Valve bi mešal štrene Sonyju, Microsoftu in Nintendu še v dnevni sobi
Matjaž Ropret 15. novembra 2025 ob 06:11

Podjetje Valve, znano predvsem po trgovini z video igrami Steam, pripravlja novo igralno konzolo. Po prenosnih modelih Steamdeck je tokrat na vrsti oživitev dnevnosobne naprave Steam Machine, ki naj bi neposredno tekmovala s Playstationom in Xboxom, posredno pa tudi Switchem. Pri tem morda sploh nima slabih možnosti.

Steam Machine bo mala kocka, v katero so v bistvu zapakirali igričarski prenosnik. Konkretno to pomeni šestjedrni procesor AMD (generacije Zen 4) z nazivno močjo 30 W in grafični del AMD RDNA3 z 28 jedri, ki lahko deluje pri 110 W. Po zmogljivostih naj bi bil primerljiv z grafično kartico Radeon 7600M. Skupne zmogljivosti konzole oz. računalnika, ki premore 16 GB delovnega (DDR5) in 8 GB grafičnega pomnilnika (DDR6) ter 512 GB ali 2 TB diska SSD, so po navedbah proizvajalca šestkrat višje od tistih pri konzoli Steamdeck. Zanjo vemo, da dokaj solidno poganja igre pri ločljivosti 720p, torej bo verjetno nova konzola dobra osnova za vsaj polno visoko ločljivost.

Kot trdi Valve, bo sicer zmogla igranje v 4K s 60 sličicami na sekundo, vendar s pomočjo izboljševanja ločljivosti FSR. Konzoli Xbox serije X in Playstation 5 (Pro) gresta že v tej generaciji tudi do 4K/120, vendar v grafično zahtevnih igrah tudi običajno obstaneta na 60 ali celo zgolj 30 sličicah na sekundo. Naslednici pa bosta zanesljivo precej bolj zmogljivi.

Krmilnik deluje zelo podobno, kot če bi konzoli Steamdeck odstranili srednji del z zaslonom in združili oba stranka. To pomeni, da sta poleg vseh tipk, paličic in sprožilnikov obstali tudi obe sledilni ploščici (rahlo zamaknjeni pod kotom). Zadaj pa so nekoliko drugačne prilagodljive tipke. Z napravo se privzeto povezuje po namenskem brezžičnem protokolu, podpira pa tudi bluetooth in žično povezavo ter se polni prek USB-C. Sama konzola ima precej izhodov, poleg Displayporta in HDMI (zgolj vrste 2.0) za sliko, še USB-C (10 Gbs) ter štiri USB-A (po dva USB 3 in USB 2). Za brezžično povezljivost na sta na voljo bluetooth in Wi-Fi 6E.

Valve je s Steamdeckom, še posebej različico OLED, že dokazal, da je mogoče izvrstno konzolo ponuditi tudi brez najbolj zmogljive strojne opreme, saj so pomembne še druge lastnosti, kot so ergonomija in kakovost krmilnika, optimizacija programske opreme in še kaj. Zato se lahko tudi tokrat verjetno nadejamo dobre naprave. V osnovi bo seveda namenjena in prilagojena poganjanju iger iz zbirke Steam (ter kupovanje v tej trgovini), če bo osnova enak linux kot na prenosni konzoli, pa se bo dalo z nekaj truda namestiti in zagnati igre še od kod drugod, denimo iz trgovine Epic Games. Verjetno pa ne, vsaj ne neposredno, tudi iz Microsoftove trgovine.

Ključna informacija, ki še manjka, je cena. Valve je namreč še ni razkril, predvidevamo pa, da ne bo nižja od 600 in ne višja od 1000 evrov. Konzola naj bi prišla v prodajo enkrat v prihodnjem letu (2026), tudi glede točnega datuma je ameriško podjetje še skrivnostno.

Risbe: Valve

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja