Tesla znova znižala cene, je prenovljeni Model Y pred vrati?
Matjaž Ropret 17. januarja 2024 ob 12:53

Podjetje Tesla je v Sloveniji že drugič zapored sredi januarja konkretno spustilo cene, tokrat za svoj najbolje prodajani model. Model Y je bil sicer lani v Sloveniji, Evropi in tudi globalno med najbolje prodajanimi avtomobili sploh, ne zgolj med električnimi. Nič presenetljivega ne bo, če bo svojo pozicijo ohranjal tudi letos.

Lahko bi rekli, da gre že za tradicionalno pocenitev. Lanska se je zgodila z 12. na 13. januar, letošnja s 16. na 17. Tokrat so Model Y pocenili za nekje med štiri in pet tisoč evrov, tako da je izhodiščna cena s 43.970 evri (z upoštevanim »stroškom dostave in dokumentacije«) zdaj le za tisočaka višja kot pri Model 3, z večjo baterijo in dvema motorjema sta oba avta celo poravnana pri 51 tisoč evrih, Model Y pa je na voljo še v »najhujši« izvedbi Performance za dodatnih šest tisočakov, ki je Model 3 po prenovi še ni bil deležen.

Kot je že običaj pri avtomobilih Tesla je bolj ali manj vsa oprema vključena v izhodiščno ceno, od »funkcionalne« se lahko kupec odloči le še za nadgradnjo polavtonomne vožnje (3.800 ali 7.500 evrov), ki je v bistvu zgolj odklepanje programske opreme, poleg tega pa še za doplačljive zunanje barve, belo oblazinjenje, večja platišča oz. kolesa ter vlečno kljuko. Sam bi od tega izbral zgolj barvo – belih Tesel je na cestah že absolutno preveč – in morda kljuko, vsekakor pa bi preskočil bele sedeže in tudi nadgrajene »avtopilote«, saj je v praksi standardni aktivni regulator hitrosti v povezavi z držanjem na voznem pasu povsem spodobna kombinacija za sproščeno vožnjo. Možnosti, ki jih ponuja nadgradnja za skoraj štiri tisočake, me prej nervirajo kot navdušujejo.

Model Y z manjšo baterijo in zadnjim pogonom po naših ugotovitvah v toplem vremenu zlahka nudi blizu 400 km dosega in več kot 300 km avtocestnega, njegova baterija vrste LFP pa se na ustrezni polnilnici zelo hitro polni. Predvsem ima skoraj ravno krivuljo do 40 odstotkov napolnjenosti, ko moč polnjenja ves čas vztraja nad 170 kW, pa tudi kasneje je ne upade tako hitro kot smo navajeni pri večini baterij. Tako polnjenje od 20 do 80 odstotkov traja vsega 18 minut. Različica Long Range (Podaljšani doseg) z večjo baterijo omogoča približno 100 km več dosega, polnjenje od 20 do 80 odstotkov (kar seveda predpostavlja več pretočene energije) pa pri njej traja slabe pol ure.

Dodatna pocenitev bo vnovič v slabo voljo spravila vodilne pri drugih znamkah in uvoznikih. Še posebej vse, ki prodajajo električne avtomobile z (bistveno) manjšo prostornostjo ali/in manjšimi baterijami (in posledično krajšim dosegom) ter tudi manj popolno opremo in slabšo poprodajno podporo s posodobitvami programske opreme za podobno ali ne dosti nižjo ceno. Prav tako pa denimo Volkswagen, Škodo in še nekatere proizvajalce, ki nudijo neposredne konkurente Ipsilonu. Znamka Volkswagen je denimo z novim letom, kot smo že pisali, pripravila pakete opreme 4All, s katerimi kupec podobno kot pri Tesli dobi »skoraj« vse nujno, z izjemo toplotne črpalke, ki še naprej ostaja na seznamu doplačljivih opcij (za dobrih tisoč evrov). To je bila nekako »kompromisna« poteza, da so osnovne cene ostale na približno enakem nivoju. Toda ID.4, zdaj resda z močnejšim in učinkovitejšim pogonom, denimo tudi po novem s toplotno črpalko stane slabih 53 tisočakov, kar je podobno kot Model 3 Long Range, vendar je slednji primerljiv z dvomotornim, štirikolesno gnanim 4Motion, ki je dražji za tri tisoč evrov, oz. še bolj z zmogljivejšo izvedbo GTX, ki pa je od osnovne Pro dražja za skoraj deset tisoč evrov.

Ali v kratkem prihaja tudi prenovljeni Model Y, potem ko je od konca oktobra naprej na voljo prenovljeni Model 3? (mimogrede, tega smo ravnokar preizkušali in lahko v doglednem času pričakujete članek in video) Avta sta namreč pretežno enaka, zato naj bi si sledila z ne predolgim zamikom, pa tudi Tesli bi morali biti v interesu, da proizvaja čim več enakih sestavnih delov. Vseeno po naših informacijah prodajni saloni delujejo s predpostavko, da letos te prenove še ne bo, vendar gre pri tem lahko tudi za skrivanje dejanskih datumov ali namerno zavajanje. Nič ne bomo presenečeni, če bo Tesla, podobno kot je danes razposlala sporočilo o pocenitvi, v kratkem napovedala prihod osveženega Ipsilona.

Po tistem, kar smo videli in občutili pri »trojki«, bi sicer prenova lahko prinesla podvozje z lepšim blaženjem, še nekoliko dodelan, učinkovitejši, tudi tišji pogon, morda kakšno manjšo spremembo v notranjosti in seveda, med drugim, slovo obvolanskih ročic. S tipkami za smernike na volanu sicer nismo imeli težav, ni pa nam bilo po godu delovanje brisalcev in vedno znova iskanje njihovih nastavitev na zaslonu. Za oboje sicer je sicer po neuradnih informacijah v pripravi posodobitev programske opreme, ki naj bi omogočila samodejno vklapljanje smernikov v krožiščih (takrat je s tipkami še največji problem, ker je volan zasukan), kadar bo aktivna navigacija, in ki naj bi (končno!) odpravila prestavljanje nastavitve brisalcev na samodejno ob vklopu aktivnega regulatorja hitrosti.  

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
1 komentar
  • Meni se zdi korektna objava, z kar precej poznavanja vsebine, brez nepotrebnega in neokusnega komentiranja in bahanja.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja