Novost na slovenskem trgu – telefoni Vivo
Matjaž Ropret 9. junija 2022 ob 06:11

S prihodnjo sredo bodo pri slovenskih trgovcih, nekoliko kasneje še pri operaterjih, naprodaj telefoni znamke Vivo. Ta je po zadnjih podatkih peta največja po številu prodanih mobilnikov na svetu, sicer pa sodi pod isto krovno podjetje (BBK Electronics) kot znamke Oneplus, Oppo in Realme. Podjetje začenja s cenejšimi izdelki, a kmalu sledijo modeli srednjega razreda in tudi paradni X80 Pro.

Slovenija je za Vivo 19. evropski trg, na naši celini je sicer znamka uradno prisotna malo manj kot tri leta. Ustanovili so jo sicer l. 2011, v tujino se je začela širiti in zdaj deluje v več kot 60 državah. Lani je šlo v promet 130 milijonov telefonov Vivo, a cilji so še višji. Navsezadnje so pred dvema letoma začeli za kitajske proizvajalce telefonov značilno partnerstvo z znanim podjetjem s področja fotografije oz. optike, v konkretnem primeru je to nemški Zeiss (Oneplus in Oppo denimo sodelujeta s švedskim Hasselbladom), bili so tudi eden glavnih sponzorjev lanskega evropskega prvenstva v nogometu in bodo tudi naslednjega čez dve leti.

Kot je ob začetku prisotnosti v Sloveniji povedal predstavnik znamke za celotno Evropo Ivan Polojac, nameravajo tako kot drugod postopno širiti nabor, prepričevati tako trgovce kot kupce in rasti. »Ne mudi se nam, doslej smo bili s takim pristopom povsod uspešni.« Dodal je tudi, da pri telefonih ne vstopajo v bitko megapik, megahercev in drugih »papirnatih« lastnosti, temveč poudarjajo otipljive prednosti svojih izdelkov.

Predstavnika podjetja Vivo Dušan Kuzmanovič (levo) in Ivan Polojac. Foto: Vivo/Urban Štebljaj

Direktor prodaje za Slovenijo Dušan Kuzmanovič je pojasnil, da bodo prisotni s tremi družinami izdelkov, to so Y, V in X. Nekatere druge, denimo T, so namenjene zgolj azijskim trgom. Začenjajo s telefoni Y21 (s priporočeno ceno 179 evrov), Y21s (219 evrov), Y33s (259 evrov) in Y76 5G (329 evrov). Že cena pove, da je slednji najbolj izpopolnjen od četverice, hkrati pa je model Y7x v zadnjih letih predstavlja več kot tretjino prodaje pri Vivu, je torej t. i. hero model znamke. V aktualni izdaji denimo ponuja 6,6-palčni zaslon (LCD z 60-herčnim osveževanjem), procesor Mediatek Dimensity 700, pomnilniško kombinacijo 8/128 GB, glavno kamero s 50 milijoni pik, dvomilijonsko makro in selfijevsko s 16 milijoni pik, baterijo s kapaciteto 4100 mAh in hitro polnjenje s 44W.

Y33s ima enake ali podobne lastnosti pri zaslonu, pomnilniku in kamerah, procesor je Helio G80, baterija je bistveno večja s 5000 mAh, a se polni počasneje z največ 18W. Oba telefona imata čitalnik prstnih odtisov ob strani in tako kot vsi ostali preobleko Androida Funtouch, za katero Polojac trdi, da je nevsiljiva. Y21 in Y21s sta zelo podobna s 6,5-palčnim zaslonom HD in prav tako baterijo s 5000 mAh, vendar izvedba s premore zmogljivejši procesor Helio G80 (torej enakega kot Y33s) namesto Helia P35 in podoben nabor kamer kot dražja modela. Pri vseh je priložen polnilnik in pri večini tudi slušalke, ki jih drugod le še redko srečamo.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Vivo za vse telefone v portfelju obljublja tri leta varnostnih popravkov za Android, glede posodobitev na naslednje izdaje operacijskega sistema pa bodo modeli družin Y in V deležni dveh, modeli X pa treh. Serija V, kateri so na voljo tudi zasloni OLED s hitrejšim osveževanjem, snemanje videa 4K, 256 GB podatkovnega pomnilnika, zmogljivejšimi procesorji in še čim, prihaja v prodajo nekoliko kasneje. Za tretje četrtletje napovedujejo tudi X80 Pro, ki se med drugim ponaša z izjemno svetlim 10-bitnih in 120-herčnim zaslonom OLED, procesorjem Mediatek Dimensity 9000 (zdi se, da je Vivo eden večjih odjemalcev procesorjev tajvanskega proizvajalca), fotoaparatom s štirimi resnimi objektivi (dvema z optično povečavo) in umirjanjem z gimbalom, snemanjem videa 8K, vso najnovejšo povezljivostjo ter hitrim žičnim (80W) in brezžičnim (50W) polnjenjem. Prepogljivi X Fold, ki naj bi se glede na ocene tujih kolegov dokaj smelo kosal s Samsungovim Galaxyjem Z Fold3, je za zdaj naprodaj zgolj na Kitajskem. Vivo v Evropi ne želi prodajati ultradragih naprav, ki bi bile vnaprej obsojene na butični status, temveč jih bo v ponudbo uvedel šele, ko bo znamka dosegla zadostno zaupanje med trgovci in kupci, je pojasnil Polojac. Zaradi tega za zdaj na tem koncu svetu tudi ne ponuja tablic, nosljivih naprav in še česa, zgolj telefone in slušalke.

Kuzmanovič je potrdil, da pogovori z operaterji in testiranja telefonov pri njih potekajo, ni pa želel napovedovati, kdaj bodo operaterji izdelke znamke Vivo vključili v svojo ponudbo. Kot smo videli pri znamki Realme, pa tudi denimo Xiaomi, ponekod ne gre zelo hitro.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja