Tamron 20-40mm f2,8 VXD: Osvežujoče drugačen objektiv
Alan Orlič 10. maja 2023 ob 11:13

Tamron je eden redkih proizvajalcev, ki zna presenetiti z objektivi nestandardnih goriščnic, in z njimi da fotografom misliti. Včasih je namreč treba stopiti iz ustaljenih okvirov.

Pred leti je bil tak objektiv 200 – 400mm s stalno zaslonko f5,6, danes je to novinec na drugem koncu, 20 – 40mm f2,8, vmes se jih je zvrstila še cela plejada. Klasika v širokokotnem območju je 16 – 35mm f2,8, nekateri gredo tudi do 14 mm, zato se zdi odločitev za začetek šele pri 20 mm na prvi pogled dokaj konservativna, četudi so na drugi strani doseg malo podaljšali, a vendar ima kar nekaj prednosti. Testirali smo ga v izvedbi za Sonyjev bajonet FE.

Prvo, kar preseneti pri novincu, je velikost. Objektiv namreč meri 74 x 86mm brez zaslonke in je le za nekaj milimetrov večji od osnovnega Sonyjevega objektiva 28 – 70 mm. Pri čemer ima slednji spremenljivo zaslonko f3,5 – 5,6, Tamron pa stalno f2,8. To potegne za seboj še eno prednost, premer filtra je skromnih 67 mm. V notranjosti se nahaja 12 leč v 11 skupinah, od tega so tri asferične in štiri disperzijske, namenjene zmanjševanju barvnega zamika na robovih. Najbližja razdalja ostrenja je 29 cm od tipala pri 40 mm, pri 20 mm se zmanjša na 17 cm. Objektiv je spodobno izdelan in kot ostali Tamronovi izdelki je tudi ta zaščiten proti prahu in kapljicam. Na ohišju preseneča vtič USB-C, ki je namenjen nadgradnjam programske opreme oziroma združljivosti z bodočimi Sonyjevimi izdelki. To potezo lahko le pohvalimo, s tem ni več potrebe po posebnem prilagojevalniku, kot ga recimo ima Sigma. Na objektivu sta dva obroča, prvi je namenjen spremembi goriščnice, drugega lahko nastavimo za ostrino ali zaslonko. Objektiv smo preizkušali na dokaj starem fotoaparatu Sony A7R mark II, a tudi tu je ostrenje v vseh razmerah delovalo zelo hitro in večinoma brez lovljenja. Ker je motor ultrazvočni, je tih in s tem primeren tudi za snemanje videa.

Če je 20 mm zanimiva goriščnica za pokrajinsko fotografijo, je 40 mm sem ter tja uporaben tudi za portretno fotografijo. Z zaslonko f2,8 postane tako objektiv zanimiv za široko paleto uporabnikov, vključno s poročnimi fotografi. Že omenjena velikost je v tem pogledu le še dodaten plus, saj je tako manj možnosti, da se kje zatakne, pa tudi hrbtenica je ob koncu dneva hvaležna. Objektiv je pokazal dobre rezultate ostrine in barv, pri 20 mm je celo rahlo ostrejši kot pri 40 mm. Na robovih ostrina pri odprti zaslonki pade, a že pri f5,6 postane zadovoljiva. Če boste želeli še kaj več, bo potrebno zapreti zaslonko na f8 ali f11, kar pomeni tudi občasno uporabo stativa pri nižjih občutljivostih in slabši svetlobi. Objektiv namreč nima vgrajenega umirjevalnika, kar je ob dejstvu, da ima praktično vsak novejši Sonyjev fotoaparat slednjega vgrajenega v fotoaparat, dokaj nepomembno. Vseeno nas je zmotilo dokaj močno temnenje robov (vinjetiranje), ki je opazno pri odprti zaslonki in popusti šele pri vrednosti f5,6. Na srečo je danes tudi to programsko rešljivo, a vseeno je to očitno tista stvar, kjer so snovalci morali narediti kompromis med velikostjo in končno kvaliteto slike.

Široki kot v fotografiji je običajno tisto področje, kjer nikoli ni dovolj široko, vsaj na začetku. A dokaj kmalu večina pride do ugotovitve, da so posnetki ljudi pod 20 mm pri robovih velikokrat bolj kot ne neuporabni, obrazi so razvlečeni, predvsem v kotih glave znajo postati jajčaste oblike. Če je objektiv linearen, potem ta popačenja pridejo še bolj do izraza. Tamronu je tu uspelo loviti ravnotežje med linearnostjo in normalnim izgledom obrazov na robovih, v praksi to pomeni, da objektiv potrebuje še malo popravkov v programu za obdelavo fotografij, predvsem glede ravnih črt, pa še to bo zmotilo bolj kot ne tiste, ki iščejo tehnično popolnost.

Tamronov novinec je v tem trenutku na relativno spolzkem terenu, saj je Sony predstavil objektiv 20 – 70mm f4, ki zna privabiti marsikaterega uporabnika, predvsem videografa. Večji razpon goriščnice, a tudi še za eno stopnjo slabša zaslonka, poleg tega je dvakrat višja kot tukaj, kjer z aktualnim popustom znaša 799 evrov. Če mislite objektiv uporabljati predvsem za fotografijo, potem je Tamron 20 – 40 mm več kot spodobna izbira, ki se obnese za različne namene, Sonyjev novinec pa bo po drugi strani prepričeval tudi tiste, ki jim je pomembna znamka.

HVALIMO:
  • Zanimiv in uporaben razpon
  • Dobra vrednost zaslonke
  • Spodobna ostrina
  • Dokaj majhen in lahek
  • USB-C za izvajanje nadgradenj vdelane programske opreme
GRAJAMO:
  • Vinjetiranje (temnenje robov) pri odprti zaslonki
  • 20 mm bo za koga premalo široko
  • Ni vgrajenega umirjevalnika
Avtor Alan Orlič
mm
Alan je s pisanjem člankov začel leta 1997 za revijo Moj mikro. Pokrival je programsko in strojno opremo, nazadnje predvsem digitalno fotografijo in vse, kar je povezano z njo. Članke je pisal tudi za druge medije, kot so Svet in ljudje, Joker in Delo. Trenutno si služi kruh kot informatik, ki upa na boljše čase za slovenske pisce tehnoloških člankov.
Alan Orlič - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja