Zbogom Simobil, naj A1 prinese kaj novega in znova pretrese trg
Matjaž Ropret 12. aprila 2017 ob 10:40

Po 18 letih in nekaj tednih se poslavlja Simobil. No, podjetje ostaja in vsa njegova ponudba prav tako, v zgodovino pa gre ime operaterja, ki je prvi resno konkuriral prej monopolnemu Telekomu Slovenije. Po novem ta ponudnik nastopa pod znamko A1, tako kot matični Telekom Austria v sosednji državi.

V A1 Slovenija, kot bo kmalu polno ime podjetja, zagotavljajo, da s tem ne kopirajo avstrijske matere in njenih konceptov v Slovenije, temveč bo znamka z njenimi vrednotami prilagojena naši državi. Računajo pa na to, da bodo po novem lažje na slovenski trg prenesli kakšno novo storitev. »Z blagovno znamko A1 bomo na trgu pridobili nove prednosti, ki bodo dale pospešek rasti ne zgolj na mobilnem in fiksnem trgu, temveč tudi na trgu naprednih digitalnih rešitev,« so v vnaprej pripravljeni izjavi citirali predsednika uprave Dejana Turka.

Kot pravijo, želijo še naprej izstopati glede uporabniške izkušnje, biti tehnološki pionir in »z inovativnimi projekti vračati okolju.« Predvsem pa se želijo otresti pridiha mobilnega operaterja in se pozicionirati kot ponudnik celotnega spektra digitalnih storitev. Podoba nove znamke je podobna avstrijski, a ne čisto enaka. V osnovi bo podjetje uporabljajo štiri do pet logotipov, še nekaj pa jih bodo sčasoma oblikovali samo za Slovenijo.

Turk je v intervjuju za Delo kot eno od želja za prihodnost izpostavil konec prakse vezav. Torej tega, da operaterji dajo nižjo ceno telefonov ali druge opreme v zameno za naročnikovo dvoletno zvestobo. »Vzrok vezave ne bi smel biti kredit za telefon, kar 12- in 24-mesečna vezava v bistvu je, temveč bi morala izvirati iz lojalnosti in zaupanju znamki,« je dejal prvi mož Simobila. On in tudi drugi predstavniki operaterjev že dolgo govorijo, da jih vezave in subvencije za telefone motijo in da jih stanejo milijone na leto, toda v praksi še naprej počnejo ravno obratno. V vsaki »posebni akciji« najprej znižajo cene telefonov z vezavami.

Če bo A1 pomenil konec te strategije in s tem sproščanje slovenskega trga mobilnih telefonov, ki zaradi operaterskih subvencij nikoli ni zares zaživel, in končno prinesel tudi transparentnost ponudbe in cen samih operaterjev, bo to premik v pravo smer. In če je preimenovanje in drugačen nastop na trgu spodbudilo konkurenco, tudi super. Simobil je v preteklosti znal biti drugačen, manj dolgočasen od ostalih operaterjev, in znal si je tudi izmišljati, kot temu radi sami rečejo »inovativne ponudbe«, kot je bila opcija EU neskončno.

Za štart nove znamke si je podjetje zamislilo uporabnikom pokloniti nekaj »bonbončkov«, ki so bili doslej doplačljivi. Tako bo denimo na voljo polna hitrost LTE (150/50 Mb/s), paketi domačega interneta prek LTE bodo dobili višje hitrosti (10/3, 20/5 in 40/5 megabitov namesto prejšnjih 4/2, 10/3 in 20/5), za dva meseca bo odprta (brezplačna) storitev mobilne televizije A1 Now (prej Simobil Now), nov je naročniški klub, prek katerega bo mogoče kupovati določene izdelke.

Prenovljena ponudba naročniških paketov sicer sledi čez približno en teden, med enimi in drugimi prazniki. Po naših informacijah bo poudarek predvsem na t. i. konvergenci, torej dolgo pričakovanem združevanju mobilnih in fiksnih (nekdanjih Amisovih) storitev v nekakšno povezano celoto. Mobilni paketi naj bi ostali enaki ali zelo podobni, vendar pod novimi imeni. Zelo verjetno pa si naročniki lahko obetajo kakšne spremembe z vseevropsko ukinitvijo roaminga čez dva meseca.

Za obstoječe uporabnike A1 – na svojih telefonih bodo po novem videli napis A1 SI – se ne spreminja nič. Vse pogodbe ostanejo v veljavi, ni treba menjati kartic SIM ali spreminjati nastavitev.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm

Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani.
Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.

Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja