PRVIČ VIDENO BAIC: Kitajci delajo za nas (mar res?)
Marjan Kodelja 28. maja 2025 ob 09:19

Podjetje Plan-net avto se je odločilo na slovenski trg pripeljati še eno kitajsko avtomobilsko znamko. Na začetku bodo v ponudbo vključili štiri modele BAIC z bencinskim motorjem, na električne znamke Arcfox pa bomo morali še nekoliko počakati. Obenem so izrazili veselje zaradi dobre prodaje avtomobilov Dongfeng.

Od teh sva z Matjažem že preizkusila cenovno zelo ugoden Box, ki ga vse pogosteje videvate na naših cestah. Dobro pa se menda prodajajo tudi drugi modeli, predvsem Forthing T5 Evo. Trenutno naj bi proti Kopru plule ladje s 500 vozili te znamke, saj pravijo, da jih prodajo toliko, kolikor jim jih Kitajci uspejo dostaviti. Še ena sprememba se je zgodila v zadnjem času. Omenjeno podjetje je na Nizozemskem odprlo osrednje skladišče za rezervne dele.

Čeprav na Kitajskem govorijo samo še o elektriki in za ljubitelje termičnih motorjev v najboljšem primeru o priključnih hibridih, bo podjetje BAIC iz Pekinga s šestdesetletno tradicijo izdelave avtomobilov, samostojno in v sodelovanju z Mercedesom in Hyundaijem, pri nas najprej ponudilo avtomobile s klasičnim motorjem, katerih zmogljivosti v dveh primerih rahlo izboljšuje elektrifikacija z blagim hibridom (z baterijo kapacitete 1,67 kilovatne ure). Kljub temu da ima podjetje, ki je lani prodalo 1,7 milijona vozil, pestro paleto modelov, vključno s povsem električnimi.

Najprej so razkrili dva kompaktna križanca s pogonom na sprednji kolesi. Na voljo sta v petih ali šestih barvah, ki jih ni treba doplačati:

BAIC X 55 dolžine 4,64 metra, s 380-litrskim prtljažnim prostorom, 1,5-litrskim bencinskim motorjem (moč 130 kilovatov oziroma 177 konjskih moči, navor 270 Nm) in 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom DCT. Cena zanj je 29.900 evrov.

BAIC X 7 dolžine 4,75 metra, s 410-litrskim prtljažnim prostorom ter enakim motorjem in menjalnikom. Omenjeni motor so Kitajci razvili skupaj z nemškim podjetjem Meta. Cena zanj je 31.900 evrov.

Kmalu naj bi jima sledila terenca s pogonom na vsa štiri kolesa, s podobnim načinom trženja. Izbrane barve iz palete sedmih oziroma šestih možnih ni treba doplačati.

BAIC BJ 30 dolžine 4,73 metra, s 450-litrskim prtljažnim prostorom, 1,5-litrskim bencinskim motorjem (sistemska moč blagega hibrida 206 kilovatov oziroma 250 konjskih moči, navor 400 Nm) in 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom DCT. Cena zanj je 35.900 evrov.

BAIC BJ 60 dolžine 5,04 metra pa ima 2-litrski bencinski motor z močjo 185 kilovatov in 10-kilovatni elektromotor, sistemskim navorom 400 Nm ter 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja