Ti je res všeč samodejno predvajanje videa na facebooku?
Matjaž Ropret 15. februarja 2017 ob 18:25

Video na družabnem omrežju facebook je bil zadnje dni v središču pozornosti. Na žalost zaradi napačnih, resnično tragičnih razlogov. Prepričan pa sem, da je k velikemu številu ogledov, ki jih je dosegel tisti prenos oz. posnetek, pripomoglo tudi samodejno predvajanje. Kadar nameščam aplikacije na nove telefone, na facebooku in v twitterju (instagrama in še česa, kjer bi bilo verjetno podobno, ne uporabljam) najprej izključim prav to možnost. Ne samo v mobilnih omrežjih, tudi doma, na wifi-ju. Niso problem mobilni podatki, teh imam v naročnini dovolj, preprosto mi ni všeč, da mi v časovnicah teh dveh omrežij ves čas nekaj poplesuje in utripa. Kliknem na tisto, kar me zamika, ostalo pustim pri miru.

Izklop samodejnega predvajanja videa je treba najti nekje v nastavitvah.

Dvomim, da je veliko takih uporabnikov. Verjetno večina pusti nastavitev na privzeti možnosti, torej se video sam začne predvajati, ko pride v središče zaslona. Ampak doslej je bil vsaj na facebooku zvok privzeto utišan, treba je bilo klikniti na video, da so zvočniki oživeli. Pa ne bo več tako.  V podjetju Facebook so ponosno oznanili, da bo odslej začel samodejno igrati tudi zvok. Do konca leta bodo spremembe deležni vsi uporabniki po svetu. Video bo tiho samo takrat, če bo telefon nasploh utišan ali če bo uporabnik spremenil nastavitve. Menda so v Facebooku, ko so pri izbrancih testirali to možnost, dobili pozitivne odzive. Ampak niso povedali, od koga. Ali do običajnih uporabnikov, kot sva midva, ali od oglaševalcev, založnikov, imetnikov avtorskih pravic in podobnih, ki jim je samodejno predvajanje videa in zvoka v interesu, da lahko povečujejo svoje številke, servirajo več oglasov in s tem več zaslužijo.

Mogoče sem v manjšini, ampak to, kar počne Facebook, pa tudi Twitter, se mi zdi skrajno vsiljivo. Do uporabnika neprijazno. Vse je privzeto vključeno in je treba iskati po nastavitvah, kje se izklopi. Vključno z res motečimi elementi. Kar predstavljam si prizor na avtobusu, ko bo z vseh koncev cingljalo, žvižgalo, prepevalo, žvrgolelo, hrumelo. Če bi bilo tem ponudnikom res kaj do »najboljše uporabniške izkušnje«, kot se radi pohvalijo, bi večino funkcionalnosti in nastavitev, ki so dobre zanje, precej manj pa za nas, dali kot opcijo (opt-in). Ampak se je praviloma treba iz vsega izpisati (opt-out). Vsakič, na vsaki novi napravi znova.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm

Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani.
Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.

Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja