Avtomehanične delavnice morajo živeti. Nimam težav s tem. Moti me, da sem v primerjavi z njimi v podrejenem položaju, brez kakršnega koli vpliva, da zavrnem plačilo računa, če z delom nisem zadovoljen.
Moja kalvarija s klimatsko napravo še ni končana. Kljub menjavi kondenzatorja in zagotovilu, da je napaka odpravljena, se je seveda ponovila. Nekako sem sumil, da se bo, kajti za moj okus so jo v drugo, ko jo po njihovo v prvo niso mogli, ker je bilo v sistemu premalo plina, preprosto prehitro »našli«. Zdaj so vsaj storili natanko tisto, kar sem zapisal, da bi morali že prvič. Ponovno so nalili barvilo in me pobarali, naj se vrnem čez dva tedna. Upam še, da mi bodo tokrat priznali reklamacijo. Slabih 700 evrov, ki sem jih do zdaj zapravil zaradi nedelovanja klime, je dovolj (verjetno pa celo več, kot bi lahko bilo). Živi bili pa videli.
Zaradi svojih težav pogosteje razmišljam o tem, da cene servisiranja letijo v nebo. Ne bom rekel, da niso po ceniku in da lastnik avtomobila ni prej opozorjen, koliko bo obvezni servis stal, vendar je za moj okus 500 evrov za triletno vozilo z nabavno ceno malo prek 20 tisočakov veliko. Še enkrat, vse je jasno in legalno, a všeč mi ni. Še en razlog, zakaj komaj čakam, da si bom privoščil električni avtomobil, saj bo potem veliko posegov, ki višajo stroške obveznih servisnih pregledov, nepotrebnih. Sanjati ni prepovedano, a se raje vrnimo k moji težavi. Ko so ugotovili, da naj bi bila okvara v kondenzatorju, so me hkrati obvestili, da novi originalni stane 500 evrov in neoriginalni skoraj pol manj. V nekem trenutku me je prešinilo, da bi cene preveril. Nenazadnje obstaja celo stran, namenjena kupovanju rezervnih delov, kjer poveš, kaj želiš in katero vozilo imaš, nakar ti »zlista« primerne ponudbe. Pričakoval sem morda dva kondenzatorja, dobil sem jih ogromno. Vsi naj bi bili primerni za moj avtomobil, in večino bi lahko kupil za okoli 100 evrov. Moram biti še bolj jasen. Ne vem, ali ga je bilo treba menjati, vem pa, da je stal več, kot če bi ga kupil sam.
Ker je podobno z oljem, zavornimi ploščicami in drugim materialom, se ne čudim, da nekateri preprosto potrebno kupijo sami in predajo mehaniku, da jih vgradi. Naj se še tako upira, zakon o varstvu potrošnikov mu to nalaga, razen v primeru, da gre za neprimerne dele (kar mora dokazati). Če storite to, potem plačate zgolj servisno uro, ki je večinoma 50 evrov. Zdaj mi je malce bolj jasen zaplet z zavarovalnicami, a vseeno višine nima smisla komentirati. Takšnega zneska mi ni težko plačati, če sem z delom zadovoljen. Kaj pa, če nisem? Do zdaj sem plačal že kar nekaj ur, ki mi ne pomenijo ničesar. Razumem, da je mehanik delal, vendar težave ni odpravil, zato se sprašujem, zakaj bi plačal, če s storitvijo nisem zadovoljen.
Pravila EU so jasna. Garancija velja, neodvisno od tega, komu zaupamo redne servise.
Dodatna težava je še ta, da ne stojiš zraven, ko brklja po avtu. Pojma nimaš, kako kakovostno izvaja storitev. Razen ko sem zvečer ugotovil, da so v vnemi menjave kondenzatorja pozabili nazaj priključiti konektor na levi modul z lučmi. Omenjeni zakon me sicer do neke mere ščiti. Pravice iz naslova stvarne napake so bolj ali manj jasne. Dolžan sem izvajalca storitve obvestiti v roku dveh mesecev od odkritja napake, kar velja za dobo dveh let od izvedbe popravila. Ne vem, če v to kategorijo sodi moj primer, kajti napaka ni bila odpravljena, a vseeno bi moralo veljati vsaj za del stroškov. Plin je ponovno pobegnil in ure dela niso bile porabljene za odpravo izvorne težave, razloga, zakaj sem avto sploh pripeljal na servis. V teoriji odlično, a v praksi malo slabše. Čeprav so moje in njegove pravice ter dolžnosti primerno opisane, če se ne odločite za tožbo na sodišču, ki je v večini primerov malo verjetna in stroškovno potratna, na koncu prevlada tista stran, ki ima več kart v rokah. Avtomehanik seveda. Ne predstavljam si, da bi kogarkoli spustili skozi vrata in mu vrnili ključe avtomobila, ko bi ta zavrnil plačilo računa. Četudi bi bil upravičen do tega. Ker je na trgu vse manj dobrih mehanikov, je zato moj nasvet takšen. Najdite dobrega in poštenega, ne glede na to, ali je samostojni ali pooblaščeni, ter se ga držite kot klop kože. In če čas dopušča in se vam ljubi, potem kupujte rezervne dele sami!
Naslovna fotografija DepositPhotos






Lahko bi objavil povezavo na stran za nabavo rezervnih delov…
Daparto npr.
Kupujte rezervne dele sami…..in tudi vgradite si jih sami. Kajti….noben dober in pošten mehanik vam jih ne bo vgradil….upam. Saj je to del njegovega zaslužka. Če pa menite, da predobro zasluži, pa se pojdite mehanika sami in najprej vložite 200.000 evrov v delavnico in še mesečno vsaj po 2000 , pol pa da vidimo, če boste še vedno enakega mnenja
http://www.autodoc.si
Povedal bom čisto enostavno da boste vsi razumeli.
Res je da nismo vsi mehaniki enaki vendar tudi vozila ter rezervni niso.
Vsi se pritožujejo o cenah in nezadovoljstvom.
Nihče pa ne razume da se mehaniki učimo določene stvari on novosti vsak dan sproti.
Nihče ne razume koliko orodja in diagnostike moramo kupiti.
Nihče ne razume da stroji niso večni.
Nihče ne razume da imamo tudi mi družine in tudi mi moramo preživeti.
Cene rezervnih delov se spreminjajo tedensko.
Ni zmeraj vse poceni slabo in drago dobro.
Vse je odvisno od mehanika.
In prosim spoštujte naše delo ne glede na to ali je ura cca 30 ali 50 eurov.
Veliko jih poznam ki so obupali nad strankami in zaprli delavnice.
Ne želite si tega in ne presojajte nekaj kar v tri dni.
Tudi zdravniki grešijo pa gre za človeka ne za kos pleha. Nekateri ste slekli gate da so vam odobrili lizing in potem nastane problem pri vzdrzevanju in ostalih stroskih.
Zato prosim spoštujte naše delo ker nas vi potrebujete.
Pa lep pozdrav in upam da nisem koga preveč užalil
No ce bi bila servisna ura le 30 ali 50 bi clovek se nekako razumel. A ce pogledate razne bmw, mb, jlr …cenike so ure od 90 eur naprej + DDV. Ce prineses svoj material ponavadi dobis se pribitek cca 15%.
Zraven ne smes biti zaradi cesa ze? Aja, varnostnih predpisov. Yea right. Sam bog ve kaj se vliva in menja oz. ne menja. Tudi sam imam negativne izkusnje od raznih pozabljenih priklopov nazaj do manjkajocih delov, ki sem jih nasel po “strokovnem” delu ko se je kaj razdiralo.
Da o cenah rezervnih delov ne govorimo. Ce pustimo ob strani kakovostne OEM dele ki jih dobis na omenjenem in drugih poryalih, ti recimo vecji pooblascenci iz Nemcije ponavadi brezplacno pri narocilu naf 150 eur posljejo originalne dele katerih cena je tudi do 2* cenejsa od s popustom za ” dobre stranke” ponujenimi pri nas. Ko uvoznika soocis s tem ni nobenega odgovora. Do o ceni olja ploh ne govorimo. 30+eur s popustom na pooblascenci in 12 eur v trgovini.
Je pa res, da vecina gospode ki pripelje tudi ne vprasa. ” Itak gre na firmo” je ponavadi odgovor. In to vedo tudi sarlatani.
Zato podpiram teorijo da si najdes privat mehanika ki mu zaupas, si lahko poleg in se ga drzis.
Vse to razumem in priznavam. Zapisal sem, da nikdar nisem problematiziral ceno kot takšno. Me pa boli, da plačam tolikšno postavko in potem napaka ni odpravljane, reklemacija pa ni priznana. Še več. Nekako se prričakuje, da plačujem nestrokovnost in neznanje, dokler po čudežu zadeve ne popravijo. Če torej pripeljem avro na popravilo zaradi nedelujoče klime, od resnega in strokovnega mehanika pričakujem, da bo v prvo našel in odpravil napako. Saj to ni r aketna znanost. Pa lep pozdrav!
Res je. Verjetno je moj zapis berljiv skozi ceno. A kar sem zelel povedati je, da je v resnici stanje kvalitete porazno kljub tako visokim cenam. In da je postenost kot smo jo poznali danes povsem nekaj drugega. Predvsem marketing praznih obljub in samohvalnic. In tudi drzavni aparaticek ki bi moral to nadzorovati zataji. A tako pac je.
Ok kupiš rezervne dele sam, kaj narediš če ni primeren? Obstaja ogromno katalogov kjer so specificirani delo točno za določen avto. Mehanik podre in del ni pravi kaj potem? Tudi mehaniku se zgodi da dobi napačen kos, vendar mu trgovci v SLO pomagajo, da dobi primeren kos še v istem dnevu ali naslednji dan. Maj bo vaše vozilo na dvigalu še tri dni, da mogoče sedaj dobite pravi kos iz DE? Določeni deli morajo biti originalni, čeprav obstaja cenejša opcija, sam kaj boste čez dve leti zopet menjali? Dobri mehaniki vedo kaj je lahko kopija in kaj original in to se plača. Ja originalni servisi so požrešni vendar imajo tudi visoke stroške od svojih proizvajalcev. In tisto, da lahko vsak mehanik popravlja tudi v času garancije že drži, vendar samo prvi dve leti ko velja splošna garancija. Vse tiste 4, 5, 7 to so podaljšane garancije in zahtevajo, da se vozilo vzdržuje na uradnih servisih. Dobro vedo, da prvi dve leti je zgolj olje potem pa pare na sunce.
Pač spustijo ga z dvigala in počakajo, da zamenjaš zadevo. V čem naj bi bila težava, razen v tem, da se popravilo zavleče?
Zanimivo kateri članki imajo največ in najbolj burne komentarje. Bi bilo dobro malo statistiko pogledat….
Ja, ni zastonj rek, kjer se kadi je tudi ogenj