YouTube najbolj gledani »program«
Marjan Kodelja 3. junija 2016 ob 13:00

Običajno je tako, da kar se onstran Atlantika dogaja danes, to k nam pride z zamikom nekaj let. YouTube je najzanimivejši »kanal« v za televizije najpomembnejšem času in hkrati takrat pritegne največ gledalcev v starosti med 19 in 49 leti. Ameriški televizijski programi izgubljajo gledalce, video storitev pa jih nezadržno pridobiva, s tem pa se – vemo, kam – preusmerja denar oglaševalcev.

Kdor dosti gleda videe na YouTubu, ve, da so se začeli predvajati videooglasi. Poleg onih oglasnih sporočil, ki smo jih na videu in okoli njega že tako ali tako vajeni. Predvajanje izbranega videa se prekine, podobno, kot televizijski programi prekinejo oddajo, da predvajajo oglasni blok. Le da v tem primeru ne gre za več oglasov, vsaj za zdaj še ne, temveč za enega, ki pa ga lahko po določenem času, običajno po nekaj sekundah, prekinemo. Teh nekaj sekund pa ni mogoče preskočiti. V slabo uro trajajočem videu smo našteli tudi po tri takšne oglase. Vse slovenskih oglaševalcev, največkrat Telekoma Slovenije, pa še kakšen za sladolede Ledo. Za zdaj še ni moteče, bojimo pa se, v kaj se lahko ideja razvije. V skrajnost, kot je na ameriških televizijah, kjer oglasni bloki skupaj trajajo več časa kot oddaja?

S tem pa še ni konec novosti. Od pet do šest sekund trajajoči oglasi so po novem dodani na začetek videa, kadar tega gledamo na mobilnih napravah. S to potezo želijo »pomagati« oglaševalcem na mobilnih napravah, kjer druge oblike oglaševanja ne pridejo do izraza. Podobno, kot so z oglasom opremljeni videi oddaj arhiva nacionalne televizije. Kajpada ne enih ne drugih ni mogoče preskočiti.

Razumemo, da mora tudi Google plačati račune in da nobena stvar na internetu ni zastonj. Glede novih oblik videooglasov so pri Googlu dejali, da uporabnikov nekaj sekund trajajoči oglas ne bo motil toliko kot petnajst- ali trinajstsekundni, ki so se že doslej občasno pojavljali pred ogledom. Morda res, vendar vsaj kar se tiče ogleda videa na zaslonu namiznega računalnika, so tam poleg novih tudi stari »besedilno-slikovni« oglasi, in če nič drugega, je pri enih in drugih treba iti s kazalnikom na križec za izklop. Pri vsem tem pa YouTube ponuja tudi možnost ogleda videa popolnoma brez oglasov, storitev YouTube Red, na katero pa se Slovenci ne moremo naročiti!

Avtor Marjan Kodelja
mm

Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.

Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja