A6400 ali enkrat na desetletje celo Sony prisluhne uporabnikom
Matjaž Ropret 16. januarja 2019 ob 11:15

Nekaj let že napol rotim Sony naj vendarle med vedno bolj napredne in vedno dražje fotoaparate serije RX100 vtakne še naslednika drugega iz te serije. RX100 II je bil idealen fotoaparat za vsakdanjo ljubiteljsko uporabo in če bi ob enakem ali podobnem objektivu dobil večino sodobnih zmožnosti za največ 700 evrov, bi bil spet zmagovalna formula. So pa, glej no glej, izdelali vmesni model v brezzrcalni liniji s tipali APS-C. In dejansko A6400 deluje kot idealen in dostopen fotoaparat za vlogerje in še marsikoga.

Novi A6400 se kar lepo umešča med sicer ne več najnovejša, a še vedno aktualna A6300 in A6500. V primerjavi s prvim ima precej novosti, a je manj zmogljiv od drugega, pa vseeno ni samo njegova okrnjena različica, temveč je tehnološko sodoben in hkrati Sony tokrat ni pretiraval s ceno, saj bo priporočena za ohišje znašala 1050 evrov, za komplet z objektivom pa 1150 (16-50) ali 1450 evrov (18-135). Veseli me, da v tem podjetju niso znova podlegli svojo običajni želji, ki jim narekuje z določeno serijo siliti vedno višje, ampak so se tokrat odločili za vmesni model, ki bo lahko našel precej širši krog kupcev.

Osnova je tipalo s 24 milijoni točk in zadnja generacija procesorja Bionz X za obdelavo slike. Toda marsikdo se bo precej bolj razveselil izboljšanega sistema samodejnega ostrenja, ki menda motiv izostri v vsega 0,02 s. Za to uporablja čez skoraj celotno tipalo (84 odstotkov površine) razporejenih 425 točk s faznim zaznavanjem in zaznavanjem kontrasta. Še posebej dobrodošlo za vlogerje pa bo sledenje oči in ostrenje nanje. Aparat pa bo znal slediti še kaj drugega, tako da naj bi bila odveč skrb glede tega, da motiv ne bo ves čas izostren.

Še ena, kar pomembna pridobitev za vlogerje, je vrtljiv zaslon. Obrne se namreč navzgor, kot pri modelih RX100. Tam ga sicer lahko zakrije zunanji mikrofon, če je nameščen na aparat, a vendarle je to veliko bolje kot zgolj premičen zaslon pri A6300 in A6400. Vhod za mikrofon pa je tudi skoraj nujen za resno snemanje videa in na srečo ne manjka. Video je kajpak lahko posnet v 4K, resda z največ 30 sličicami na sekundo, vendar pa s polnim branjem tipala. Kar pomeni, da ni izreza, torej objektivi ohranijo svojo goriščnico (sicer se izgubi široki kot), in da je podatkov 2,4-krat toliko, kot jih je potrebnih za razločljivost 4K. Te dodatne informacije aparat uporabi, da je lahko na posnetku kar največ detajlov in globine. Snemati je možno tudi v zapisih S-Log2 in S-Log3, ki s svojimi krivuljami dajeta osnovo za dodajanje želenih barv med montažo videa, ter Hybrid Log Gamma (HLG), s čimer je mogoče dokaj enostavno dobiti sliko HDR.

Pri fotografiji aparat ponuja osem ali celo enajst slik na sekundo, odvisno od izbranega zaklopa, mehanskega ali elektronskega. Prvega proizvajalci ohranjajo zaradi sinhronizacije časov z bliskavicami. Medpomnilnik je poln po 116 fotografijah jpeg ali 46 raw. Občutljivost tipala (ISO) gre do 32 tisoč ali do 102.400 v razširjenem načinu (nižji ločljivosti). Na voljo je tudi posebej način intervalnega fotografiranja za ustvarjanje posnetkov s časovnim zamikom (time-lapse).

Kaj manjka v primerjavi z A6500. Razen umirjanja slike neposredno na tipalu nič pomembnega. Ohišje je iz magnezijeve zlitine in je odporno na prah in vlago (torej za pod vodo ni). Tako se na prvi pogled A6400 kaže kot aparat, ki bi lahko za precej manj denarja in s prijaznejšo velikostjo ponudil večino tistega ali še več, kar omogočata Fujifilm X-T3 in Panasonic G9 (z izjemo videa 4K/60), ki smo ju testirali v zadnjem času.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja