Android Auto končno po uradni poti vozi v Slovenijo
Matjaž Ropret 4. decembra 2020 ob 06:32

Googlovo avtomobilsko platformo Android Auto že dolgo srečujemo v avtih, pri marsikaterem je sestavni del infozabavnega sistema ali pa ne predrago doplačilo. Pa vendar je bila za uporabo tega nadomestnega uporabniškega vmesnika z možnostjo poganjanja aplikacij težava – ni bila uradno na voljo za slovenske uporabnike androidnih telefonov. Kar pa naj bi se v kratkem spremenilo.

Google je med šestimi novostmi znotraj sistema Android – druge obsegajo emotikone, razširitev glasovnega upravljanja in podobno – oznanil širitev platforme Android Auto v 36 držav. Večina od njih he evropskih in med njimi je tokrat tudi Slovenija. Celoten seznam pa je: Albanija, Angola, Armenija, Belgija, Belorusija, Bocvana, Bolgarija, Bosna in Hercegovina, Ciper, Češka, Danska, Estonija, Finska, Grčija, Hrvaška, Indonezija, Islandija, Latvija, Litva, Luksemburg, Madžarska, Malta, Moldavija, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugalska, Romunija, Severna Makedonija, Slovaška, Slovenija, Srbija, Švedska, Tajska, Turčija in Ukrajina. Mogoče se še ne smemo veseliti čisto takoj, kajti uradna napoved pravi, da bo Android Auto v teh državah na voljo v prihodnjih nekaj mesecih, zato utegne še malo trajati.

Telefoni, na katerih teče Android 10 ali 11, imajo to funkcionalnost že vgrajeno v sam sistem, za starejše pa je treba v Trgovini Play najti aplikacijo Android Auto. Kar je bilo treba vse do desete izdaje operacijskega sistema in seveda je bila taka pot za slovenske uporabnike doslej nujna v vsakem primeru. Vendar ne prek Googlove, temveč s pomočjo kakšne alternativne tržnice in potem ročno namestitvijo aplikacije. V Androidu 11 zadeva podpira tudi brezžično povezovanje z avtomobilom, ki pa tudi mora imeti možnost ustvarjanja dostopne točke Wi-Fi. Z drugimi besedami – mora biti precej nov model. A v bistvu pri povezovanju s kablom ni nobenih težav.

Poanta platforme Android Auto je v tem, da infozabavni sistem, ki ga je pripravil avtomobilski proizvajalec, nadomesti z okoljem, ki spominja na tistega na telefonu. Hkrati pa nudi iste aplikacije, prikaz sporočil, Googlovo glasovno upravljanje (Pomočnika), dostop do istega klicalnika, kot na telefonu, ter tudi do nekaterih istih podatkov (denimo iskanj, itd). Pri aplikacijah je seveda ključna Zemljevidi z navigacijo, kar je še posebej prikladno za avtomobile, ki je sicer nimajo vgrajene. Potem pa so pomembne še vse za glasbo in podkaste, saj ima tako voznik dostop do vsebin neposredno na zaslonu (ali prek glasovnih ukazov), ni mu jih treba iskati na telefonu in potem predvajati prek bluetootha.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Lahko si znova prebereš naš lanski test platforme Android Auto. Velika večina zapisanega še vedno drži, kajti v vmesnem času Google ni veliko spreminjal, zgolj nekatere malenkosti.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
8 komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja