Telekom in občine skupaj za cenejšo e-oskrbo
Tehnozvezdje 31. januarja 2018 ob 16:29

Telekomunikacijski operaterji intenzivno iščejo nove poslovne priložnosti, saj prihodki v osnovni panogi upadajo. Telekom Slovenije je eno takih našel v storitvi e-oskrba, ki jo ponuja starejšim kot nekakšnega elektronskega varuha, če se kaj zgodi. V podjetju sicer zagotavljajo, da se storitev dobro prijemlje, vseeno pa iščejo nove načine, kako jo pripeljati v še več domov, saj naročnina vendarle ni poceni.

Vodilni operater se je zato povezal z Zvezo društev upokojencev Slovenije (ZDUS) in prek nje povabil občine k sodelovanju v projektu Varni in povezani na domu. Občine, ki bodo sodelovale v tej iniciativi, bodo sofinancirale (subvencionirale) e-oskrbno, nekaj pa bo k temu primaknil še operater sam, na stran je namreč dal 340 tisoč evrov. Kar v praksi pomeni, da bo za nove naročnine v sklopu tega projekta dal dodaten popust. Kot pojasnjujejo v Telekomu, v tujini tovrstne storitve oskrbe na daljavo že nekaj časa sofinancirajo iz javnih sredstev. Kar je v zakonu o dolgotrajni oskrbi predvidela tudi Slovenija, vendar šele čez dve leti. Zato so že zdaj poslali pobudo občinam. Te bi po predlogu Telekoma upravičenim uporabnikom, glede na določena starostna, bivanjska, zdravstvena in finančna merila bi jih predlagala ZDUS, za naročnino na e-oskrbo prispevale po deset evrov mesečno. Operater pa bi dodal 79 evrov subvencije (popusta) v dveh letih. Končni rezultat je bistveno nižja ali celo brezplačna naročnina, montažo opreme pa opravijo zastonj. Za zdaj sta k projektu že pristopili občini Ajdovščina in Kočevje.

Za osvežitev spomina. E-oskrba pomeni, da ima uporabnik doma nameščena določena tipala, pri sebi pa zapestnico (obesek), ki sama zazna padec in pokliče na pomoč. V ozadju je asistenčni center, ki deluje 24 ur na dan. Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je to storitev opredelilo kot socialni servis pomoči na daljavo. Takole pravijo v Telekomu: »E-oskrba kot modularna rešitev podpira bivanje starejših, invalidov, bolnikov s kroničnimi boleznimi in po težjih operativnih posegih ter ljudi z demenco pri samostojnejšem bivanju doma. Omogoča jim enostaven in hiter klic v sili ter organizacijo pomoči 24 ur na dan, ob tem pa stalno povezavo s svojci in centrom za pomoč na daljavo z ustrezno usposobljenim medicinskim osebjem.«

Nedavno so v sistem dodali še dve novi napravi oz. funkcionalnosti. Vse se sicer lahko namestijo brez kakšnega vrtanja in drugih posegov v stanovanju. Prva novost je pri detektorju padca, ki je v obliki obeska in omogoča sproženje klica na pomoč samodejno ali s pritiskom na tipko. Reč je vodotesna, zato gre lahko z uporabnikom tudi pod tuš ali v kad. Zdaj je mogoče to napravico tudi povezati s pametnim telefonom, tako da se klic na pomoč izvede tudi zunaj doma. Vgrajen pa je še števec korakov, da ima uporabnik podatke o svojem gibanju.

Druga novost pa so rešitve zdravljenja na daljavo, ki so jih razvili skupaj s Kliničnim centrom Ljubljana in Bolnišnico Golnik. Namenjene so ljudem z diabetesom, srčnim popuščanjem, visokim krvnim tlakom, astmo in kronični bronhitis (KOPB). Poanta je, da zdravniki in drugo zdravstveno osebje na daljavo spremljajo in obravnavajo zdravstveno stanje bolnikov in tako lažje pravočasno ukrepajo. Telekom bo skupaj s partnerji prvo testno uporabo teh storitev začel izvajati pomladi, kmalu pa bodo na voljo vsem uporabnikom.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Naslovna fotografija: GiselaFotografie

Booking.com INT
Avtor Tehnozvezdje
mm
Pri nastajanju prispevka je sodelovalo več avtorjev. Ali pa smo ga pripravili na pobudo enega od oglaševalcev oz. podpornikov našega portala. Z njim smo se uskladili za okvirno temo, vsebina pa je v celoti plod naše presoje in uredniške neodvisnosti.
Tehnozvezdje - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja