Telemach trdi, da sledi dobrim poslovnim običajem, lahko pa bi bil malo manj vsiljiv
Matjaž Ropret 9. decembra 2017 ob 14:57

V članku, kjer smo pozvali k previdnosti pri sklepanju pogodb po telefonu, smo obljubili vključitev Telemachovega odgovora, ko ga dobimo. Zdaj ga imamo in ker je dokaj dolg in terja nekaj komentarja, mu posvečamo ločen članek. S priporočilom operaterju, naj nekoliko zmanjša svojo telefonsko akvizitersko zagnanost.

Operater, ki je v zadnjih dneh najbolj na udaru zaradi vsiljivega nagovarjanja naročnikov, naj spremenijo svoje naročniške pakete ali začnejo mesečno plačevati še kaj dodatnega, morda mimogrede kupijo še nov telefon, je dokaj podrobno opisal »postopek sklenitve naročniškega razmerja po telefonu.« Ta obsega prvi klic, posredovanje podatkov za naročilo, pošiljanje pogodbe v predogled, nato »dostava« dokumentacije in morebitnega telefona z »zanesljivim mednarodno uveljavljenim podjetjem (po naših informacijah je to DPD) in »čakanje ali si bo v 14 dneh stranka morda premislila.«

Povedali so še:

Pri komuniciranju s strankami si prizadevamo izpolniti njihova pričakovanja ter ponuditi tisto možnost, ki jim najbolj ustreza in izpolnjuje njihove želje. Pri svojem poslovanju sledimo dobrim poslovnim običajem, zato stranka pogodbo najprej prejme v pregled, naknadno pa tudi originalno pogodbo v podpis. Pri tem se lahko stranka pred podpisom kadarkoli premisli, za to pa ima možnost tudi v prvih 14 dneh po podpisu originalne pogodbe, brez dodatnih stroškov.

Vse lepo in prav, toda v odgovoru na naše vprašanje čemu sploh taka praksa novačenja naročnikov, so izpustili tisto, po čemer smo jih pravzaprav porabarali – utemeljitev njihovega postopanja. Povsem drugače bi izpadlo, če bi zapisali nekaj v slogu: »Vsakih nekaj mesecev naši ali zunanji agenti prekličejo celotno naročniško bazo in še posebej tiste, ki so še vedno na starejših paketih (denimo uporabnike analogne televizije), in jim ponudimo novejše, in jim poskusimo predstaviti razloge, zakaj pri nas naročiti še tiste storitve, za katere imajo zdaj drugega ponudnika.« Povsem razumljivo je tudi, da v določenih primerih starejši uporabniki že pristanejo na sklenitev drugačne naročnine, ko to vidijo njihovi otroci, vnuki ali kdo drug iz kroga družine, pa se razjezijo in stvar hitro eskalira v pisanje pritožb in nato člankov, kot je bil izvirni Zveze potrošnikov in tudi naš. Vendar tega pravna služba Telemacha prav tako ne dovoli javno pojasnjevati.

Kot tudi ne komentira primerov akviziterjev, ki se ne pustijo odgnati, ter ljudi prepričajo v posredovanje osebnih podatkov, še preden si sploh lahko ustvarijo pravo mnenje o storitvah, ki jih bodo naročili. Koliko je takih primerov, ne upam ugibati. Lahko jih je promil, lahko odstotek, lahko tudi četrtina. V vsakem primeru bi operater lahko piarovsko zavil takle odgovor: »Dopuščamo možnost, da nekateri naši agenti ne upoštevajo internih navodil glede komunikacije s strankami, to bomo preučili in če bo treba, primerno ukrepali, ker tako ravnanje ni v skladu z našimi vrednotami.« Toda Telemach se na očitke sploh noče neposredno odzvati.

Zato najprej vsem klicanim, tudi, kadar so na drugi strani predstavniki drugih operaterjev, predlagamo, naj prijazno prosijo za ponudbo po pošti (navadni ali elektronski) in nov klic čez en teden, da bodo lahko v miru preučili vse skupaj in se tudi pogovorili v krogu družine, kaj se splača in kaj ne. Operaterji pa naj svoje klicatelje nekoliko umirijo, vsiljevanje pogodb in kasnejša slaba volja ter pranje umazanega perila v medijih ne koristi nikomur. Telemach pa si tudi lahko prihrani trud izražanja frustracij nad Zvezo potrošnikov v odgovorih na novinarska vprašanja.

***

Naslovna fotografija: Free-Photos

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja