Zemanta je že deset let zgled slovenskim startupom
Matjaž Ropret 26. julija 2017 ob 11:36

Zemanta je v Sloveniji verjetno prva asociacija na pojem tehnološki start-up. Upravičeno, saj je bila prva, ki je v tujini uspela zmagati na tekmovanju perspektivnih idej, pritegniti tvegani kapital, se razvila v konkretno podjetje, sooblikovala okolje za rojevanje novih podjetniških upov in se točno ob desetletnici kot prva »prodala« multinacionalki.

V ponedeljek zvečer, tik pred včerajšnjo uradno obeležitvijo desetletnice so ustanovitelja Zemante Boštjan Špetič in Andraž Tori ter Ori Lahav, soustanovitelj ameriško-izraelskega podjetja Outbrain, podpisali prevzemno pogodbo. Outbrain je namreč za nerazkrit znesek kupil Zemanto, ki bo, tako zagotavlja Špetič, pod novim okriljem delovala naprej in razvijala svoj proizvod. Ne bo pa se ji več treba ukvarjati s trženjem, prodajanjem in sploh poslovnim delom obstoja, saj bodo to prevzeli novi lastniki. Outbrain je podjetje z več sto zaposlenimi – v primerjavi z Zemantinimi 26-imi – in pisarnami po celem svetu. Upravlja s platformo, ki spletiščem ponuja t. i. povezane ali zanimive dodatne vsebine. Po navadi v obliki slikovnih povezav pod besedilom članka. Najbolj znan slovenski start-up, ki to že nekaj časa ni več, pa se je v zadnjih letih tudi usmeril predvsem v razvoj orodij za oglaševanje in razširjanje vsebin. In vmes svoj osnovni izdelek, orodje za pomoč blogerjem pri iskanju in dodajanju vsebin, prodal ameriškemu podjetju Sovrn.

Šef Zemante Todd Sawicki je povedal, da v Outbrainu verjamejo v isto kot oni sami. To pa je, da ogleševanje v enakem izgledu kot so članki ali videi na posamezni spletni strani (angl. native advertising), vnaša revolucijo na splet. Tudi v Outbrainu so prepričani, da so našli pravo dopolnitev svoje platforme, ki bo odslej znamkam ponujala še boljše možnosti za izpostavljanje in promocijo svojih vsebin (pravzaprav oglasov, preoblečenih v članke).

Špetič in Tori sta tako kar dvakrat uspela najti kupca za to, kar sta ustvarila skupaj s sodelavci. Sta pa v teh desetih letih zaznamovala sceno mladih tehnoloških podjetij v Sloveniji. Znane so urbane legende o tem, kako je prvotna ekipa v najetem londonskem stanovanju ob piškotih Jaffa nekaj tednov neumorno programirala in s tem začetnim izdelkom postala eden od zmagovalcev tekmovanja Seedcamp, kjer vlagatelji tveganega kapitala iščejo potencialne naložbe. Nato sta še nekajkrat uspela prepričati večje investitorje in z njimi stkati pomembne vezi, skupaj je Zemanta pridobila približno deset milijonov zagonskih sredstev, ki so ji ob prihodkih iz tekočega poslovanja pomagali priti do desete obletnice. Investitorjem se bodo menda ob Outbrainovem prevzemu njihova »pomoč« obrestovala.

Ustanovitelja Zemante sta vmes tudi sama postala vlagatelja v start-up, pomagala sta vzpostaviti sklad Silicijevi vrtički in sta nasploh dejavna pri promoviranju in pomoči mladim podjetnikom. Četudi morda vmes kdaj na zunaj ni bilo povsem jasno, s čim se Zemanta, ki je izšla iz strojnih semantičnih analiz in učenja jezika, sploh ukvarja in od česa živi, pa sta Špetič in Tori dokazala, da sta ves čas imela vizijo, verjela vanjo in jo tudi uspešno unovčila.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja