeva. Pa tudi Mercatorjeva, Sparova je podobno kot Urbana izgubila podatke in še kakšen primer bi se verjetno našel. Neodgovorno od vseh upravljavcev teh storitev pa je, da v času testiranja beta različic novega Androida niso preverili združljivosti in ukrepali, še preden je Google na telefone poslal končno različico operacijskega sistema.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja