Številke so dobre, ker »padamo« nanje
Marjan Kodelja 21. septembra 2016 ob 10:05

Trik»višja številka, pomeni bolje« deluje. Podzavest zavede in menimo, da če ima televizor štirikrat višjo ločljivost od drugega, je tudi štirikrat boljši.

Seveda ni tako, bolj kot ločljivost so za kvalitetno sliko pomembne druge stvari – višje kontrastno razmerje, mehkejše premikanje, ki je neposredno povezano s časom osveževanja slike, bolj naravne barve in več barvnih odtenkov. Vse to pa so podatki, ki nas ne brigajo dosti, kajti osredotočeni smo na ločljivost. Pa naj bo, najprej nekaj o njej. Zaradi omejitve človeškega očesa, ki lahko vidi le toliko podrobnosti kot lahko, so prednosti ločljivosti 4K »opazne« le, če imamo res zelo velik zaslon, prevelik za večino bivališč, ali pa če sedimo skoraj z nosom, zalepljenim na zaslon, a potem ta ni celoten v vidnem polju. A to je le v primeru, ko je tudi vsebina posneta v ločljivosti 4K. Če ni in je aparat običajno sliko, ločljivosti polne HD, predelal v 4K, potem pričakovanega učinka ni.

Blagodejni HDR le na televizorjih 4K

A klub temu je v trgovinah vse več takih aparatov, cene pa padejo in posledično so cenejši tudi televizorji z manj pikami na zaslonu. Kar ni nujno dobro! Zmogljivosti, ki imajo učinek na kakovost slike in povezano gledalčevo udobje, omenili smo jih prej, izginjajo iz teh aparatov in se selijo na one z višjo ločljivostjo, pa še to na dražje modele. In pridemo do res pomembnega napredka. Sliko visokega dinamičnega razpona oziroma HDR, ki ni nujno povezana s številom pik na zaslonu, vendar je ne boste našli na televizorjih z ločljivostjo HD. 4K in HDR nista pogojena drug z drugim, pa tudi izključujeta se ne, vendar se je zdelo izdelovalcem fino, da ju povežejo in predstavljajo kot neločljiv par, pa še to le na dražjih, premijskih modelih!

Več in bolj naravne barve

Bistvo HDR je večji kontrast, razlika med najsvetlejšo in najtemnejšo piko, zato je na sliki več podrobnosti, te pa so hkrati vidne tako na močno kot na manj osvetljenih delih slike. Vendar ne gre le za kontrast. Ustrezen zaslon utegne prikazati tudi neprimerno več barvnih odtenkov kot tisti, ki HDR ne podpirajo. Rezultat pa je bolj »živa«, bolj naravna slika, barve so manj »utišane«, predmeti na sliki pa imajo večjo globino. Tu pa smo spet pri vprašanju kure in jajca. Da imamo sploh kaj od vsega tega, mora biti tudi vsebina ustrezno posneta. Če ni, je vse skupaj brezpredmetno.

Sorodno

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov za edicije skupine Media24.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja