Samsung izgubil prevlado po 13 letih, na vrhu lani Apple
Matjaž Ropret 17. januarja 2024 ob 06:20

Prvič po 2010 v posameznem koledarskem letu največ pametnih telefonov ni prodalo korejsko podjetje Samsung. Za osem milijonov primerkov je bila namreč uspešnejša ameriška korporacija Apple, ki je tako sploh prvič leto končala povsem na vrhu. Po tem, ko smo se v zadnjih desetih letih naposlušali, da iPhone ne prinaša več nič novega in da zanimanje zanj pada. V resnici že nekaj let raste in je predvsem med mladimi še močnejši statusni simbol kot kdajkoli prej.

Vodilni proizvajalci na trgu pametnih telefonov od l. 2003 naprej. Grafika: IDC

Celotni trg pametnih telefonov je lani upadel za 3,2 odstotka na 1,17 milijarde enot, kar je bila po podatkih analitskega podjetja IDC najnižja letna številka v zadnjih desetih letih. K temu so največ prispevale neugodne makroekonomske okoliščine, toda v zadnjem četrtletju so se kazali znaki izboljšanja, saj se je prodaja v primerjavi z enakim obdobjem l. 2022 zvišala za 8,5 odstotkov na 326 milijonov telefonov, zaradi česar IDC za letos napoveduje 7,3-odstotno rast.

Redki proizvajalca so lani imeli zares pozitivno leto, med njimi kitajska Transsion in Xiaomi. Velika vrnitev je na domačem trgu uspela tudi Huaweiju, tudi Oneplus je znova nekaj pridobil, Honor je marsikje rastel, tudi Google. In čeprav Samsungovi poslovni rezultati še zdaleč niso bili slabi, je vendarle zabeležil 13,6-odstotni padec prodaje, kar je pomenilo 35,6 milijonov telefonov, tržni delež pa je padel za skoraj dve odstotni točki in pol na 19,4 odstotkov.

»Jasno je, da je največji zmagovalec Apple. Ne samo, da je edini v prvi trojici z rastjo prodaje, temveč je tudi sploh prvič povsem na vrhu. In to kljub povečanemu regulatornemu pritisku in vnovični konkurenci Huaweija na Kitajskem, njegovem največjem trgu.« je komentirala področna direktorica v IDC Nabila Popal. Kot je dodala, gre Applov uspeh pripisati tudi trendu množičnejšega poseganja po bolj prestižnih, dražjih telefonih. Ti namreč zdaj predstavljajo že več kot 20 odstotkov celotnega trga, kljub izrazitemu višanju cen v zadnjih letih. Na nekaterih trgih sicer ta trend pomagajo krepiti različne oblike zamenjav »staro za novo« in financiranj, ki jih v Sloveniji večinoma ne poznamo oz. se niso prijele.

PodjetjeTelefonov 2023*Tržni delež 2023Telefonov 2022*Tržni delež 2022Sprememba
1. Apple234,620,1 %226,318,8 %+ 3,7 %
2. Samsung226,619,4 %262,221,7 %– 13,6 %
3. Xiaomi145,912,5 %153,212,7 %– 4,7 %
4. OPPO103,18,8 %114,49,5 %– 9,9 %
5. Transsion94,98,1 %72,66,0 %+ 30,8 %
Ostali361,831,0 %377,231,3 %– 4,1 %
TOTAL1,166.9100.0 %1,205.9100.0 %– 3.2 %
Vir: IDC (*število v milijonih)

Apple je tako ta čas nesporno daleč pred vsemi drugimi proizvajalci telefonov. Ne samo, da količnisko proda največ, tudi skoraj vsi njegovi izdelki so iz višjih cenovnih razredov. Tako so tudi njegovi dobički najvišji. Samsung bo nedvomno letos storil vse, da se povzpne nazaj na prvo mesto, ki ga je držal vse od sestopa Nokia s trona po fiasku s prehodom iz Symbiana na Windows Phone. Za zdaj mu precejšnje izpostavljanje naprav s prepogljivimi zasloni še ni prineslo večjega učinka.

Nekje vmes, daleč za prvo dvojico, a kar precej pred zasledovalci, je Xiaomi, uspešen predvsem doma na Kitajskem in v Indiji, medtem ko je v Evropi videl že boljše čase. Morda bo tudi ta znamka tu letos uspela narediti kaj več. Četrto mesto je zasedel Oppo, ki bi verjetno resno konkuriral Xiaomiju, v kolikor bi uredil patentne spore z Nokio (tisto drugo, infrastrukturno), ki mu preprečujejo resno nastopanje na mnogih evropskih trgih. V peterici je še, morda nekoliko presenetljivo, še eno kitajsko podjetje, Transsion, sicer zelo uspešno v Afriki. Morda ga nekateri poznate po znamka Tecno, te se morda lahko še letos nadejamo tudi v Sloveniji, in Infinix. Zanimivo je sicer, da IDC Transsion vodi kot enega proizvajalca, znamke podobnega koncerna BBK Electronics pa vsako posebej. Tako je bila v celem letu na četrtem mestu, za dobrih osem milijonov telefonov in s tem 0,7 odstotne točke pred Transsionom, znamka Oppo. V lanskem zadnjem četrtletju pa se je na peto mesto uvrstila druga znamka iz koncerna, Vivo. Takrat je bil Transsion četrti. Skupno gledano bi bil BBK, ki obsega še Oneplus, Realme in Iqoo, najmanj tretji, zelo verjetno pa drugi.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja