The Grand Tour bolj kot nove naročnike privlači pirate
Matjaž Ropret 12. decembra 2016 ob 17:40

Amazonova avtomobilistična oddaja The Grand Tour (TGT) podira rekorde. Ampak ne teh, za katere so si odgovorni želeli, da bi jih. Najbrž tudi zato, ker se globalna dosegljivost šova še ni zares zgodila, čeprav smo že skoraj sredi decembra.

Po podatkih podjetja Muso, ki spremlja »piratski trg«, je namreč oddaja nekdanjih voditeljev BBC-jevega Top Geara najbolj piratizirana vsebina doslej. Število nelegalnih prenosov je menda preseglo tudi najbolj priljubljene epizode Igre prestolov (GoT), čeprav drugi opazovalci tega dogajanja trdijo nasprotno. V Musu so za prvo epizodo TGT izmerili 7,9 milijonov piratskih prenosov, za drugo 6,4 milijonov, za tretjo pa 4,6 milijonov. Največ, pričakovano, v Veliki Britaniji, precej pa tudi drugod. V Amazonu številk o gledanosti ne razkrivajo, pravijo samo, da ima šov s Clarksonom, Hammondom in Mayjem vsak teden »milijone gledalcev«. Ne glede na to, ali je to res najbolj piratizirana vsebina ali ne, ima vse skupaj dovolj implikacij, ki se jih splača nekoliko razčleniti.

Amazon, ki so s svojo storitvijo Prime Video primarno tekmuje z Netflixom, je britansko trojico najel predvsem za to, da bi imel v portfelju res odmevno vsebino za pridobivanje novih naročnikov. Podatki o piratstvu namigujejo, da prodajanje naročnin na Prime ne gre povsem po načrtih. In najbrž tudi, da mora biti celotna knjižnica dovolj dobra, atraktivna, da pritegne uporabnika, ki naj bi za to dajal nekje med osem in deset evrov na mesec. Marjan je že pisal, da je odpovedal Netflix, ker je bilo premalo zanimive, sveže ponudbe. Amazon tudi ni ponudil možnosti nakupa ali ogleda samo oddaje The Grand Tour, treba je naročiti celoten paket. Tako možnost so za december napovedali za države, kjer Prime Video uradno še ni na voljo. Toda za zdaj nič od tega, v Sloveniji in drugod se je možno naročiti na ameriški Prime in TGT (ne pa tudi ostalih vsebin) gledati brez kakšnih VPN-jev, toda kdo bo dajal sto dolarjev na leto samo za nekaj epizod avtomobilistične oddaje? Obljubljena je bila možnost prenosa naročnine na novo možnost, ki pa je, kot rečeno, še ni na vidiku. Vse skupaj kaže na to, da nikomur zares ne uspe ponuditi atraktivne storitve pretočnega videa. Povsod je kombinacija cene, knjižnice (filmi so stari!) in uporabnosti na vseh napravah (HBO Go je skoraj nemogoče pripeljati neposredno na televizor) še daleč od tega, kakršne bi si želeli.

Pa tudi – verjetno je marsikdo preprosto prenesel epizodo ali dve, da bi videl, če je zadeva vredna denarja, preden klikne na naročnino. Kot smo nekoč govorili, da je piratstvo najboljši način za spoznavanje računalniških programov in njihovo promocijo. In po ogledu treh od štirih epizod, kolikor jih je Amazon za zdaj izdal, ne dvomim, da je (marsi)kdo razočaran. To kažejo tudi omenjeni podatki. Število piratskih gledalcev z vsako naslednjo epizodo pada in tretja ima opazno manj prenosov kot druga. Kar se mi ne zdi nenavadno. Če je prvi del obetal, je bil drugi ena najslabših oddaja Clarksona in druščine sploh, z nesmiselno in niti ne pretirano smešno vojaško »misijo«. Italijanska pustolovščina v tretji epizodi je bila za spoznanje bolj posrečena in je vsaj predstavila dva (tretji je bil za okras in nadlego) avta. Ampak se šovu pozna, da nima več za seboj resnega medija, kot je bil BBC, kjer bi uredniki norčevanje glavnih protagonistov spravili v določen okvir in meje ter ga uporabili kot orodje za popestritev sicer smiselne vsebine. Zdaj pa se celotna zgodba zdi kot ena sama neresnost (da ne rečem za*eb***), kjer so avti samo fasada in sredstva za brezpredmetno povzročanje hrupa, radiranje gum in eksplozije. V glavnem, pri Amazonu se bodo morali precej bolj potruditi tako s samo storitvijo, njeno dosegljivostjo in cenovno umeščenostjo, kot tudi z vsebino, če bodo hoteli biti resen globalni konkurent za pozornost (nekdaj) televizijskih gledalcev.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja