Znano reklo pravi, da so zmagovalci sodnih postopkov zgolj odvetniki, ki v vsakem primeru dobro zaslužijo. Na računa sojenja v tožbah igralcev in nekdanjih zakoncev Amber Heard in Johnnyja Deppa zaradi družinskega nasilja in javnega obrekovanja pa so se okoristili tudi spletni vplivniki.
Sojenje se je vleklo več tednov in vsako sekundo so lahko zainteresirani spremljali v neposrednem spletnem prenosu. To so hitro izkoristili priložnostni komentatorji z zadostnim občinstvom na platformah, kot so Twitch, Youtube, TikTok ali Instagram. Nekateri so prav tako podajali svoje komentarje v živo, drugi so objavljali povzetke, šale in analize po posameznih dneh ali sklopih, vsem pa je bilo skupno, da so bistveno povečali število gledalcev in sledilcev ter minut, ki jih je publika namenila njihovim kanalom.
Novinarka Washington Posta Taylor Lorenz je zbrala nekaj tovrstnih primerov. Eden od njih je 20-letni ustvarjalec vsebin na Instagramu Christopher Orec z 1,4 milijona sledilci, ki je o procesu objavil ducat videov in samo z njimi zaslužil dodatnih 5400 dolarjev v enem mesecu. Podobno Alyte Mazeika na Youtubu. Anonimni kanal na Youtubu ThatUmbrellaGuy je po ocenah poznavalcev z (naklonjenimi) objavami o Deppu maja zaslužil blizu 80 tisoč dolarjev.
Pri tem je zanimivo, da so bili v plusu predvsem vplivniki, ki so zagovarjali Deppa. Tovrstne vsebine so se namreč pri algoritmih in gledalcih, posledično pa tudi pri oglasnih prihodkih,« izkazale za precej bolj uspešne. Tisti, ki so poskušali braniti Amber Heard, so izgubljali sledilce. Večini pa je bilo vseeno, nagibali so se v tisto smer, ki je bila bolj donosna.
Po drugi strani pa je taka pristranskost na spletu povsem lahko vplivala tudi na sam izid sojenja. »Proces je ponudil neke vrste vpogled v prihodnost medijskega ekosistema, v katerem prepoznavni ustvarjalci vsebin nastopajo kot komentatorske osebnosti za vedno večje število gledalcev. S tem pa na spletu definirajo pogleda na določeno zgodbo,« je zapisala Taylor Lorenz.
Naslovna ilustracija: DepositPhotos
- Dacia Spring ima zdaj kar sto »konjev,« a ni za nas
- Samsung in Telekom Slovenije že 18 let podpirata Združenje Europa Donna Slovenija
- Lynk & Co 02: Povej pošteno, ti zaradi njega zaigra srce?
- NEDELJSKI NASVET: Nostalgija nas vedno zavaja, ne podlegajte ji
- NEDELJSKI NASVET: Ali bo Flik po 9. oktobru še potreben?
Brez komentarjev