Telekom, ne zapravi priložnosti z Izijem!
Matjaž Ropret 5. decembra 2017 ob 09:39

Ob prevzemih se običajno naposlušamo o sinergijskih učinkih, širitvi na nove trge, večjem inovacijskem potencialu in podobnih visokoletečih ciljih, ki jih nato pogosto požrejo težave zaradi nezdružljivosti kultur poparčkanih podjetij, odliva najboljših kadrov iz prevzetega podjetja, izgubljanja briljantnih idej v birokraciji velikega prevzemnika in še česa. Telekom Slovenije pravzaprav ni povedal in napovedal ničesar ob objavi, da prevzema uporabnike in znamko Izimobila. Zato je povsem verjetno, da bo posel izpeljal zgolj, da ne gredo povsem v nič terjatve do malega navideznega operaterja in da teh uporabnikov neposredno ne izmakneta A1 ali Telemach. Vendar po mojem mnenju ima priložnost iz tega nekaj narediti, če mu je le v interesu.

Nazadnje je sicer vodilni operater hitro razpustil prevzeta. Debitel ni obstal niti kot del ponudbe, kaj šele kot kolikor toliko samostojna znamka. To niti ni presenetljivo, glede na licenciranje nemške znamke, ki najbrž res ni imelo več nikakršnega smisla. Toda znamka Izimobil je vseeno drugačna, Telekomu pa manjka nekaj v tem delu ponudbe, ki stavi na enostavnost, mladostno podobo, prilagojenost navdušencem nad tehnologijami in cenovno atraktivnost. A1 ima Bob, vzniknil je HoT, zdaj pa bi lahko še Telekom vzpostavil nekaj podobno kulskega in za konkurenco motečega, kot je uspelo navezi Ventocom – Hofer.

Najbolj enostavna in tudi verjetna pot je najprej pustiti stvari take, kakršne so, nato pa sčasoma prestaviti uporabnike na lastno ponudbo (Mobi ali kar koli že) in se prenehati ukvarjati s kupljenim. Enako kot pri Debitelu. Mislim, pa da obstaja še druga, precej bolj intrigantna. Ta pa je, da se Telekom dejansko ukvarja z Izijem in ga razvija naprej. Tu so tri področja, vključno s predlogi poimenovanja storitev, ki bi jih vodilni operater lahko »odkril« po tem prevzemu in jih prodajal pod to (recimo temu) samostojno znamko, ne da bi s tem pretirano posegal v svoj osnovni posel.

IziNet

Telekom že ponuja nekakšen zakup mobilnega interneta za krajše ali daljše obdobje, ki ga bo z novim letom podražil, pa že doslej ni bil niti blizu atraktivnega. Toda dalo bi se kaj prodati tistim, ki občasno potrebujejo dodatno količino prenosa podatkov, denimo za na vikend, za delovni dan ali teden zunaj domačega okolja ali pisarne, za dodaten dostop do interneta, če primarni »pade«, ali pa kar tako. Ustrezna količina kombinirana s primerno, še bolje pa privlačno ceno, bi verjetno koga zanimala. Navsezadnje tudi LTE-jevski mesečni zakup za množice (ne samo za naročnike na območjih brez fiksnega širokopasovnega interneta) Telekomu še vedno manjka.

IziTV

Fiksni televizijski paketi se spreminjajo v frankensteinovske pošasti. Iz dobrih namenov smo prišli na številčno razbohotenost in cenovno pretiravanje. Prostor za nekaj cenejšega, bolj preglednega, inovativnega, nevezanega na obtelevizorske škatle obstaja. Telekom bi lahko za to storitev preimenoval svoj Tvin, ga prilagodil še za pametne televizorje (vsaj za androidne to ne bi smelo biti problem) in mogoče še kakšno platformo, mu dodal podporo za chromecast ter ga ponudil kot alternativo IP TV in Box-u. Nekaj takega, česar z A1 Now noče ali ne zna A1. Če bi naročnik lahko izbral 20 programov (HD) izmed nabora denimo 50-ih, plačal kakšnih 10 ali 15 evrov na mesec in to prek aplikacije gledal na kateri koli napravi, bi marsikdo zagotovo dvignil obrv.

IziGost

Po uveljavitvi evropske uredbe imamo skoraj brezplačno gostovanje po celotni Evropski uniji, zunaj nje pa smo večinoma še vedno na oderuških cenah. Deset evrov za megabajt? Lepo vas prosim! Nekoč je A1 ponujal pakete z vključenim gigabajtom podatkov v več kot 60 državah, a tega nikoli ni prenesel iz mladinskega segmenta v množičnega, pa tudi zdi se, da se od tega koncepta vse bolj distancira. Operater, ki bo prvi ponudil atraktivne zakupe za ZDA, Kitajsko, Švico, Srbijo, Rusijo, Tajsko in še kakšno državo, kamor Slovenci pogosto potujejo, bo zagotovo pritegnil nove uporabnike. Če je to predplačniški ponudnik, nič narobe, mogoče še bolje. Kupim simko, ko jo rabim, in vključim tiste opcije, ki mi v določenem trenutku pridejo prav. V tujini zlahka zdržim z drugo številko, mogoče tudi samo s prenosom podatkov. In dodatnega telefona res ni težko dobiti ali pa je že tako ali tako v predalu.

Najbrž se da inovirati še kaj, če se hoče. Lepo prosim, Telekom, ne izpusti te priložnosti. Če pa si zgornje ideje sposodi kakšen drug operater ali v nekaj podobnega nadgradi svoje obstoječe storitve, pa tudi ne bom prav nič protestiral.

***

Naslovna fotografija: Jan Vašek, Jeshoots

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm

Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani.
Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.

Matjaž Ropret - prispevki
1 komentar
  • Po pisanju drugega portala bi naj čez nekaj mesecev začel delovati pay TV preko DVB-T.
    Bomo videli kaj bodo ponujali, za kakšno ceno ter če bo ponudnik tega pay TV-ja kaj upošteval tvoj predlog.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja